Laiks kļūst vēsāks, dienas kļūst īsākas. Kabriolets jānogādā sausā ziemas garāžā – laiks meklēt sezonai atbilstošu automobili. Tam jābūt lētam un ar pilnpiedziņu, lai būtu iespējams sasniegt arī nomaļākas slēpošanas trases. Bet kur gan ir visi tie SUV un apvidnieki, kuri katru gadu tiek pārdoti un tagad, ar pamatīgu atlaidi bruņojušies, gaida savu kārtējo īpašnieku?
Patiesībā tirdzniecība eksportam ir burtiski izsūknējusi tirgu sausu. Ir pietiekami daudz tādu valstu, kurās ceļi ir slikti un dabas aizsardzības zonas ir svešvārds. Tie, kas paliek Vācijā, bieži vien ir ļoti sliktā stāvoklī un neadekvāti dārgi. Eksemplārs par zemu cenu un no pirmajām rokām ir jāmeklē kā adata siena kaudzē. Ja nevēlaties piedzīvot nelāgu pārsteigumu, tad jums vajadzētu izvēlēties automobili, kuram līdz nākamajai tehniskajai apskatei vēl ir daudz laika.
Land Rover Freelander 1,8
Jautrais brits – No 1800 eiro
Iesācējiem, pirmoreiz iekāpjot Freelander, vispirms ir jāsaņemas. Jā, pie 90. gadu piparmētru zaļās salona apdares vēl ir jāpierod. Turpretī 1,8 l benzīna dzinēja labā uzvedība starta brīdī un vēl gads līdz nākamajai tehniskajai apskatei gan iepatīkas uzreiz. Turklāt Land Rover arī mierīgi turas joslā un ikdienas lietošanā būs visai izdevīgs
Pa piesnigušiem ceļiem Land Rover ar savu no kalna nobraukšanas asistentu Hill Descent Control rāpjas pavisam profesionāli, bet vasarā, pateicoties noņemamajam jumtam, tas pārvēršas par kabrioletu. Un viss darbojas. Vienīgie, kas bojā kopējo iespaidu, ir grabošais priekšējais tilts un mitrums bagāžniekā.
Rezumējums: Kvalitatīvs un par mazu cenu – trūkumi gan būtu jānovērš.
Mazda6 Sport 2,3 4WD
Mazda ar pilnpiedziņu maksā no 1900 eiro. 155 000 km nobraukums šķiet ticams. Diemžēl tādam ir arī rūsa." src="https://cdn.santa.lv/files/auto-bild/Lietots_pilnpiedzinas_auto_lidz_2500eiro_4.jpg">
Patīkamais dzīvesstila kravinieks – No 1900 eiro
Kurš ir teicis, ka pilnpiedziņai vienmēr jābūt komplektā ar apvidnieku? Arī tādam normālam auto kā Mazda6 Sport 2,3 4WD universālim, kas Hamburgas austrumos gaida savu jauno īpašnieku, ir divas piedziņas asis. Un labi daudz luksusa – AT, ksenona lukturi, Bose skaņas sistēma, 17 collu vieglmetāla riteņi, navigācija, kruīza kontrole un vēl daudz kas cits. Pateicoties 162 ZS, jau ierašanās atvaļinājuma vietā kļūst par īstu notikumu slēpošanas trasē.
Kaitinoši, ka Mazda ar 6. modeli pirmoreiz piedzīvoja problēmas ar rūsu. Arī šim eksemplāram zied aizmugurējās riteņu arkas, ilgtermiņā neizdosies izvairīties no dārgiem remontiem. Turklāt arī uz aizmugurējā jumta statņa rēgojas neglīta brūce. Pārdevējs vismaz ir gatavs runāt un sola pirkuma gadījumā tikko izietu tehnisko apskati.
korozija ir šīs paaudzes lielākais bieds." src="https://cdn.santa.lv/files/auto-bild/Lietots_pilnpiedzinas_auto_lidz_2500eiro_6.jpg">
Rezumējums: luksusa līmeņa universālis ar lielisku aprīkojumu. Rūsa būs lielākā problēma.
Mitsubishi Pajero Pinin 1,8
Aizmirstais itālietis – No 1400 eiro
Sludinājumā rakstīts: «Mašīnai ir daži vizuāli defekti.» Taču pēc tam, kad esam paspraukušies garām negadījumā cietušajam Golf, Toyota ar nolaistu riepu un satrunējušam kraviniekam, nonākam vistālākajā kaktā pie tur novietotā Pajero Pinin. Kad beidzot esam to atbrīvojuši no biezās lapu segas, jautājam sev, vai tas tiešām ir īstais automobilis. Sēdekļu pārvalki ir saplīsuši un nospeķoti.
Visapkārt vienas vienīgas buktes un rūsa. Neizdodas arī piestartēt 1,8 l četrcilindru motoru ar 114 ZS. Toties signalizācija gan žēlabaini kurkst savā nodabā. Savulaik mazais Pajero kā Toyota RAV-4 konkurents nāca no Pininfarina Itālijā. Šis eksemplārs kādreiz arī izstaroja itāliešu eleganci, taču tā ir pa šo laiku pazudusi kaut kur ceļā no Kambjāno līdz Hamburgai.
Rezumējums: nolietots japāņu itālietis. Derēs tikai profesionāļiem.
Suzuki Jimny 1,3
Nodzīvotā suņubūda – No 2500 eiro
Uzlīme aizmugurē atklāj, kāds bijis iepriekšējā īpašnieka hobijs: «Dzinējsuns ir viegls suns ar garām kājām,» saka Vikipēdija. Tad jau sanāk, ka Jimny ir kā dzinējsuns starp apvidniekiem. Pēc gadiem ilgām kopējām medībām tas arī smaržo kā šis dzīvnieks. Ar pamatīga izmēra karteri apvītais motors, kuram vajadzētu būt nobraukušam 163 000 km, pēc starta negribīgi steberē savā nodabā. Nav aizmugurējā sēdekļa, bet aizmugurējais buferis ir salāpīts ar līmlenti.
Uz aizmugurējā statņa ir liela bukte. Suns acīmredzot gaidīšanas laiku mašīnā ir īsinājis, graužot priekšējo sēdekļu atzveltnes. Ar savām visā visumā labajām apvidus īpašībām un tehnisko apskati līdz nākamā gada aprīlim Jimny varētu pat būt ieteicams. Šādā stāvoklī tas ir tipisks ziemas auto – taču tikai vienai sezonai šī cena ir nepārprotami par augstu.
Rezumējums: Jimny nepieciešama mīlestība, lai pārvarētu ziemu.
Subaru Legacy 2,0 GL
Pieticīgais vecmeistars – No 1200 eiro
Sudrabots Subaru Legacy bāzes komplektācijā. Autofaniem šī ziņa šķiet garlaicīguma iemiesojums? Nē, drīzāk tas vairāk izklausās pēc mūsu kvinteta visizdevīgākā piedāvājuma. Protams, pie šī pieticīgā automobiļa slēpošanas trases seksīgie zaķi rindā nestāvēs. Bet pilnpiedziņas Subaru vecmeistars jau gadu desmitiem klusi un mierīgi nodrošina augsta līmeņa kvalitāti un par to iegūst visaugstāko novērtējumu procentu no saviem pircējiem. Paskatoties uz šo 1996. gada eksemplāru, kļūst skaidrs, kādēļ.
Boksera tipa motors uzreiz pielec un harismātiski murrā savā nodabā. Virsbūve, ja neskaita pāris mazu parkošanās laikā iegūtu švīku un pāris rūsas punktiņu uz riteņu arkām, ir pilnīgi gluda. Nevainojamais salons izstaro tikai pāris gadu veca automobiļa atmosfēru. Turklāt te ir arī AT, gaisa kondicionētājs un piekabes āķis. Par tikko iegūtu tehniskās apskates uzlīmi gan jāpiemaksā. Ja testa brauciens pierādīs to, ko sola vizuālais iespaids, tad Legacy būs mūsu slēpošanas trases karalis.
Rezumējums: kopts autsaiders par lētu cenu. Vēl vajag tikai tehnisko apskati, un var doties ceļā.
Secinājums
Apvidnieki lielākā vecumā bieži tiek lietoti nevērīgāk, daudzos gadījumos tiem reti tiek veiktas nepieciešamās apkopes. Koptas pensionāru automašīnas ir dabūjamas reti, jo sevišķi Ziemeļvācijā. Tādēļ atlaižu medniekiem, kuri nevēlas atteikties no pilnpiedziņas, labāk vajadzētu skatīties uz vieglajām automašīnām ar visu riteņu piedziņu. Mūsu izlases veidā veiktā testa uzvarētājs tiešām ir Subaru – tas ir labā stāvoklī un tikai par 1290 eiro. Vēl lētāk ziemas atvaļinājumā aizbrauksit tikai ar autobusu.