Jaguar XJ8
Elegantais brits reiz maksāja 75 000 eiro
1999. gadā, kad Merkeles kundze vēl strādāja pie bijušā kanclera Kola, Auto Bild uztraucās par esošā kanclera Gerharda Šrēdera braucamo. Tika salīdzināti Mercedes S klase, Audi A8, 7. sērijas BMW, Lexus LS, Cadillac Seville un Jaguar XJ. Toreiz uzvarēja Mercedes, Jaguar palika priekšpēdējā vietā, tas apsteidza pārējos tikai izmaksu jomā. Turklāt tāds XJ8 Sovereign ar garo riteņu bāzi, jumta lūku un cēlkoka apdari toreiz maksāja 75 000 eiro.
Tieši tāds Jaguar, kāds ir mūsējais testa auto, kas nācis no kāda Hamburgas autotirgotāja plača. Tagad tirgotājs to pārdot 12 reizes lētāk. Starp mums runājot, vidusmēra automobilis taču izskatās citādi. Jaguārs ar rūpnīcas iekšējo nosaukumu X308 priecē acis vēl joprojām. Un arī ausis. Tā mierīgais V8, kad 284 zirdziņi ķeras pie darba, rūc visai skanīgi. Un par šādu dižciltīgu radījumu jāšķiras no 6000 eiro.
Internetā var atrast arī lētākus piedāvājumus, taču mēs brīdinām: tāds lētais XJ beigās var tomēr izrādīties visai dārgs. Latvijā piedāvājumu nebūs, taču Vācija kļuvusi sasniedzamāka nekā jebkad agrāk.
Lielākoties tie nākuši no lielībnieku rokām, kas vēlējušies atstāt attiecīgu iespaidu, neieguldot daudz naudas. Un tad nu beigās izrādās, ka naudas remontam nav, ar mašīnu ir tikai braukts, bet nav veiktas nekādas apkopes. Ja pērkat Jaguar, tad izvēlieties eksemplāru ar ciltsrakstiem un nevainojamu servisa grāmatiņu. Un vienmēr ņemiet vērā arī izdevumus, kas būs nākotnē.
Auto Bild testā šim auto vajadzēja 14,2 litrus 95. markas benzīna. Ja jums jau tagad sareiba galva, tad nemaz nesāciet domāt par remontu izmaksām.
Tas sanikno
Pavisam seni eksemplāri brauc ar jau otro motoru. Tam par iemeslu ir dzinēja cilindru nikasila pārklājums, kas nepanes ne degvielu ar augstu svina saturu, ne biežus, īsus pārbraucienus. Testa laikā tādēļ motora iedarbināšanas brīdī jātur ausis vaļā. Ja sāk grabēt, tas nozīmē, ka saplīsis ķēdes spriegotājs. Arī ūdens sūknis tiek uzskatīts par tādu detaļu, kam jāpievērš uzmanība.
Vācu ražotāja ZF automātiskā pārnesumkārba slēdzas maigi un tiek uzskatīta par visai izturīgu, tomēr mēs ieteiktu regulāri mainīt transmisijas eļļu. Un, kā jebkura Jaguar gadījumā, arī šeit ir jāpievērš pastiprināta uzmanība elektronikai.
Secinājums
XJ8 ir sapņu auto, ko var atļauties. Šobrīd šis elegantais automobilis ir pieejams par desmitreiz zemāku cenu kā sākumā. Bet parēķiniet labi, vai varēsiet atļauties to uzturēt!
Testa turpinājums: