Jautājums
Vācijā esmu noskatījis 2012. gada VW Passat (B7) Variant 2,0 TDI DSG BlueMotion ar 93 000 km nobraukumu. Vai varat pastāstīt par šī auto vājajām un stiprajām vietām?
Atbilde
Universālis, dīzeļdzinējs un automātiskā transmisija Passat B7 modelim ir populārs savienojums, tāpēc šī auto tālākpārdošanas vērtība ir noturīga. No dzinēju skatpunkta raugoties, šis motors būs labākā izvēle ikdienas vajadzībām, taču arī 1,6 TDI darbu padarīs pietiekami labi, ja netiks vesta smaga krava. B7 vēl uzskatāms par jaunu modeli, bet tam piemīt klasiskās kaites.
DSG ir gan pozitīvais, gan negatīvais aspekts vienlaikus.
Šiem modeļiem ir 6AT, kas ir izturīgāks nekā septiņpakāpju DSG, taču lēts remonts nebūs nevienā no gadījumiem. Ja jūsu automašīnas odometra rādījums ir patiess, tad, iespējams, transmisijai vēl ir garantija, kuras laikā var paspēt novērst visas nepilnības vai veikt kalibrāciju attiecīgi disku nodiluma pakāpei. Ar laiku uzmanību liks pievērst arī kvēpu filtrs, tomēr, veicot pareizu reģenerāciju un periodiski pārvietojoties garākās distancēs, filtra nomaiņa būs nepieciešama pēc 200 000–300 000 km nobraukuma.
Universāļiem korozija visbiežāk būs atrodama uz aizmugures vāka, taču ražotājs dod triju gadu garantiju krāsai un lakojumam, papildinot to ar 12 gadu garantiju caurrūsēšanai. Jāņem vērā, ka tik jaunu auto bez dīlera servisa vēstures nedrīkst pirkt – tas ļaus pārliecināties gan par īsto kilometrāžu, gan veiktajām apkopēm.