Katru gadu viens un tas pats, kad sākas runas par ziemas riepām, – vai man tās patiešām vajag? Kad tās ir jāuzliek? Te būs atbildes.
- Kad man jāpāriet uz ziemas riepām?
Kā likums – no novembra līdz Lieldienām. Obligāti, pirms ir uzsnidzis pirmais sniegs. Formāli – no 1. decembra līdz 1. martam.
- Dzīvoju pilsētā un daudz izmantoju sabiedrisko transportu. Vai man ziemas riepas ir tiešām nepieciešamas?
Jā, jo ceļu satiksmes noteikumos tas ir skaidri atrunāts. Mašīnai arī uz sniega un ledus ir jāspēj laicīgi apstāties.
Citi lasa
- Kā es varu pazīt ziemas riepas?
Ar M+S simbolu apzīmētās riepas oficiāli tiek uzskatītas par ziemai piemērotām. Taču īstenu piemērotību garantē sniegpārsliņas simbols.
- Esmu iecienījis ziemas sporta veidus, tādēļ bieži vien dodos ar auto uz ārzemēm. Kas man būtu jāievēro?
Diemžēl Eiropā norādījumi par ziemas riepām ir visai haotiski, tomēr labāk ar tām nekā bez.
- Kuras ir vislabākās ziemas riepas?
Goodyear, Conti, Dunlop, Semperit. Par šo vairāk lasiet mūsu lielajā testā!
Ziemas riepu testa dalībnieki
- Goodyear Ultragrip 7+
- Continental WinterContact TS 830
- Dunlop SP Winter Sport 3D
- Semperit Speed-Grip
- Michelin Primacy Alpin PA3
- Pirelli W8+ 10 Sottozero Serie II
- Vredstein Snowtrac 3
- Kumho I Zen KW8+3
- SAVA Eskimo S3
- Nokian WE G8+
- Firestone Winterhawk 8+
- Kenda Polar Trax KR19
- Hankook Optimo 4S
Uz slapja ceļa
- Vadāmība
Pārsteidzoši: Continental TS 830 izbrauc testa apļus tādā pat laikā kā vasaras riepas. Arī subjektīvi izvērtējot stūrēšanas precizitāti un braukšanas īpašības, šīs riepas izvirzās vadībā kopā ar Goodyear, Pirelli un Sava.
- Akvaplanēšana
Kā jau bija gaidāms, vasaras riepas vislabāk spēj izspiest ūdeni zem savas virsmas un sāk peldēt līkumos visvēlāk. Ziemas riepu vidū vislielākās drošības rezerves ir Goodyear, Dunlop un Vredestein.
- Bremzēšana uz slapja ceļa
Bremzēšanas ceļš metros no 100 km/h
Uz slapja ceļa ziemas riepas bremzē sliktāk nekā vasaras. Tam par iemeslu ir daudzās mīkstās lameles, kas ziemas riepām laupa nepieciešamo stabilitāti. Īpaši sliktas šajā ziņā ir lētās Kenda riepas. Tām ir nepieciešams par 14 metriem garāks bremzēšanas ceļš nekā vasaras riepām.
- Kustība pa apli uz slapja ceļa
Kustība pa apli sekundēs
Laba saķere nozīmē drošību un labus rezultātus kustībā pa apli. Tādēļ šajā testa sadaļā priekšgalā izvirzās vasaras riepas. Taču tikai ar nelielu atrāvienu: Continental zaudē ar tikai sekundes desmitdaļu. Slikti: Firestone Winterhawk uz slapja ceļa rod pavisam nelielu saķeri. Ar Kenda riepām testa Golf ir jūtama ļoti nepietiekama pagriežamība.
- Bremzēšana uz sausa ceļa
Bremzēšanas ceļš metros no 100 km/h
Lai gan ziemas riepas kļūst arvien labākas, bremzēšanas ceļā salīdzinājumā ar saviem vasaras analogiem tās zaudē iespaidīgu ceļa posmu – vairāk kā veselas mašīnas garumā. Taču starp vislabākajām (Dunlop) un vissliktākajām (Kenda) ziemas riepām atšķirība ir tikai 2,3 metri.
- Rites pretestība
Ziemas riepām parasti ir maza rites pretestība, tas palīdz ekonomēt degvielu. Šajā testa sadaļā neuzvarētas ir Michelin Primacy Alpin. Salīdzinājumā ar Dunlop tās patērē par tieši 5% mazāk degvielas.
Uz sausa ceļa
- Trokšņu līmenis
Db (A) pie 60/80 km/h
Klusa ripošanas skaņa pasargā bungādiņas un apkārtējo vidi. Visklusākās ir vasaras riepas, tad Goodyear un Continental, kuras arī čukst patīkami klusi. Turpretī Pirelli Sottozero liek skaņas līmenim pieaugt.
- Vadība uz sausa ceļa
Vidējais ātrums km/h
Uz sausa ceļa īstie līkumotāji ir Hankook vissezonas riepas Optimo 4S, kā arī Michelin un Pirelli ziemas riepas. Tās gandrīz neatpaliek no vasaras riepu dinamiskajām īpašībām.
- Ripošanas komforts
Modernajām ziemas riepām ir uzlabotas ripošanas komforts. Subjektīvajā komforta novērtējumā šajā testā visvairāk punktu savāca Goodyear, Firestone un Semperit riepas.
Uz apsniguša ceļa
- Vadāmība
Vidējais ātrums km/h
Šīs sezonas uzvarētāji nāk no Dunlop, Sava un Semperit. Perfekta saķere, stabila noturība, droša vadība. Salīdzinājumā ar šo vissezonu riepas pamatīgi zaudē. Vilšanās – jaunais Firestone Winterhawk II.
- Bremzēšana uz sniega
Bremzēšanas ceļš metros no 40 km/h
Īsts atklājums drošības ziņā: jaunais Sava Eskimo S3 bremzē uz sniega krietni ātrāk kā konkurenti. Pat otrās vietas ieguvējs Continental apstājas metru tālāk. Vājākie šajā sadaļā izrādās Kenda, Hankook un jaunais Firestone.
- Saķere ar ceļu
Vilkmes spēks ņūtonos metros no 100 km/h
Grūtības uzsākt braukšanu uz sniega? Ziemas riepām tas ir nepiedodami. Taču sliktā saķere ar ceļu ātri vien liek Firestone atstāt ierindu. Tās gan saķeras ar ceļu labāk nekā vasaras, bet sliktāk nekā vissezonas riepas.
- Slaloms
Maksimālais paātrinājums m/s2
Stingra sānu noturība palīdz droši veikt pagriezienus, jo īpaši, ja braucat no kalna. Mūsu testa Golf kustas starp slaloma piloniem droši kā pa sliedēm – šādu skatu varēja vērot, kad uzliktas bija Sava, Semperit un Dunlop riepas.
Lielā ziemas riepu testa rezultāti
Rezumējums
Mūsu testa uzvarētāji: Goodyear, Continental, Dunlop un Semperit ziemas riepas par to nobriedušajām braukšanas īpašībām visos laika apstākļos saņem mūsu novērtējumu – priekšzīmīgi. Visā visumā apmierinošs rezultāts ir Hankook vissezonu riepām. To sniegums ir pilnīgi pietiekams ne pārāk biežai izmantošanai ziemā, taču, piemēram, Firestone Firehawk 32 gadījumā par to nevar būt ne runas. Tas kopā ar Kenda lētajām riepām ierindojas šī testa pēdējās vietās.