“Lidostas vārdā vēlreiz atvainojos pasažieriem, kas oktobra sākumā Rīgas lidostā saskārās ar neērtībām. Uzņēmuma iekšienē esam rūpīgi izvērtējuši iemeslus, kas īsi pēc aktīvās vasaras sezonas beigām varēja ietekmēt drošības pārbaužu ātrumu, un strādājam pie vēl precīzākas operacionālās plānošanas ar mērķi mazināt šādu sastrēgumu iespējamību nākotnē.
Lidosta dara visu iespējamo, lai izaugsmes maksimumu sasniegušā vecā pasažieru termināļa fiziskajās robežās piedāvātu pasažieriem izdevīgu lidojumu grafiku ar daudz vienlaicīgām izlidošanām un ielidošanām rītos un vakaros, vienlaikus nodrošinot ērtu un raitu pirmslidojuma procedūru norisi. Lai Rīgas lidostā neieviestu lidojumu laiku ierobežojumus jeb tā dēvēto “slotu sistēmu”, kas ļautu izlīdzināt pasažieru plūsmu dienas laikā, taču būtiski kaitētu lidotgribētāju un aviokompāniju interesēm, pirms plānotās termināļa paplašināšanas pasažieru apkalpošanas ātrumam un kvalitātei ir īpaša nozīme,” norāda lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.
Sadarbībā ar darbinieku pārstāvjiem un Latvijas Lidostu darbinieku arodbiedrību uzņēmums strādā pie darba organizācijas un darbinieku motivācijas sistēmas pilnveidošanas. Lai atbilstoši aktuālajai situācijai būtu iespējams elastīgi plānot personāla resursus, ir papildus apmācīti citu lidostas struktūrvienību darbinieki, kas dod iespēju tos operatīvi iesaistīt drošības kontroles norisē.
Oktobra sākumā daudzu darbinieku darbnespējas dēļ lidosta Rīga saskārās ar nestandarta situāciju, kuras rezultātā ir saņemts ievērojami lielāks nekā ierasts skaits ceļotāju lūgumu kompensēt izdevumus, kas radušies saistībā ar savlaicīgu nenokļūšanu uz reisiem – 67 pasažieru pieprasījumi.
Ikdienā lidostā Rīga saņemto sūdzību skaits ir neliels – piemēram, šogad, kad nepilnos vienpadsmit mēnešos lidostā Rīga ir apkalpoti jau vairāk nekā 7 miljoni pasažieru, lidosta ir saņēmusi vien 0,08 sūdzības uz 1000 pasažieriem.
Individuāli izvērtējot katru no līdz šim saņemtajiem un izskatītajiem pieteikumiem, kompensāciju par savlaicīgu nenokļūšanu uz plānoto reisu saņems 21 pasažieris.
Pārējos pieprasījumus lidostai nebija iespējams apmierināt, jo ceļotāji nebija ievērojuši lidostas noteikumus: uz lidojumu ieradās mazāk nekā noteiktās divas stundas iepriekš un/vai savlaicīgi neuzsāka pirmslidojuma procedūras. Visiem pasažieriem, no kuriem saņemti iesniegumi, ir nosūtītas atbildes ar izsmeļošu skaidrojumu par konkrētā gadījuma izvērtēšanā konstatēto.
Lidosta atgādina, ka ļoti liela nozīme visu pirmslidojuma procedūru raitā norisē ir arī pasažieru sagatavotībai, un aicina ceļotājus pirms lidojuma rūpīgi iepazīties ar lidostas un aviokompāniju izvirzītajām drošības prasībām un bagāžas pārvadāšanas nosacījumiem, kā arī pirms došanās uz lidostu pārliecināties, vai līdzi ir visi nepieciešamie ceļošanas dokumenti.
Lidosta uzsver, ka aizvien intensīvākās pasažieru plūsmas apstākļos ir svarīgi ievērot ieteikumu par ierašanos lidostā savlaicīgi – vismaz divas stundas pirms plānotā lidojuma, jo tas ir laiks, kurā pasažieris var bez steigas nokārtot visas pirmslidojuma procedūras un atrisināt sarežģījumus, ja tādi rastos. Īpaši svarīgi tas ir intensīvo lidojumu stundās, kas Rīgas lidostā ir laikā no plkst. 5:30–7:00, plkst.10:00–13:00, plkst.16:00–18:00 un plkst.19:00–21:00.