• Lēti septiņvietīgie auto – vai tādi eksistē?

    Septiņas sēdvietas
    Santa.lv
    Santa.lv
    30. augusts
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Lai gan lielākajai daļai cilvēku pietiek ar piecu sēdvietu automašīnu, dažām ģimenēm tomēr vajag lielāku. Septiņvietīgu modeļu jauno auto tirgū ir diezgan daudz, taču tie ir dārgi. Rodas jautājums – vai septiņvietīgus spēkratus var atrast arī par piezemētiem cipariem?

    Septiņas sēdvietas – tas maksās dārgi

    Vēl tikai pirms desmit gadiem lielo ģimeņu vidū populāri bija tādi miniveni kā Volkswagen Sharan, Ford S-Max un Citroën Grand C4 Picasso, tomēr tagad to vietā stājušies lielāki SUV. Daudzos no tiem ir septiņas sēdvietas, jo īpaši premium kategorijā, piemēram, Audi Q7, Land Rover Discovery un Volvo XC90.

    Tāpat ir pieejami arī vidējās klases modeļi, piemēram, Renault Espace, taču pat vislētākā versija joprojām būs dārgāka par 40 000 eiro. Protams, lai iekšā varētu sasēsties septiņi cilvēki, nepieciešama lielāka virsbūve un vairāk apdares materiālu, bet tas uzreiz paaugstina cenu. Tiesa, pārdošanas statistika liecina, ka septiņvietīgās versijas nav populāra izvēle.

    “Domājot par septiņvietīgu auto auditoriju, nāk prātā daudzbērnu ģimene ar trim vai četriem bērniem vai itāļu stila ģimene, kurā visas paaudzes – vecāki, bērni un vecvecāki – vienmēr ceļo kopā. Te gan jāatzīst – šādā gadījumā tiešām vajag vairāk vietas,” saka žurnāla Profi Latvija redaktors un Latvijas Gada auto konkursa tiesnesis Guntars Pulss.

    Lielākās problēmas ir vidējā klasē

    Viena no vidējās klases septiņvietīgo krosoveru problēmām ir tā, ka trešās rindas sēdekļi daudzos gadījumos ir piemēroti tikai bērniem. Kad Renault Espace no tradicionāla, plaša minivena kļuva par krosoveru, vieta trešajā rindā krasi samazinājās, tāpat arī bagāžnieks – no 247 līdz 159 litriem. Līdzīga situācija ir ar Nissan X-Trail – ja tiek izmantotas visas trīs rindas, bagāžnieka tilpums ir tikai 120 litri. Tas ir mazāk nekā Porsche 911 GT3.

    No tā izriet vēl viena problēma: bērni gan var ceļot aizmugurējā rindā, bet mantas viņiem nāksies atstāt mājās. Šī iemesla dēļ daudzbērnu ģimenes nereti dod priekšroku lielākiem pasažieru auto, piemēram, Volkswagen Multivan vai Citroën Berlingo.

    Vai tiešām pēc septiņvietīgām vidējās klases automašīnām nav pieprasījuma, pat ja cena nav nekāda augstā? Dacia Jogger pierādīja, ka ietilpīgi un pieejami auto cilvēkus joprojām interesē.

    Tirgus jaunpienācēji pārsteidz ar pievilcīgu cenu

    Dacia zīmols ir pazīstams ar budžeta klases modeļiem, taču tagad septiņvietīgo auto nišai nolēmis pievienoties arī Citroën, kas ar stilīgo C3 Aircross šim segmentam piešķirs vairāk šarma.

    Ietilpīgais krosovers, kura cena ir aptuveni 20 000 eiro, būs aprīkots ar virkni drošības un braukšanas palīgsistēmām, un tam piemitīs arī franču automašīnām raksturīgais komforta līmenis.

    Kompaktā krosovera sēdekļos iestrādāts 10–15 mm slānis no augsta blīvuma polistirola putām, bet par papildu ērtībām rūpējas Citroën Advanced Comfort šasija ar divu kameru amortizatoriem.

    «Auto žurnālisti, kas jau izmēģinājuši jauno C3, stāsta, ka tas atstājis iespaidu kā komfortabls automobilis, kas uz ceļa peld – labā nozīmē. Plašais, ērtais, minimālistiskais, taču elegantais modelis ar interesantiem akcentiem esot patīkams pārsteigums,» atklāj Guntars Pulss.

    C3 Aircross būs nedaudz lielāks, taču joprojām saglabās kompaktākā septiņvietīgā auto statusu – tā garums būs tikai 4,39 metri. Pārdomātais aizmugures dizains un 1,66 metrus augstā virsbūve ir ļāvusi izveidot ietilpīgu salonu, kurā varēs sasēsties septiņi cilvēki. Un ražotājs apgalvo, ka sestā un septītā pasažiera kājām būs tikpat daudz vietas kā otrajā rindā piecvietīgā versijā. Brīdī, kad visas trīs rindas ir paceltas, bagāžai paliek gaužām maz vietas – tikai 40 litri.

    Vairāk nekā tikai sēdekļi

    «Tie, kas pārvadā gan daudz cilvēku, gan viņu mantas, pērk pasažieru mikroautobusus. Vidējās klases modeļos trešā rinda tiek izmantota reti. Iespējams, cilvēkiem šīs septiņas sēdvietas nav īsti nepieciešamas, tomēr viņi izvēlas šādu automašīnu – lai būtu rezerves variants dažādām dzīves situācijām un iegūtu papildu vērtību nākotnē. Protams, ir cilvēki, kas meklē specifiski tieši šādas versijas,» skaidro Guntars.

    Lai gan trešās rindas sēdekļi ikdienas automašīnā var nebūt īpaši ērti un atņemt vietu bagāžai, tie tomēr var būt noderīgi mazākas ģimenes ikdienā.

    Piemēram, vecāki var kooperēties un uz skolu vest vairāku ģimeņu bērnus.

    Turklāt septiņvietīgajām versijām parasti ir lielāka virsbūve. Parasta Citroën C3 bagāžnieka ietilpība ir 310 litri, savukārt septiņvietīgajam C3 Aircross ar salocītu trešo rindu būs 330 litri.

    Lielākā Renault krosovera Austral bagāžniekā var salikt 430 litrus mantu, savukārt septiņvietīgajā versijā, kas tagad saucas Espace, – 581 litru (ja trešo rindu ieloka grīdā). Arī iepriekšējās paaudzes Volkswagen Tiguan Allspace, kas tika pielāgots septiņiem pasažieriem, bija lielāka virsbūve.

    Turklāt, ja nav nepieciešamas septiņas sēdvietas, izmērā lielos modeļus var izvēlēties tikai ar divām rindām. Citroën C3 Aircross gadījumā piecu vietu versijas aizmugurējie sēdekļi atradīsies 80 mm tālāk no priekšējiem sēdekļiem nekā parasti. Tātad aizmugurē sēdošajiem būs vairāk vietas kājām nekā citos šīs klases modeļos. Izvēloties piecu sēdvietu versiju, bagāžnieka ietilpība sasniegs 460 litrus, padarot to par vienu no ietilpīgākajiem auto kompaktajā klasē. Tāpēc, ja cena būs saprātīga, cilvēkiem šis modelis šķitīs ļoti pievilcīgs.

    Septiņvietīgs elektroauto

    C3 Aircross, visticamāk, gūs panākumus vēl viena iemesla dēļ: dažām tā versijām vienkārši nebūs konkurentu. C3 Aircross būs pieejams ar benzīna dzinēju, hibrīdu vai elektromotoru, kas apvienots ar 44 kWh akumulatoru. Pēdējais ar pilnu uzlādi spēs veikt vairāk nekā 300 km.

    Situācija elektrisko septiņvietīgo modeļu segmentā ir visai drūma, jo pastāv tikai trīs iespējas: Kia EV9, Mercedes EQS SUV un Tesla Model X.

    Pēdējie divi maksā krietni virs 100 000 eiro, un arī īpaši ietilpīgais un gigantiskais korejiešu EV9 nav tālu no šīs robežas.

    Pieejams arī Volkswagen ID. Buzz, taču arī tas ir visai dārgs, tāpēc var droši apgalvot, ka Citroën šajā kategorijā būs vislētākais modelis ar visai lielu atrāvienu.

    Lai gan vidējās klases septiņvietīgajās automašīnās pēdējā rinda un bagāžnieks bieži nevar lepoties ar plašumu, to daudzpusība padara šos modeļus par populāru izvēli to cilvēku vidū, kas visas septiņas sēdvietas plāno izmantot tikai retos gadījumos. Turklāt modeļus ar lielāku virsbūvi ir vērts apsvērt arī bez trešās rindas, jo tā var iegūt lielāku bagāžnieku. Ne visiem ir vajadzīgi dārgi septiņvietīgi auto, un Dacia Jogger ir pierādījis, ka praktiskas automašīnas par saprātīgu cenu joprojām ir ļoti pieprasītas.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē