Deviņdesmitajos gados Audi radīja sportiska universāļa ideju ar Audi Avant RS un Audi S 6 plus modeļiem. Taču pirmais uzņēmuma quattro GmbH (tagad Audi Sport GmbH) radītais modelis bija 1999. gada B5 paaudzes RS 4 Avant, kas plašu uzmanību piesaistīja ar platāku virsbūvi un 2,7 litru sešu cilindru biturbo dzinēju, kas tika izstrādāts sadarbībā ar Cosworth un nodrošināja tam laikam iespaidīgu 280 kW (380 ZS) jaudu.
Pēc dažiem gadiem tirgū parādījās RS 4 sportiskākā versija RS 4 Sport, kurai bija vēl zemāka balstiekārta, sporta sēdekļi, sporta izplūdes sistēma un zamšādas stūre. RS 4 Avant Edition 25 years izskatā atbalsojas automobiļa neaizmirstamais dizains, un tā ir sportiskākā pašreizējās B9 sērijas versija.
Lielāka jauda, lielāks braukšanas prieks
Audi RS 4 Avant Edition 25 years pilnveidotais dzinējs, balstiekārta un riteņu uzlabojumi nodrošina iespaidīgu veiktspēju. Maksimālais griezes moments ir 600 Nm un jauda sasniedz 346 kW (470 ZS), kas ir par 15 kW (20 ZS) vairāk nekā RS 4 Avant.
RS 4 jubilejas versija no 0 līdz 100 km/h paātrinās 3,7 sekundēs, kas ir par 0,4 sekundēm ātrāk nekā Audi RS 4 Avant. Automobilis var attīstīt maksimālo ātrumu 300 km/h, bet keramiskā bremžu sistēma pārliecinoši tiek galā ar automobiļa apstādināšanu. RS sporta izplūdes sistēma ar matēti melniem uzgaļiem rada intensīvu dzinēja skaņu.
Audi RS 4 Avant Edition 25 years standarta aprīkojumā ir manuāli regulējama RS sporta balstiekārta Pro, kas nodrošina perfektu dinamikas un komforta kombināciju. Jubilejas modeļa braukšanas augstums ir par 10 milimetriem zemāks nekā RS 4 Avant. Turklāt klienti var manuāli pazemināt braukšanas augstumu vēl par 10 milimetriem.
Automobilis ir aprīkots arī ar quattro sporta diferenciāli, kas nodrošina lielāku manevrēt spēju un braukšanas prieku, jo sevišķi dinamiskajā Audi drive select braukšanas režīmā. Atjauninātā pārnesumkārbas vadības bloka programmatūra nodrošina īsākus pārslēgšanās laikus un ievērojami lielākas atšķirības starp braukšanas režīmiem.
Ekskluzīvā Audi RS 4 Avant Edition 25 years priekšējās ass negatīvais sagāzums ir palielināts līdz diviem grādiem. Tas uzlabo saķeri un vadāmību, līkumus izbraucot lielākā ātrumā.
Premium klases riepas visiem gadījumiem
Lai visu auto jaudu varētu veltīt ceļam, Audi RS 4 Avant Edition 25 years standarta komplektācijā aprīkots ar Pirelli P Zero Corsa augstas veiktspējas riepām, kas piemērotas gan koplietošanas ceļiem, gan sacīkšu trasēm. Riepas ir uzmontētas uz 20 collu vieglmetāla diskiem ar matētu pallādija pārklājumu.
Iegādājoties jubilejas modeli, klienti saņem vēl vienu riteņu komplektu, Pirelli Sensorized P Zero Trofeo RS pussliku riepas un Pirelli Track Adrenaline sistēmu. Šīs riepas, kas īpaši izstrādātas sacīkšu trasei, ir uzmontētas uz ekskluzīviem 20 collu vieglmetāla diskiem matēti melnā krāsā.
Pateicoties īpašam gumijas sastāvam un asimetriskam protektoram, Pirelli Sensored P Zero Trofeo RS riepas nodrošina izcilu saķeri uz sausas virsmas, palielinot stabilitāti un sānu saķeri. Ekskluzīvajai Track Adrenaline sistēmai riepās ir izsmalcināti sensori, kas reāllaikā sniedz vadītājam informāciju par riepu spiedienu un temperatūru.
Dizains, kas atgādina RS 4 Sport
Lai atdarinātu RS 4 Sport krāsu, jaunais modelis ir pieejams arī Imolas dzeltenajā krāsā. Virsbūve pieejama arī Nardo pelēkā un Mythos melnā krāsā.
Audi RS 4 Avant Edition 25 years ir patiesi īpašs modelis, pateicoties daudziem īpašiem dizaina elementiem. Piemēram, sānu logu apmales ir glancēti melnas. Pirmo reizi aizmugurējiem lukturiem ir melns ielaidums, arī Audi riņķi un uzraksti ir glancēti melni, bet Matrix LED priekšējiem lukturiem ir RS modeļiem raksturīgais melnais ietvars. Bāzes aprīkojumā ir arī tonēti aizmugurējo durvju un sānu logu stikli.
Salons ar dzeltenām dekoratīvām šuvēm atgādina 2001. gada RS 4 Sport melnas un dzeltenas Alcantara ādas kombināciju, savukārt tradicionālais sarkanais Audi Sport rombs un melnais RS uzraksts jaunajā modelī tagad ir arī dzeltenā krāsā.
Matēti skaitļi no 1 līdz 250 uz centrālās konsoles norāda katra automobiļa kārtas numuru. Klienti, kas iegādājas Audi RS 4 Avant Edition 25 years, var izvēlēties baltu fonu tahometram un spidometram vadības ekrānā, kas ir kā cieņas apliecinājums 1994. gada Audi Avant RS 2, kam sākotnēji bija balti analogie mērinstrumenti.
Visjaudīgākais Audi RS 5: Performance Edition versija ar 470 zirgspēkiem
RS 5 Sportback Performance Edition ierobežota izlaiduma sērijas modelim arī ir piešķirta lielāka jauda ar V6 biturbo dzinēju. Tagad tā jauda tagad ir 346 kW (470 ZS), kas ir par 15 kW (20 ZS) vairāk nekā RS 5 Sportback, savukārt maksimālais griezes moments ir 600 Nm un maksimālais ātrums ir 300 km/h. Jaunais modelis no 0 līdz 100 km/h paātrinās 3,7 sekundēs, kas ir par 0,2 sekundēm ātrāk nekā standarta RS 5.
Audi RS 5 Sportback Performance Edition arī bāzes aprīkojumā ietilpst RS sporta balstiekārta ar dinamisko stūrēšanu un Torsen diferenciāli.