Tehnika
Par RS versiju ziņu nav, taču jau šobrīd ir skaidrs, ka «Fabia» nebūs pieejams dīzeļdzinējs. Šajā segmentā pēc tā mēs neskumstam, taču 2022. gadā tiekot pie jauna auto stūres, izbrīna fakts, ka nāksies iztikt bez jebkāda veida hibrīda versijas, par elektrisko modifikāciju nemaz nerunājot. Ja ņemam vērā «Volkswagen» grupas straujo virzību elektrifikācijas virzienā, «Fabia» apgādāšana ar parastiem iekšdedzes dzinējiem šķiet visai neparasts lēmums. Lieli zaudētāji no tā gan nebūsim.
Pircējiem tiek piedāvātas vairākas izvēles. Pirmā no tām – 1,0 litru atmosfēriskais dzinējs ar 80 ZS un 5 MT. Tas ir lētākais (15 540 eiro), bet arī vismazāk pievilcīgākais. Labāk raudzīties 1,0 l (95 – 110 ZS) un 1,5 l TSI (150 ZS) benzīna turbomotoru virzienā, kas savienojami ar sešpakāpju mehāniku vai 7AT DSG.
Mūsu izmēģinātais viena litra agregāts ir pietiekami sparīgs, lai ieskrietos no stāvošas pozīcijas un viegli apdzītu citus satiksmes dalībniekus. Netipiski trīscilindru motoram, 1,0 l TSI pat ziemā ir ekonomisks (5,5 l/100km) un ar vienu uzpildi var nobraukt līdz pat 900 km.
Vasarā taupīgākie sasniegs arī maģiskos 1000 kilometrus. Lūk, kāpēc neskumstam pēc dīzeļdzinēja.
Dažādas ietilpības degvielas bākas viena modeļa ietvaros ir retums, taču šajā segmentā neatminamies pēdējo reizi, kad šāda opcija būtu iekļauta papildaprīkojumā. Standarta versijā pieejama 40 litru degvielas tvertne, bet par papildus četrdesmit eiro iespējams to palielināt līdz 50 litriem.
Vienīgais trūkums tehniskajā arsenālā ir «Starp/Stop» sistēma, kas ar manāmu aizturi iedarbina dzinēju un ar jūtamu vibrāciju to noslāpē. Šādas izpausmes bija raksturīgas agrīnajām «Starp/Stop» sistēmām, tāpēc pastāv iespēja, ka šo niansi varēs novērot tikai pirmajiem «Fabia» izlaidumiem.
Auto brauc stabili pat uz nenotīrītām šosejām, saglabājot pieaugušā modeļa tēlu. Ja vēlaties nedaudz “pasportot”, tad šis ir viens no retajiem auto, kuram pieejama mehāniskā rokasbremze. To, kā izslēgt pretslīdes kontroli, gan neatradām. Tas noderētu, lai ar inerci būtu vieglāk uzbraukt slidenā kalnā.
Atkarībā no ceļiem, kurus ikdienā nākas šķērsot, pircēji var pielāgot «Fabia» balstiekārtu. Sporta piekare pazeminās klīrensu par 15 mm un iegūs stingrāku amortizāciju, turpretī slikto ceļu pakotne virsbūves atstatumu no zemes palielinās par 15 mm.
Apskata turpinājums: