Dizains & interjers
Iepriekšējās paaudzes modelim iespēja tikt izvirzītam uz dizaina balvas nomināciju bija grūti sasniedzams mērķis, turpretī jaunajā iterācijā «Fabia» tikusi pilnveidota un vairāk līdzinās lielajiem brāļiem. Hečbeks izskatās par sevi pārliecinātāks un respektablāks. Subjektīvi vērtējot, jaunā «Fabia» kļuvusi par vienu no izskatīgākajām Škoda automašīnām, piemēru ņemot no glaunā "Superb".
«Bi-LED» lukturi un apjomīgais radiatora režģis izceļ Fabia ārieni un runa nav tikai par estētiku. Hečbeka virsbūve izstrādāta ar klasē zemāko aerodinamiskas pretestības koeficientu.
Pavadot ilgāku laiku hečbeka salonā, ātri vien piemirstas fakts, ka šis ir mazākais klāsta modelis. Par to uzkrītoši neliecina itin nekas. Jau iepriekšējos testos esam pārliecinājušies, ka Škoda firmas zīme ir salona ietilpība un «Fabia» neliek vilties. Salīdzinot ar priekšteci, riteņu bāze pastiepusies par 8mm, sniedzot papildus brīvo telpu.
Braucot četru cilvēku sastāvā, savstarpēji nebūs jāsasitas ar elkoņiem vai ar pakausi jāpārbauda griestu apšuvumu mīkstumu. Pat pasažiera priekšējā sēdekļa atzveltni iespējams nolocīt, pārvadājot garākus priekšmetus vai dodoties atpūtā uz aizmugures sēdekļa.
To, ka «Škoda» lepojas ar modeļa nosaukumu īpaši izteikti var manīt interjerā. Instrumenta paneļa ietvaru no abām pusēm rotā «Fabia» uzraksts.
Viedierīču uzlāde problēmas nesagādās, ja vien pie rokas būs USB-C vads. Salonā kopumā var tikt izvietotas piecas USB-C pieslēgvietas, tai skaitā viena paredzēta arī video reģistratoram pie apakaļskata spoguļa.
Atkarībā no izvēlētā aprīkojuma, «Fabia» tiks pie vienas no trim dažāda izmēra multimediju sistēmām, no kurām lielākajai būs 9,2 collu displejs. Šeit uzskatāmi iespējams aplūkot trīs versijas:
Patīkami, ka nevienā no versijām klimata kontrole nav integrēta skārienjūtigajā risinājumā, tādejādi vienkāršas lietas nepadarot sarežģītas.
Paši sēžam vizuāli pievilcīgos un komfortablos kausveida tipa sēdekļos, bet virs galvām debess jumu var redzēt caur milzīgu panorāmas jumtu. Iespējams, ka, rēķinot uz automašīnas kopējo lielumu, šī attiecīgi varētu būt apjomīgākā stikla virsma, kāda redzēta sērijveida automašīnās.
«Simply clever» risinājumi bagāžas nodalījumu pārvērtuši par zvejas tīklu paradīzi. Šeit iespējams nostiprināt visdažādākās mantas pie sēdekļa, nodalījuma sānos vai pie grīdas un 380 litru ietilpība (par 50l vairāk nekā iepriekš) ir rādītājs, kas «Fabia» izceļ konkurentu vidū. Maksimālā ietilpība ar nolaistām aizmugures atzveltnēm sasniedz 1190 litrus.
Vienkāršiem vārdiem sakot, salikt šeit iespējams vairāk nekā sāncenšu modeļos, turklāt viss turēsies savās vietās.
Tiesa, salonā durvju kabatas ir tik dziļas, ka, tālākajā punktā iekrītot kādam priekšmetam, izvilkšanas operācija prasīs īpašu piepūli. Teorētiski, šeit paredzēts turēt atstarojošo drošības vesti, bet praksē gadās citādi.
Interesanti, ka pāri aizmugures bamperim iespējams pārvilkt īpaši sēdēšanai paredzētu gumijas mīksto “sedziņu” ar atstarojošajiem elementiem, lai ērti apsēstos uz atvēruma, piemēram, rallija skatīšanās laikā. Kaut kas no «Range Rover» nepieradinātā rakstura. Ja jau nonācām līdz salīdzinājumam ar britu automašīnām, tad latiņu varam pacelt vēl augstāk. «Fabia» durvīs pieejams lietussargs. Tas jau ir «Rolls-Royce» līmenis! Ja tas šķiet par šiku, tad čehi nav aizmirsuši arī par pavisam vienkāršām lietām, piemēram, ledus skrāpi ar protektora mērītāju.
Protams, šajā segmentā ir raksturīgi samierināties ar dažiem kompromisiem. Pietiekami kvalitatīva salona apdare mīsies ar skrapšķošām virsmām, ko īpaši var attiecināt uz durvīm un paneļa apakšējo daļu.
Neliels, tomēr dažiem tas var izrādīties visai tracinošs sīkums – braucot lietus laikā būs dzirdama vējstikla slotiņu releja darbība. Ja klusā tikšķoņa krīt uz nerviem, tad ar dažiem atjautīgiem risinājumiem to var novērst, taču ar rūpnīcas iestatījumiem šī releja darbību var dzirdēt arī dažos citos «Škoda» modeļos.
Apskata turpinājums: