«Lai gan Latvijā īpaši populārs ir SUV jeb apvidus auto segments, Audi A4 vienmēr ir atradis savu vietu gan mūsu klientu sirdīs, gan uzņēmumu autoparkos. A4 pasaulē debitēja 1994. gadā un ir kļuvis par vienu no iecienītākajiem auto modeļiem Latvijā. Tagad ar jauno nosaukumu – Audi A5 – tas apvieno spēcīgo turpat 30 gadu ilgo A4 vēsturi ar izsmalcināto A5 dizainu. Jaunā dizaina valoda salonā rada plašas ietilpības sajūtu, bet digitālā skatuve un jaunā vadības koncepcija palielina mijiedarbību ar automobili. Svinot iepriekšpārdošanas uzsākšanu, jaunais Audi A5 būs pieejams ar pievilcīgu iepazīšanās piedāvājumu,» stāsta Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā Ilgvars Ļubka.
Kopš 2024. gada AUDI AG veido modeļu nosaukumus tā, lai skaitļi palīdzētu atšķirt elektriskos un iekšdedzes dzinējus. Ar pāra numuriem apzīmē elektriskos modeļus, bet ar nepāra – automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem. Līdz ar jaunākās paaudzes debiju Audi A4, kas ilgus gadus bijis starp pasaulē pieprasītākajiem modeļiem, tiks saukts par Audi A5 un tiks ražots Nekarsulmā. Tas tiek piedāvāts četros jaunos variantos: A5 Sedan un S5 Sedan, kā arī A5 Avant un S5 Avant. Šie ir pirmie modeļi, kas ražoti uz Premium Platform Combustion (PPC) platformas.
Dinamisks un muskuļots eksterjera dizains
Jaunie modeļi kļūst arvien garāki un platāki. Audi paplašina arī to standarta aprīkojumu, pozicionējot jauno Audi A5 vidējā izmēra segmentā. Šim mērķim atbilst arī jaunā lietotāja pieredze, kas balstīta uz E³ elektroniskās arhitektūras 1.2 versiju. Papildaprīkojums ir iekļauts dažādās pakotnēs.
Jau no pirmā acu uzmetiena redzams, ka jaunajam A5 modelim ir spēcīgs un izteiksmīgs dizains. Pārveidotās proporcijas ar garo garenbāzi, lielajiem diskiem un zemo, sportisko virsbūvi iemieso progresīvu dinamiku un premium klases standartus. Sedanam sportiskie, kompakta izskata logi stiepjas loka formā līdz pat aizmugurei un saplūst ar lēzeni izvietoto aizmugurējo stiklu kupejai līdzīgā veidā, un noslēdzas pie vizuāli nelielā bagāžas nodalījuma vāka ar izteiksmīgu spoilera lūpu. Bagāžas nodalījuma vāks atveras kopā ar aizmugurējo logu, padarot piekļuvi nodalījumam daudz ērtāku. Tas Audi piešķir pavisam jaunu sedana konceptu.
Komfortabls salona dizains ar digitālo skatuvi
Jaunā Audi A5 salona dizains ir orientēts uz cilvēku, proti, tas ir konsekventi pielāgots lietotāju vajadzībām. Uz materiāliem balstītais dizains apvieno plašas ietilpības izjūtu un augsta komforta līmeni. Savukārt skaidrs salona izkārtojums un vienkārša vadība nodrošina pilnvērtīgu redzamību visās situācijās.
Savukārt jaunā Audi A5 modeļu saimes vadības koncepcija, pateicoties E³ elektroniskajai arhitektūrai, uzlabo mijiedarbību ar automobili. Jaunais Audi A5 nevainojami integrējas klientu digitālajā ekosistēmā un piedāvā personisku savienojamības pieredzi. Plānais, brīvi stāvošais Audi MMI panorāmas skata displejs sastāv no Audi virtuālās vadītāja informācijas sistēmas ar 11,9 collu ekrāna un 14,5 collu MMI skārienjūtīga displeja. Audi papildina digitālo skatuvi pasažieriem, piedāvājot izvēlēties 10,9 collu MMI priekšējā pasažiera displeju, kas ir nevainojami integrēts paneļa dizainā.
MHEV plus samazina CO2 emisijas un degvielas patēriņu
Jaunā daļējā hibrīda sistēma MHEV plus Audi A5 sērijas modeļos ļauj ievērojami samazināt CO2 emisijas un degvielas patēriņu, salīdzinot ar MHEV sistēmu. Turklāt piedziņas ģenerators (PTG) var pievienot iekšdedzes dzinēja jaudai līdz pat 18 kW (24 ZS) elektriskās jaudas. Palēninot ātrumu, PTG piegādā enerģiju atpakaļ akumulatorā (rekuperācija) ar jaudu līdz 25 kW.
Ar integrēto bremžu vadības sistēmu (iBRS) bremžu pedāli un bremžu hidrauliku iespējams pilnībā nodalīt. Piemēram, modeļos ar MHEV plus sistēmu, pateicoties rekuperatīvai bremzēšanai, tā panāk nepieciešamo ātruma samazināšanu, neizmantojot berzes bremzes.
Dzinēju piedāvājums
Dzinēju klāstu ievada 2.0 TFSI ar 110 kW (150 ZS) jaudu. Pēc izvēles tas pats dzinējs ir pieejams arī ar 150 kW (204 ZS) jaudu. Šis TFSI motors ir aprīkots ar turbīnu, kurai ir mainīga turbīnas ģeometrija (VTG) un kas darbojas ar modificētu sadegšanas procesu. Līdz ar to motors ir īpaši ekonomisks degvielas patēriņa ziņā daļējas slodzes apstākļos. VTG tehnoloģija benzīna dzinējiem nodrošina vienmērīgu un elastīgu griezes momenta palielināšanos pat pie zemiem motora apgriezieniem.
2.0 TDI ar 150 kW (204 ZS) jaudu, pateicoties MHEV plus tehnoloģijai, nosaka jaunus A5 modeļa standartus. Šis divu litru EA288 evo paaudzes dzinējs no sava priekšgājēja ir mantojis optimizēto sadegšanu, pateicoties cilindra spiediena sensoram, TwinDosing izplūdes gāzu emisiju kontroles sistēmai un divām līdzsvara vārpstām vienmērīgai dzinēja darbībai.
Tas attīsta 400 Nm griezes momentu no 1750 līdz 3250 apgriezieniem minūtē.
2.0 TDI ir pieejams ar divsajūgu pārnesumkārbu un priekšējo riteņu piedziņu vai ar quattro ultra pilnpiedziņu.
Lai palielinātu efektivitāti un komfortu, dzinējs ir daļēji elektrificēts, izmantojot jauno 48 voltu MHEV plus sistēmu.
Audi S5 ir sportiskākā A5 versija, kura pamatā ir 3.0 litru V6 TFSI motors ar 270 kW (367 ZS) jaudu. Tam pirmo reizi ir turbīna ar mainīgu turbīnas ģeometriju (VTG) un MHEV plus tehnoloģija. Audi S5 pārveidotā S tronic divsajūgu pārnesumkārba, kas paredzēta lielākam griezes momentam, samazina arī svaru uz priekšējās ass un uzlabo izveicību. Modeļa ātrā un dinamiskā griezes momenta palielināšanās izceļ S5 sportisko raksturu.
Precīza vadāmība
Pateicoties pastāvīgai balstiekārtas pilnveidošanai, jaunais Audi A5 perfekti pārnes Audi zīmolam raksturīgās braukšanas īpašības uz ceļa. Pateicoties apjomīgam, niansētam darbam pie balstiekārtas un stūres mehānisma, Audi A5 piedāvā precīzu, vieglu un lielākoties neitrālu vadāmību. Izvēloties papildaprīkojuma balstiekārtu ar adaptīvajiem amortizatoriem, ir iespēja nodrošināt ievērojami plašākas vadāmības variācijas starp komfortu un sportiskumu.
Sākumcena Audi A5 Sedan TFSI 110kW (150 ZS) modelim ir 44 400 EUR.