Kāda autovadītāja sociālajā tīklā Facebook dalījusies ar fotogrāfijām, kurā redzams, ka auto riepas aplīp ar kūstošā asfalta sastāvu. Šāda situācija atgadījusies ceļa posmā Sērene – Nereta.
Kā aģentūru LETA informēja AS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) pārstāve Sigita Audere, ilgstoša karstā laika dēļ uz 16 ceļu posmiem Latvijā veidojas izsvīdumi, kas tos var padarīt slidenus.
LAU apstrādā izsvīdumu vietas, tās vienmērīgi nokaisot ar smilti vai sīkām šķembām, tādējādi uzlabojot transporta riteņu un asfalta seguma virsmas saķeri. Pēc nepieciešamības darbs tiek veikts atkārtoti.
Citi lasa
Pašreiz izsvīduma vietas ir izveidojušās uz 16 autoceļu posmiem – uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūni-Tilti) (A14), Rīga-Sigulda-Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2), Rīga-Daugavpils-Krāslava-Baltkrievijas robeža (Patarnieki) (A6), Ventspils-Kuldīga-Saldus (P108), Kuldīgas apvedceļš (P118), Smiltene-Gulbene (P27), Pļaviņas (Gostiņi)-Madona-Gulbene (P37), Rīga-Ērgļi (P4), Rēzekne-Dagda (P55), Krāslava-Dagda (P61), Rīgas HES-Jaunjelgava (P85), Sērene-Kalnieši (P86), Mežvidi-Baldone (P91), Bārta-Kalēti-Gramzda (V1218), Gulbene-Jaungulbene (V424) un Ādaži-Garkalne (V46).
Ceļu segumam uzkarstot vairāk par +50 grādiem melnā seguma sastāvā esošais bitumens kļūst mīksts. Izsvīdumu iespējamība ir uz tiem ceļiem, kuri ir sliktā tehniskā stāvoklī un kur bedres tiek labotas ar bitumena emulsiju.
LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbu uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometri, no tiem 9092 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.