• Latvijā privātpersonas izvēlas «Škoda» – ko jaunu čehu zīmols sarūpēs šogad?

    Auto tirdzniecība
    Santa.lv
    Santa.lv
    16. janvāris
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    2023. gads auto nozarē iezīmējās ar stabilizēšanos pēc vairākiem izaicinājumiem pilniem gadiem. Vieglo pasažieru automobiļu tirgus kopumā auga par 10% salīdzinājumā ar 2022. gadu un reģistrāciju apjoms ir atgriezies 2019. gada līmenī.

    2023. gadā Škoda klientiem Latvijā piegādāja 2669 vieglos pasažieru automobiļus, kas ļāva sasniegt jaunu rekordu tirgus daļā – 14,4%. 2023. gadā Škoda savus apjomus Latvijas tirgū audzēja par 38% attiecībā pret iepriekšējo gadu.

    Pagājušā gada rezultātu komentē Māris Jansons, Škoda izplatītāja «Auto 100» vadītājs Latvijā: «Šo rezultātu bija iespējams sasniegt pateicoties neatlaidīgam uz klientu vērstam Škoda dīleru darbam, pozitīvam tirgus pieprasījumam, atraktīvam produktu portfelim, kā arī stabilizējoties piegāžu ķēdēm. Škoda zīmols 2023. gadā bija privātpersonu izvēle Nr.1, kas apliecina uzticību mūsu dīleru tīklam un produktam. Škoda zīmols joprojām ir ļoti augstu un atzinīgi novērtēts juridisko personu un autoparku pārvaldītāju vidū sava izdevīguma, praktiskuma un ietilpības dēļ. Salīdzinot ar 2022. gadu, zīmols ir būtiski uzlabojis savas pozīcijas tirgū, un ieņem otro vietu starp pārdotākajiem vieglo automobiļu zīmoliem Latvijā.»

    Klientu noskaņojums un tirgus situācija

    Pērn privātpersonas piesardzīgāk izvērtēja jauna auto iegādi un viens no galvenajiem pirkuma atlikšanas iemesliem bija nemitīgi pieaugošās izmaksas, kā arī citi neprognozējami faktori un nenoteiktība vidējā termiņā. 2024. gadā saredzam iespēju šim noskaņojumam uzlaboties, ja piepildīsies banku ekonomistu prognozes un Eiropas Centrālā Banka pakāpeniski sāks samazināt procentu likmes.

    Juridiskās personas pēdējos gados saskaras ar dažādiem izaicinājumiem, kā Covid 19 ierobežojumi vai noieta tirgus samazināšanās. Juridiskām personām bija izaicinoši plānot autoparka nomaiņu un ar to saistītās izmaksas un šie faktori ierobežoja biznesa attīstības plānošanu un līdz ar to arī investīcijas autoparku atjaunošanā. 2024. gadā Škoda pilnībā ir atjaunojusi ražošanas kapacitāti pirmskrīzes līmenī un mēs esam gatavi atgriezties juridisko personu un autoparku pārvaldītāju plānotajos pirkumu grozos. Plaša un pieejama modeļu gamma ar elastīgām un ātrām automašīnu piegādēm šogad stiprinās Škoda pozīcijas juridisko personu nišā.

    2023. gads īpaši neatšķiras klientu izvēlē saistībā ar izmantoto degvielas veidu. Par dominējošo degvielu starp Škoda automobiļiem jau vairākus gadus kļuvis benzīns, kuru izvēlās 70% klientu, ieskaitot vieglos hibrīdus (Mild Hybrid). Katrs ceturtais klients priekšroku dod automobiļiem ar dīzeļdzinēju. Te jāpiebilst, ka pirms dažiem gadiem dīzeļdzinēju īpatsvars bija virs 40%. Automobili ar elektro-piedziņu izvēlējās pieci procenti klientu, kas tikai mazliet pārsniedz 2022. gadu.

    Populārākie Škoda modeļi Latvijā un jaunumi 2024. gadā

    Populārākais modelis jau vairākus gadus neapstrīdami ir Octavia un ar 648 reģistrētiem automobiļiem, veidojot gandrīz ceturto daļu no visām Škoda piegādēm pērn Latvijā. Octavia ir vienlīdz iecienīta gan privātpersonām, gan arī juridisko klientu vidū un, mazinoties ražošanas sarežģījumiem, Octavia 2024. gadā kļūs vēl pieejamāka. Jau februāra vidū tiks prezentēta atjauninātā / uzlabotā (Facelift) Octavia versija, kas pie mums Latvijā ieradīsies gada vidū. Auto saņems tehniskus un optiskus atjauninājumus, kā arī tiks ieviestas jaunas aprīkojuma līnijas.

    Otrs pārdotākais modelis pagājušajā gadā bija Kodiaq, kas ir sava dzīvescikla noslēdzošajā fāzē pirms ilgi gaidītā jaunā modeļa tirgus palaišanas, tomēr joprojām ir ļoti pieprasīts un iecienīts. Kopā Latvijā 2023. gadā 547 klienti izvēlējās ietilpīgo un praktisko Kodiaq kā savu jauno auto.

    Pagājušā gada oktobrī tika prezentēts otrās paaudzes Kodiaq un tas pie mums ieradīsies jau pavasarī. Kodiaq tiks aprīkots ar jau ierastajiem benzīna un dīzeļdzinējiem kombinācijā ar automātisko pārnesumu kārbu kā arī pilnpiedziņu. Kodiaq pirmo reizi tiks piedāvāts ar uzlādējama hibrīda piedziņu, kas nodrošinās līdz pat 100km veiktspēju tikai elektro režīmā.

    Trešais pārdotākais Škoda modelis 2023. gadā ir pilsētas krosovers Kamiq ar 430 reģistrētiem automobiļiem, kurš it īpaši ir iecienīts privātpersonu vidū. Arī Kamiq saņems atjauninājumus 2024. gada sākumā un pirmie «Facelift» Kamiq modeļi pie mums būs jau marta mēnesī. Ceturtais ir kompaktklases krosovers Škoda Karoq ar 383 klientiem piegādātām automašīnām un top 5 noslēdz mazās klases Fabia ar 180 reģistrētiem auto.

    Škoda Scala seko kā sestais populārākais modelis Škoda modeļu gammā ar 172 automobiļiem un, tāpat kā radniecīgais Kamiq, saņems atjauninājumus 2024. gada sākumā un dīleru salonos būs apskatāma jau marta mēnesī.

    Škoda Superb tika piereģistrētas 166 vienības un ir populārākais auto savā segmentā aizņemot turpat trešdaļu segmenta. Superb pagājušajā gada izskaņā piedzīvoja savas 4. paaudzes pirmizrādi un Latvijā jaunais modelis ieradīsies pavasarī. 2023. gadā 143 klienti izvēlējās elektrisko Enyaq vai Enyaq Coupe un tieši Enyaq Coupe modeļus piegādājām arī Pasaules Hokeja čempionāta vajadzībām, kas 2023. gada maijā norisinājās Tamperē un Rīgā.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē