19 stundas 28 minūtes un 14 sekundes. Tieši tik ilgā laikā iespējams vienā rāvienā izlasīt Bībeli. Gadījumā, ja to nezinājāt. Dokumentāls apliecinājums tam ir atrodams YouTube kanālā Iluzionists Edžus, un šim video ir vairāk nekā 30 tūkstoši skatījumu.
Kanālu veido Edžus Kauķis, kurš pēdējos gados kļuvis par Latvijā populārāko iluzionistu. YouTube viņš savulaik pievērsās, lai publicētu savus trikus. «Neviens mani 17 gados neņemtu darbā televīzijā rādīt trikus. Tāpēc es tos sāku izvietot YouTube. Cilvēkiem iepatikās,» viņš atminas pirmsākumus.
Ironiski, bet mūsu saruna notiek Latvijas Televīzijas ēkas vestibilā Zaķusalā. Mana ikdiena ir cieši saistīta ar šo ēku un mediju, savukārt Edžus televīziju nepatērē nemaz. Gandrīz nemaz. «Kopā ar sievu skatāmies seriālu Džima dēļ,» viņš tomēr nosauc vienu izņēmumu.
Edžus YouTube kanālam ir vairāk nekā 25 tūkstoši abonentu.
Latvijas apstākļos tā ir ļoti iespaidīga fanu bāze. Populārākajiem video ir vairāk nekā 100 tūkstoši skatījumu. Tomēr YouTube Edžum joprojām ir atspēriena platforma iztikas gādāšanai, nevis iztikas nodrošinātājs.
«Es pelnu ar pasākumiem,» viņš atklāj. «Video monetizēšana man ienes aptuveni 40 eiro mēnesī. Esmu savos video arī izvietojis reklāmas, bet – ja mani aicina uz pasākumiem, ar kuriem nopelnu četras reizes vairāk, kāpēc man reklamēt kaut kādus zīmolus? Jā, man ik pa laikam ir sadarbības ar zīmoliem, bet pārsvarā YouTube man ir kā platforma, ar ko piesaistīt sekotājus saviem trikiem,» skaidro Edžus Kauķis.
«Lielākā daļa uzaicinājumu uz pasākumiem ir tāpēc, ka cilvēki ir redzējuši manus video un esmu populārs internetā. Ja Google ieraksta vārdu iluzionists, tad esmu pirmais meklēšanas rezultāts, jo esmu populārs sociālajos tīklos. Tie cilvēki var nezināt, kas es esmu, bet mans vārds parādās pirmais, un tas man dod ļoti daudz.»
Lai šādu popularitāti iemantotu, ar laiku Edžus paplašināja savus radošās darbības apvāršņus. Viņa YouTube kartotēkā atrodami arī tādi video kā, piemēram, Es 16 000 reižu pateicu vārdu «Paldies!»; Kā nopirkt mašīnu Vācijā?! Soli pa solim un Kāds ir jaunais IKEA?, kā arī atskats uz paša kāzām. «Gribēju piesaistīt papildu auditoriju. Domāju, ja būs triks ar automašīnām, tad tas uzrunās cilvēkus, kas interesējas par automašīnām,» skaidro iluzionists.