Izrāviena mērķi
Tas ir pirmais japāņu modelis, kas izstrādāts uz GA-B globālās mazo auto arhitektūras platformas. Tam piemīt vairākas būtiskas īpašības, kas garantē īstenu braukšanas prieku, – zems smaguma centrs, plata šķērsbāze, īpaši stingra virsbūve, kā arī īsas virsbūves pārkares.
Jau modeļa nosaukumā iekodēts, ka tas iemieso jaunu konceptu. Ražotājs neslēpj, ka ar LBX jeb Lexus Breakthrough Crossover cer panākt izrāvienu un piesaistīt jaunu auditoriju, kuru līdzās citām lieliskām iezīmēm vajadzētu uzrunāt arī konkurētspējīgai cenai. Latvijā LBX maksās no 35 600 eiro.
Jaunais modelis aizsāk unikālu revolūciju autobūvē: tas demonstrē, ka pat neliels auto var iemiesot luksusu, kas izpaužas augstas kvalitātes materiālos un modernākajās tehnoloģijās. Liels uzsvars ir likts uz progresīvākajām tehnoloģijām drošības jomā: LBX, tāpat kā lielākajos Lexus sedanos un SUV, ir iebūvēta Lexus Safety System+, kas ietver daudzas drošības un vadītāja atbalsta sistēmas.
Tajā ir vairākas agrīnās brīdināšanas funkcijas. Bīstamības gadījumā drošības sistēmas pārņem stūres un bremžu vadību, lai palīdzētu izvairīties no sadursmes vai mīkstinātu tās sekas. Svarīgāko tehnoloģiju vidū ir arī avārijas bremzēšana ar pagrieziena asistentu, dinamiskā kruīza kontrole, kā arī braukšanas joslas ieturēšanas asistents.
Papildus tam drošāku braukšanu un manevrēšanu nodrošinās vēl vairākas sistēmas: elektroniskā durvju atbloķēšana, kas palīdz pasažieriem droši izkāpt no auto, vadītāja modrības uzraudzība, kā arī viedie parkošanās sensori ar automātisko bremzēšanu un brīdinājumu par šķērskustību aizmugurē.
Jauna auditorija
Visas šīs funkcijas un ražotāja reputācija, gadu gaitā radot kvalitatīvus, izturīgus, uzticamus un efektīvus auto ar hibrīddzinējiem, padara Lexus LBX daudz pievilcīgāku jauniešiem un, iespējams, cilvēkiem, kuri vēl nav iepazinuši šo zīmolu.
Vēl viens trumpis, domājot par jaunu auditoriju, ir plašās individualizēšanas iespējas. Ražotājs to uzsver, piedāvājot nevis aprīkojuma līmeņus, bet piecus stilus, ko vēl detalizētāk var individualizēt ar papildu iespējām. Tikai eksterjeram vien tiek piedāvātas deviņas krāsas un vēl vismaz astoņas kombinācijas ar krāsojumu divos toņos.
«Mēs vēlējāmies piedāvāt alternatīvu ierastajai luksusa koncepcijai. Mēs centāmies, lai braukšanas laikā veidotos dialogs starp vadītāju un izsmalcinātā dizaina auto,» LBX prezentācijā teica projekta galvenais inženieris Kunihiko Endo.
Vismodernākais hibrīds
Svarīgi ir arī tas, ka ražotājs šajā modelī izmanto jaunas paaudzes hibrīda spēka agregātu. Pateicoties tā efektivitātei, vidējais degvielas patēriņš ir tikai 4,5 litri uz 100 km. Lexus hibrīda elektriskās piedziņas sistēmā ir iekļauts kompakts un viegls 1,5 litru trīscilindru iekšdedzes dzinējs. Hibrīda sistēmas galvenie komponenti, ieskaitot transmisiju un spēka agregātu, ir būtiski pilnveidoti, lai samazinātu auto svaru, piedziņas gabarītus, enerģijas zudumus, kā arī palielinātu veiktspēju.
Šim dzinējam piemīt pasaulē labākā termiskā efektivitāte. To nodrošina ātrās degmaisījuma aizdedzināšanas tehnoloģija, optimizēta ieplūde un lāzergrieztās ieplūdes vārstu sēžas. Citi ievērības cienīgi elementi ir īpaši viegli virzuļi, kas piemēroti augstiem apgriezieniem, kā arī elektroniski vadāmi dinamiskie vārsti.
LBX ir uzstādīts arī jauns bipolārs niķeļa-metālhidrīda (NiMH) akumulators ar palielinātu jaudu un energoefektivitāti. Tas nodrošina papildu atbalstu elektromotoram paātrinājuma laikā un pagarina sniedzamības rezervi simtprocentīgi elektriskajā režīmā.
LBX SUV ir aprīkots ar autentisku Lexus E-Four visu riteņu piedziņu.
Tā ietver papildu elektromotoru, kas uzstādīts uz aizmugurējās ass. Paātrinoties, izbraucot līkumus un pārvietojoties pa virsmu ar sliktu saķeri, sistēma automātiski novada vilkmi uz aizmugurējiem riteņiem, palīdzot saglabāt auto stabilitāti un vairojot vadītāja pārliecību.
Pie ražotāja pārstāvjiem Latvijā jaunākais Lexus modelis LBX jau ir pieejams testa braucieniem.