2023. gada «Niro», kurš pārsteidz ar savu stilu un tieksmi uz ilgtspējību un savienojamību it visā, debitē trīs ļoti efektīvās elektrificētās versijās: ar hibrīda elektrisko (HEV), plug-in hibrīda (PHEV) un pilnībā elektrisko (EV) piedziņu.
Drosmīgo jaunā «Niro» interjera un eksterjera dizainu iedvesmojusi Opposites United filozofija, kura sakņojas dabā. Niro ārpuse izstaro izsmalcinātību un avantūrismu, ko lielā mērā noteicis 2019. gada konceptauto «Kia HabaNiro». Tāpēc arī jaunais modelis sasniedz iespaidīgi zemu aerodinamiskās pretestības koeficientu (Cd) – 0,29.
Izmēru ziņā 2023. gada «Niro» joprojām ir kompakts auto, taču nedaudz lielāks kā tā priekšgājējs. Garenbāze ir palielināta līdz 2720 mm, kopējais garums – līdz 4420 mm, bet bagāžas nodalījums aiz aizmugurējiem sēdekļiem palielināts līdz 451 litram. «Niro» klīrenss ir 16 cm, un pilsētā tas ļauj itin viegli tikt galā visdažādākajās situācijās.
Nepārprotama tendence uz ilgtspējību
Pilnīgi jaunajā «Niro» interjerā izmantoti augstākās kvalitātes materiāli un teksturētas virsmas. Lai izceltu tehnoloģijām bagāto vidi, visās modeļa konfigurācijās un apdares versijās parametriskajā dizainā redzamas atsauces uz elektrisko «EV6».
2023. gada «Niro» ir daudz izsmalcinātu detaļu, un ilgtspējība ir neatņemama salona sastāvdaļa. Elektriskā «Niro EV» interjers, ieskaitot augstākās kvalitātes sēdvirsmas un saskares zonas visā salonā, ir veidotas no tekstilmateriāliem, kuru ražošanā nav iekļauti dzīvnieku valsts izcelsmes produkti. Griestu apšuvums ir izgatavots no materiāla, kas satur 56 procentus atkārtoti izmantotas PET šķiedras. Slaidie mūsdienīgie sēdekļi ar integrētu apģērba pakaramo palielina ietilpību.
Tos klāj augstas kvalitātes biopoliuretāns un Tencel celulozes šķiedra, kas izgatavota no eikalipta lapām. Lai samazinātu ietekmi uz vidi un atkritumu daudzumu, durvju paneļos lietotā krāsa nesatur benzolu, toluolu un ksilola izomērus.
Instrumentu paneļa un informācijas un izklaides sistēmas dubultais 10,25 collu panorāmas ekrāns rada spēcīgu vizuālo iespaidu un piedāvā mūsdienīgu savienojamību. «Active Sound Design» funkcija ļauj vadītājam digitāli uzlabot «Niro» dzinēja skaņas. Pēc izvēles pieejama arī kvalitatīvā astoņu skaļruņu «Harman/Kardon» skaņu sistēma. Priekšējiem sēdekļiem papildaprīkojumā pieejama apsilde un ventilēšana, bet to sānos atrodas standarta USB ligzdas. Dažām versijām tiek piedāvāti arī sēdekļi ar atmiņu.
Pateicoties progresam interjera iekārtojumā, 2023. gada «Niro» ir apveltīts ar ietilpību, kāda parasti ir par vienu klasi lielākos transportlīdzekļos. Griestu augstums priekšā un aizmugurē, vieta kājām un plašums plecu zonā demonstrē Kia apņemšanos nodrošināt plašu telpu un lielisku komfortu pasažieriem.
Jaunākās tehnoloģijas
Pilnīgi jaunajā «Kia Niro» ir iestrādātas arī daudzas uzlabotas tehnoloģijas – no pielāgojamiem auto iestatījumiem, izmantojot priekšējā paneļa informācijas un izklaides sistēmu, līdz klasē vadošajam aktīvās drošības aprīkojumam.
Papildaprīkojumā piedāvātais «Head-Up» jeb projekcijas ekrāns (HUD) tieši vadītāja acu priekšā demonstrē ceļa norādes, aktīvos drošības brīdinājumus, braukšanas ātrumu, kā arī izklaides sistēmas informāciju. Bezvadu «Apple CarPlay» un «Android Auto» savienojums ietilpst standarta komplektācijā, savukārt tālruņa bezvadu lādētāju var pasūtīt atsevišķi.
2023. gada «Niro EV» ir tāda pati iebūvētā elektroapgādes funkcija, kāda ir «EV6», un tas ļauj automobilim pieslēgt dažādus ārējos patērētājus. Standartā uzstādītā progresīvā ADAS tehnoloģija ietver frontālu sadursmju novēršanu ar gājēju atpazīšanu, joslas saglabāšanas palīgsistēmu, joslas sekošanas palīgsistēmu, modrības uzraudzību, sadursmes novēršanu aklajā zonā, brīdinājumu par satiksmi aizmugurē. Tāpat ADAS ietver sistēmu, kas brīdina par tuvojošos auto izkāpšanas brīdī, bet tiem, kam ir bērni, noderēs sistēma, kas atgādina par nepieciešamību pirms izkāpšanas pārbaudīt aizmugurējo sēdekli.
Visām Niro versijām tiek uzstādīta viedā kruīzkontrole ar «Stop&Go» funkciju un uz navigācijas datiem balstītu braukšanu pagriezienos. Pirmo reizi «Niro EV» papildaprīkojumā ir «Highway Driving Assist II», kurā ir integrēta joslas maiņas palīgsistēma, frontālās sadursmes novēršanas funkcija ar joslu maiņu un viedā kruīzkontrole ar mašīnmācīšanos.
Uzlabotā «Kia Connect» savienojamība, kas ir pieejama automašīnā vai caur «Kia Access» lietotni, ir iekļauta «Niro EX» un labāk aprīkotajās versijās. 2023. gada «Niro» durvis vadītājs var atslēgt ar jauno «Digital Key 2.0», kas atvieglo ne tikai atvēršanu, bet arī iedarbināšanu, izmantojot «Apple iPhone»," Apple Watch" vai «Samsung Galaxy» viedtālruni. Koplietot digitālo atslēgu ir tikpat vienkārši kā aizsūtīt īsziņu. Bezvadu jeb «Over-The-Air» (OTA) sistēma nodrošina, ka kartes, kā arī informācijas un izklaides sistēma tiek atjaunināta automātiski.
Trīs ilgtspējīgi spēka agregāti
Jaunais «Niro» ir pieejams trīs atšķirīgās piedziņas konfigurācijās: HEV hibrīds, PHEV jeb plug-in hibrīds un pilnībā elektriskais «Niro EV». Visiem modeļiem ir priekšējā piedziņa, kas sniedz priekšrocības nelabvēlīgos laikapstākļos. Sešu pakāpju divu sajūgu automātiskā pārnesumkārba ir HEV un PHEV versiju standarta aprīkojumā.
«Niro HEV» ir 1,6 litru četru cilindru dzinējs, kas savienots ar 42 kW pastāvīgā magnēta sinhrono elektromotoru, kurš nodrošina 141 ZS kopējo maksimālo jaudu un 265 Nm griezes momentu. Uzlabotas dzesēšanas, berzes un degvielas sadegšanas tehnoloģijas nodrošina maksimāli efektīvu patēriņu, kas «Niro HEV» gadījumā ir vidēji 4,4–4,7 l/100 km.
«Niro PHEV» apvieno 1,6 litru dzinēju ar 62 kW elektromotoru, kas dod 180 ZS sistēmas kopējo jaudu un 265 Nm griezes momentu. Uzstādīto 11,1 kWh litija jonu polimēru akumulatoru var uzlādēt mazāk nekā trīs stundās. Ja auto ir aprīkots ar 16 collu riteņiem, pilnībā uzlādēts «Niro PHEV» elektriskā režīmā var nobraukt 53 kilometrus. Ja salīdzina ar iepriekšējo modeli, tas ir uzlabojums par 25 procentiem.
Pilnībā elektrisko «Niro EV» darbina 64,8 kWh akumulators un 150 kW (201 ZS) motors ar līdzstrāvas ātrās uzlādes iespēju standarta aprīkojumā. Ātrajam lādētājam pieslēgtu «Niro EV» no 10 līdz 80 procentiem var piepildīt mazāk nekā 45 minūtēs. Uzlādes maksimālā jauda ir 85 kW. Ar iebūvēto 11 kW lādētāju auto uzlādējas mazāk nekā septiņās stundās. Elektriskā sniedzamība ir 407 km, bet papildus uzstādāmais siltumsūknis un akumulatora sildītājs palīdz saglabāt sniedzamību arī zemā temperatūrā.
Papildus «Sport» un «Eco» braukšanas režīmiem jaunajā «Kia Niro» ir ieviests arī «Green Zone» režīms, kurš dzīvojamās zonās, kā arī skolu un slimnīcu tuvumā HEV un PHEV pārslēdz uz elektrorežīmu. Pārslēgšana notiek automātiski, balstoties uz navigācijas norādēm un maršrutu vēstures datiem. Tāpat, ja biežāk apmeklētās vietas ir ievadītas navigācijas sistēmā, piemēram, mājas un birojs, auto tās atpazīst.
Inteliģentā rekuperatīvā bremzēšana darbojas dažādos līmeņos, ļaujot viegli palēnināt kustību un tādējādi atgūt kinētisko enerģiju, lai varētu veikt lielāku attālumu. Izmantojot radara un ceļa slīpuma informāciju, sistēma aprēķina optimālo rekuperācijas intensitāti, un, kamēr auto tiek maigi bremzēts, tas iegūst maksimālo enerģijas daudzumu.