Defender 130 ar pilnvērtīgām sēdvietām trīs rindās ir lieliski piemērots astoņiem pieaugušiem pasažieriem, un ar to Land Rover realizē savu sākotnējo vīziju par Defender modeļu saimi. Tāpat kā Defender 90 un 110, arī 130. modeļa virsbūves dizains ir aizgūts no oriģinālās Defender saimes, par pamatu ņemot visgarāko tās pārstāvi.
“Jaunais Defender 130 izceļas ar virkni eksterjera un interjera uzlabojumu, kā arī tehnoloģijām, kuras kopā unikāli apvieno komfortu ar ierasto Defender izturību un veiktspēju. Īpašās iezīmes un spējas padara to par unikālu auto un neaizstājamu luksusa transportlīdzekli lielām ģimenēm,” saka Juste Jaruše, Jaguar Land Rover grupas biznesa vadītāja Baltijā.
Visurgājējs astoņiem cilvēkiem
Pagarinātā virsbūve, kurā ir rasta vieta trīs sēdekļu rindām konfigurācijā 2+3+3, ir saglabājusi Defender spējas teicami pārvarēt bezceļu un mainīt klīrensu plašā diapazonā. Defender siluets ir eleganti pastiepts par 340 mm, paplašinot salona telpu un ļaujot izveidot bagāžas nodalījumu ar 2516 litru tilpumu.
Ekskluzīvā sarkanā Sedona Red krāsa un četru zonu klimata kontrole tiek piedāvāta tikai jaunajam Defender 130. Tāpat jau bāzes komplektācijā ir iekļauta pneimatiskā balstiekārta, panorāmas stikla jumts, kā arī lūka virs trešās sēdekļu rindas. Tādi papildu elementi kā apsildāmi sēdekļi, polsterēti rokbalsti, pārdomāti nodalījumi sīklietām un USB-C ligzdas ierīču uzlādei brauciena laikā gādā par komfortu pasažieriem trešajā rindā. Turklāt iesēsties trešajā rindā var bez kādas piepūles, jo otrā rinda ir pabīdāma un nolokāma uz priekšu. Savukārt, lai atvieglotu mantu ievietošanu un izņemšanu, bagāžas nodalījumā atrodas pneimatiskās balstiekārtas vadības poga, ar kuru var vienkārši pazemināt balstiekārtu.
Kā Bright pakotnes variācija tiek piedāvāta Extended Bright pakotne. Tai ir citāds eksterjers – pa perimetru virsbūves lejasdaļā dekoratīvajiem paneļiem ir sudrabota satīna apdare, bet priekšējiem un aizmugurējiem aizsargpaneļiem piešķirta dižciltīgā hromētā apdare.
“Jaunais Defender 130 piesaka jaunu spēju dimensiju mūsu izturīgākajai un robustākajai modeļu saimei. Tā plašais salons ir vizuāli patīkams, ar visaugstāko komfortu spēj pārvadāt astoņus cilvēkus, un unikālais dizains braucienam ar jauno Defender piedod īpašu garšu. Tas savukārt paver iepriekš nebijušas izsmalcinātu piedzīvojumu iespējas visdažādākajām ģimenēm,” komentē Niks Kolinss, Land Rover auto izstrādes programmas izpilddirektors.
Navigācija uz jebkuru planētas vietu
Salonā katram braucējam visās trīs sēdvietu rindās ir pieejamas pārdomātas mantu uzglabāšanas vietas un ērtību risinājumi. Turklāt Defender 130 pasažieri bauda tīrāku gaisu, pateicoties progresīvajai Cabin Air Purification Plus sistēmai, kas tiek garantēta jau bāzes aprīkojumā.
Jaunais Defender 130 standartā ir aprīkots ar lielāko 11,4 collu Pivi Pro skārienjutīgo ekrānu. Izliektās stikla virsmas saskarne nodrošina ātru un pārdomātu funkcionalitāti un sāk darboties, tiklīdz auto tiek piestartēts. Sistēmai ir vienkārša izvēlne, un programmatūras atjauninājumi no interneta tiek saņemti attālināti, tāpēc tā vienmēr piedāvā visjaunākos risinājumus. Tāpat autovadītājs Pivi Pro sistēmā trīs paneļu izkārtojumu var veidot atbilstoši savām vēlmēm un biežāk izmantotajām funkcijām. Viedā sistēma piefiksē cilvēka paradumus un attiecīgi pielāgojas, piemēram, iesaka navigācijas norādes jau atpazīta maršruta sākumā, tāpēc Smart Voice Guidance balss asistents mazāk iesaistās braukšanas laikā.
Izmantojot Pivi Pro multimediju sistēmu, jaunais Defender 130 spēj atrast jebkuru trīs kvadrātmetru laukumu uz planētas un sniegt norādes, kā tur nokļūt, turklāt tam nav nepieciešams mobilo sakaru tīkls.
First Edition versija
Neskaitot First Edition modifikāciju, jaunais Defender 130 tiek piedāvāts SE, HSE, X-Dynamic un X komplektācijā. First Edition ir pieejams trīs dizaina variācijās, kuras atšķiras ar krāsu un motīvu:
- Fudži baltais Extended Bright pakotnē ar gaišas ādas interjeru Vindzoras stilā un gaiša, dabīga ozolkoka dekoratīvajiem paneļiem
- Sedonas sarkanais ar melnas ādas interjeru Vindzoras stilā un dūmota ozolkoka dekoratīvajiem paneļiem
- Karpatu pelēkais ar dzeltenbrūnas ādas interjeru Vindzoras stilā un teksturēta riekstkoka dekoratīvajiem paneļiem
First Edition modelis ir balstīts uz HSE specifikāciju ar plašu aprīkojuma sarakstu, ieskaitot Matrix LED lukturus, apsildāmus otrās un trešās rindas sēdekļus, četru zonu klimata kontroli, Meridian audio sistēmu, Driver Assist pakotni un tonētos stiklus. Visiem standartā ir 20 collu riteņu diski, kā arī iespēja izvēlēties P400 benzīna vai D300 dīzeļa Ingenium saimes sešcilindru motoru.
Lai piedzīvojumi sāktos un beigtos bez sarežģījumiem, visi Defender saimes pārstāvji, ieskaitot Defender 130, ir aprīkoti ar bezkontakta viedatslēgu. Kad autovadītājs ar viedatslēgu automobilim pietuvojas pusotra metra attālumā, tā tiek atpazīta, un durvis automātiski tiek atslēgtas. Un otrādi – Defender 130 pats aizslēdzas, kad viedatslēga ir vairāk nekā pusotra metra attālumā.
Iespaidīga spēka agregātu izvēle
Defender 130 ir pieejams ar dažādiem jaudīgiem un efektīviem elektrificētajiem spēka agregātiem, tādiem kā P300 un P400 vieglā hibrīda Ingenium saimes sešcilindru benzīna dzinējiem un D250 un D300 Ingenium sešcilindru dīzeļa motoriem. Atkarībā no versijas spēka agregāti attīsta 250–400 ZS jaudu un 470–650 Nm griezes momentu.
Land Rover sešcilindru Ingenium motoru pamatā ir vieglā hibrīda (MHEV) tehnoloģija, kas nodrošina nevainojamu veiktspēju un labāku degvielas ekonomiju. Tajā tiek izmantots 48V integrētais startera ģenerators (BiSG), kurš uzkrāj enerģiju, ko parasti zaudē bremzējot, un izmanto to vēlāk – tas daudz ātrāku un efektīvāku padara arī Stop-Start sistēmu.
Katrs Defender 130 standartā ir aprīkots ar Land Rover viedo pilnpiedziņas sistēmu (iAWD) un astoņu pārnesumu ZF automātisko pārnesumkārbu. iAWD tehnoloģija efektīvi pārvalda spēka piedziņas un jaudas sadali starp priekšējo un aizmugurējo riteņu asi, atbilstoši apstākļiem optimizējot braukšanu un bezceļa pārvarēšanu. Tāpat visi Defender 130 ir aprīkoti ar Land Rover progresīvo Terrain Response sistēmu, kas ļauj lieliski pārvarēt bezceļu un dod autovadītājam pārliecību jebkuros apstākļos. Progresīvo sistēmu kombinācija ļauj komfortabli, viegli un dinamiski pārvarēt arī slikta ceļa posmus.
Balstiekārta ar elektronisko vadību bezceļa režīmā pieļauj riteņu tiltu artikulāciju 430 mm diapazonā, bet klīrensu palielina par 71,5 mm priekšā un par 73,5 mm aizmugurē, kā rezultātā Defender 130 spēj šķērsot pat 900 mm dziļu braslu. Savukārt šī auto vilktspēja ir 3000 kg, bet sakabes pievienošanu atvieglo pneimatiskā balstiekārta, ko kontrolē elektroniski ar atbilstošiem slēdžiem auto aizmugurē. Ērtai vilkšanai ir pieejami dažāda augstuma noņemamie piekabes āķi.
Latvijā jauno Defender 130 jau var pasūtīt, cenas sākas no 89 200 eiro.