• «Land Rover Defender 75th Limited Edition» pirmais tests

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    19. augusts, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Šogad 60 gadu jubileju svinēja britu roka leģenda «The Rolling Stones». Arī autoindustrijā ir dažādi pieredzes bagāti pionieri, kas roķīgi dzīvo cauri laikiem. Viens no tiem ir «Land Rover Defender», kura kūku rotā skaitlis 75.

    Nav daudz automobiļu, kas bez īpašas piepūles spēj izsaukt mūsos dažādas asociācijas. Piemēram, «Porsche 911» un «Mercedes-Benz S» klases limuzīns spēj lieliski sevi prezentēt, pat atrodoties nekustīgā pozīcijā. Pats par sevi runā arī «Land Rover Defender», kas visās paaudzēs skaidri nodefinējis, ka bezceļu piedzīvojuma braucienā vienīgais, kas nosmērēsies, būs pats auto.

    Pirmie Defender saules gaismu ieraudzīja 1948. gadā, robustajam bezceļniekam kāpjot uz skatuves Amsterdamas autoizstādē. Jau toreiz tas iemantoja atpazīstamību kā neaizstājams auto, kurš spēja nokļūt un strādāt vietās, kas daudziem citiem transportlīdzekļiem nebija pieejamas. Pagājušas daudz desmitgades, bet svarīgākais nav mainījies. Tas joprojām ir liels lācis, kas izdzīvošanu skarbos apstākļos pārzina labāk par citiem meža zvēriem.

    Svinot īpašo jubileju, britu zīmols laidis klajā «Defender 75th Limited Edition» ar dažādu garumu riteņu bāzēm, kas sauktas par «90» un «110». Īpašā versija saražota ierobežotā metienā – 1948 eksemplāros. Viens no tiem nonāca arī mūsu rokās.

    Dizains? «Grasmere Green» krāsa nebūt nav nekāds jaunums, un tā izmantota arī vecajos «Defender». Neredzējām un nedzirdējām nevienu vienaldzīgo, jo apvienojumā ar neikdienišķo eksterjeru, šis auto saņem tikai trīs veidu atsauksmes: «Šis ir interesanti», «Ja vien man būtu nauda» un «Kāpēc viņš tā izskatās?» Vienaldzīgo šeit nav, un tas ir apsveicami.

    «Land Rover Defender» bezceļa tehnisko arsenālu veido pastāvīga pilnpiedziņa, pazeminātie pārnesumi, pēc izvēles pieejami bloķējamie diferenciāļi, kā arī plaši pazīstamā «Terrain Response 2» tehnoloģija, kas dažādas sistēmas ļauj pielāgot braukšanas apstākļiem. Lai lielo saķeres potenciālu pārvērstu drošā kustībā, «Defender» var aprīkot ar pneimatisko balstiekārtu. Tā ļauj palielināt klīrensu no 218 līdz pat 290 mm, turklāt Defender var droši šķērsot pat 90 cm dziļu braslu.

    Kam šāda bezceļu dižošanas nepieciešama? Tas ir šā auto gēnos, bet ne visi Defender pircēji ikdienā brauc caur purviem, dažs to nedara nekad. Arī mēs ne, bet, aizbraucot uz koncertu VEF Kultūras pilī, klīrensa paaugstināšana bija vienīgais glābiņš, kas mums ļāva tikt pāri augstajai apmalei un, veicot īsu distanci pa trotuāru, izvairīties no nakšņošanas stāvvietā. Tas kalpo kā sveiciens tiem, kas bezrūpīgi parkojas priekšā tiem, kuri uz pasākumiem ierodas laikus. Nebija gan tā, ka visu testa laiku uzturējāmies tikai uz saplaisājuša bitumena.

    Piedalījāmies «Land Rover» rīkotajā bezceļu braucienā Vidzemes pusē, kur pilnībā izmēģinājām, ko nozīmē sabloķēt tiltus, izbrist caur dubļiem un pieveikt nepārredzamas nogāzes. Un tas viss, nesasmērējot kedas. Vēlāk radījām savu ekspedīciju, lai brauktu gar Gaujas gleznainajiem krastiem, kur tiek tikai riteņbraucēji un nenogurdināmākie nūjotāji.

    Šeit uzsvars bija uz iespēju mainīt klīrensu, lai šķērsotu vienu otru akmeni un bluķi, bet citviet palīstu zem nogāztiem kokiem. Kad atradām īsto vietu, nolocījām nedaudz grīļīgās sānu kāpnes, uz jumta reliņiem uzlikām salokāmo krēsliņu, atvērām žurnālu «Klubs» un civilizācijas netraucēti baudījām saturu. Nu gluži kā «Super Bowl» reklāmās.

    Tikai retajam varētu būt pārsteigums, ka šis auto visās tā izpausmēs ir ļoti masīvs, tomēr tas spēj saglabāt kontrolējamību un komfortu. Stūre nav jāķer rokās, kā tas ir vienā otrā jaunajā amerikāņu džipā, balstiekārtu nesatricina neviena grants trepe, bet dubļos tas līdzinās traktoram.

    Protams, gaitas mīkstumam palīdz arī riepas, kas vairāk līdzinās gaisa baloniem. Ieslēdziet sporta režīmu un tas liks pārdomāt, vai vācu dinamiskie SUV tiešām ir vienīgais labais pirkums. Tas pat spēj līdzināties «Range Rover Sport». Tik vien tas, ka jumta reliņi jau pie 100 km/h salonā rada troksni, kas izjauc visu harmoniju.

    Salonā pieejams neskaitāmas drošības un komforta tehnoloģijas, ko iespējams kontrolēt ar planšetdatora izmēra cienīgu centrālo ekrānu. Un tomēr – interjers savā būtībā ir apskaužami vienkāršs un brutāls. Tas ir kā radīts, lai pie lielām virsbūves svārstībām ar rokām varam pieķerties panelim, viduskonsolei, griestiem, durvīm. Pat motora pārsega atvēršanas sviru aizsedz gumijots elements, lai ar kājas purngalu mēs to netīšām neatrautu vaļā dullā bezceļu brauciena brīdī.

    Apvienojot šo visu braukšanas pieredzi, auto atmodina neizskaidrojamus pamatinstinktus. Tā vien gribētos ar aizšķilt uguni ar diviem akmeņiem, uzcelt nojumi no koku zariem un medīt ar loku, bet «Defender» sēdekļu ventilācija ir pārāk komfortabla, lai tam pievērstu nopietnu uzmanību.

    Visu šo parādi uz priekšu kustina 3,0 litru dīzelis, kas no sevis itin nemaz nekaunas. 300 ZS agregāts ir skaļš, uzbrūkošs un mīl ēst degvielu. Pēc garāka brauciena ārpus pilsētas, vidējais patēriņš bija 12 litri. Tāpat pieejams arī P400e uzlādējamais hibrīds un P400 benzīna motors.

    Vērtības noturība ir tikpat augsta kā «Defender» klīrenss, tāpēc visai droši var apgalvot, ka cenu šis bezceļnieks zaudēs ļoti lēnu. Tā ir arī laba investīcija jauna dzīvesveida izveidē, tomēr kā jau dzīvē tas gadās – daudzi grib, bet tikai retais var.

    Land Rover Defender 75th Limited Edition

    Dzinējs

    3,0 litru dīzeļdzinējs

    Jauda

    300 ZS

    Griezes moments

    650 Nm

    Degvielas patēriņš (WLTP)

    9,2 l/100 km

    Paātrinājums

    7,0 sekundes

    Transmisija

    Astoņpakāpju automātiskā

    Piedziņa

    Pilnpiedziņa

    Maksimālais ātrums

    192 km/h

    Cena

    114 000 €

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē