Viņš atzina, ka Covid-19 izplatības otrajā vilnī situācija ļoti strauji sāk līdzināties tai, kāda tā bija pavasarī, jo, valdot neskaidrībai par nākotni, investīcijas automašīnās netiek veiktas.
«Pircēju vidū gan sašutums pavasarī bija daudzkārt lielāks, valdīja neziņa, cilvēki ierāvās sevī. Šobrīd novērojam to, ka aktivitāte vēl tomēr saglabājas, taču neziņas situācijā automašīnas pirkums vai lielāki ieguldījumi automašīnas remontā ir pirmā lieta, no kā cilvēks ir gatavs atteikties. Tā ir normāla reakcija jebkurā krīzes situācijā,» teica Kulbergs.
Viņš piebilda, ka vasarā automašīnu tirdzniecība sāka atgūties, bet septembrī pārdošanas apmēri daudz maz jau pietuvojās pieņemamiem pārdošanas apmēriem, uzrādot samazinājumu par 7%.
«Auto tirgotājiem tā bija pirmā atelpa pēc viļņa, kas sākās jau martā. Taču oktobrī pie otrā viļņa pirmajām pazīmēm atkal tika saņemts pamatīgs sitiens un kritums bija par 28%. Domāju, ka novembris būs vājš, līdzīgi, kā bija oktobrī. Decembrī nekādi uzlabojumi nav gaidāmi, pandēmija turpināsies,» teica asociācijas vadītājs.
Kulbergs gan uzsvēra, ka autotirgotāji spēja ļoti ātri pielāgoties darbam Covid-19 krīzes apstākļos.
«Nebiju domājis, ka atmiņas par iepriekšējo dižķibeli ir tik ļoti iesakņojušās – auto tirgotāji bija ļoti gatavi spert straujus soļus, pieņemot pareizus, savlaicīgus un nepieciešamus lēmumus, kas ļāva sagatavoties Covid-19 pandēmijas izraisītajai situācijai. Lēmumi par biznesa sašaurināšanu tika pieņemti gana ātri un operatīvi, lai pielāgotos jaunajiem apstākļiem un klientu vajadzībām.
Tika pieņemti lēmumi par darbinieku skaita samazināšanu, ieviesti visi drošības pasākumi, ieviests maiņu darbs, lai, atklājot vienu Covid-19 gadījumu, neapstātos viss uzņēmuma darbs. Visas šīs darbības bija nepieciešamas un lēmumi tika pieņemti ļoti ātri, kas nozīmē, ka nozare māk pielāgoties,» viņš sacīja.