Par aizraujošā brauciena vietu tika izvēlēts Baikāla ezers, pasaulē dziļākais saldūdens ezers, kas sasalst līdz pat 1,5 m dziļumam pie temperatūras, kas var nokristies līdz par mīnus 60 grādiem pēc Celsija. Patiesībā ledus ir tik biezs un izturīgs, ka aizsalušais ezers ir kļuvis par vienu no Krievijas valsts mēroga autoceļiem.
Attiecīgā vidē, protams, bija jāatrod lielisks braucējs, tāpēc Lexus nolīga vienu no Krievijas vadošajiem drifta čempioniem – Ņikitu Šikovu. Viņš ir divkārtējs vicečempions Krievijas Drifta čempionātā, vicečempions Krievijas Formula Drift sacensībās, kā arī uzvarētājs Auto Exotics kausā. Neskatoties uz autobraucēja bagāto pieredzi, šī bija viņa pirmā reize braucot pa aizsalušu ezeru, kas viennozīmīgi ir ļoti atšķirīgs segums no ierastajām sacīkšu trasēm, turklāt braucot ar Lexus.
RX ir pazīstams kā orģināls luksusa krosovers, taču šī SUV izmēģināšana ekstrēmos apstākļos bija jauns pagrieziena punkts tā vēsturē. Šikovs atzina, ka pirms sēdies pie šī auto stūres, viņš apšaubījis tā veiktspēju, ņemot vērā automobiļa Hybrid E-Four pilnpiedziņu. “Sākotnēji biju skeptisks,” atzina auto sportists, ņemot vērā, ka RX pēc noklusējuma darbojas ar priekšējo piedziņu, savukārt aizmugurējā piedziņa pieslēdzas tikai tad, kad sensori konstatē riteņu griezi vai slīdēšanu.
“Bet, esot uz ledus, es drīz atskārtu, ka aizmugurējā ass ieslēdzas ļoti ātri, līdz ar to ir iespējams veikt pārliecinošu un kontrolētu sānslīdi ar visiem četriem riteņiem.”
Patiesībā Šikovs spēja veikt dažus pārsteidzošus manevrus, izmantojot tikai priekšējo riteņu piedziņu. Kamēr taisnē automobiļa ātrums sasniedza 100 km/h, dzenošie riteņi griezās ar ātrumu vairāk nekā 180 km/h.
LC kupejai ar tās 464 DIN ZS V8 dzinēju un aizmugures piedziņu bija pavisam atšķirīgas izredzes, pat pirms tā sasniedza ledu. Šikovs bija pārsteigts par tās raksturu: “Braucot pa vietējiem ceļiem uz mūsu nometni, es iepazinu automobiļa raksturu garās distancēs un ātrgaitas braucienos – lielisko aerodinamiku, nevainojamu vadāmību, ērtu kabīni un ideālu vadītāja sēdekļa pozīciju,” viņš atzīmē.
“Tomēr, atrodoties uz ledus, uzreiz var sajust aizmugurējo piedziņu. Ņemot vērā automobiļa svaru un to, ka braucām ar standarta riepām, paātrinājums nebija noteicošais, galvenais bija braukšanas tehnika un automobiļa robežu atrašana.”
RX un LC nogādāšana Sibīrijā bija īsts pārbaudījums to kvalitātei. RX 450h pierādīja, ka divciparu temperatūra zem nulle grādiem nav šķērslis hibrīda elektriskās spēka piedziņas darbībai. Braucot pa nelīdzeno un ledaino apvidu, automobilis arī izrādījās ļoti stabils ar tā E-Four elektrisko visu riteņu piedziņas spēju.
LC modelim, kas radīts vairāk domājot par līkumotajiem piekrastes ceļiem, aizsalušais ezers kļuva par arēnu, kurā izrādīt meistarīgas braukšanas prasmes. Autovadītājiem bija visas iespējas izpētīt kupejas aizmugurējo riteņu piedziņas potenciāla robežas, neradot risku ne automobilim, ne videi.