2020.gada pirmajos sešos mēnešos Latvijā reģistrētas 374 jaunas Toyota Rav4 automašīnas.
Otra populārākā vieglā automašīna ar reģistrētiem 300 spēkratiem Latvijā bija Toyota Corolla, bet tai seko Peugeot 308 ar 242 jaunām automašīnām.
Ceturto vietu šogad pirmajā pusgadā ieņēma Volkswagen Tiguan ar 221 reģistrētu spēkratu, seko Škoda Octavia ar 220 spēkratiem, bet dalītajā sestajā-septītajā vietā ierindojas Volkswagen Golf un Volkswagen Passat ar reģistrētiem 207 spēkratiem.
Astotajā vietā šogad pirmajos sešos mēnešos bija Kia Sportage ar 200 automašīnām, devītajā – Peugeot 5008 ar 185 automašīnām, bet desmitajā vietā ierindojusies Škoda Kodiaq ar 182 automašīnām.
Jau vēstīts, ka Latvijā šogad pirmajos sešos mēnešos reģistrētas kopumā 7537 jaunas vieglās automašīnas, kas ir par 30,4% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn.
Asociācijā atzīmēja, ka savlaicīga Latvijas reakcija pandēmijas apkarošanā, kā arī pareizi spertie soļi Covid-19 apkarošanā deva iespēju «asinsritei» ekonomikā atgriezties agrāk, nekā iepriekš tika plānots.
Tostarp Auto asociācija šobrīd prognozē, ka 2020.gadā Latvijā varētu tikt reģistrēti apmēram 15 000 jaunu vieglo automašīnu, kas līdzinās 2014.gada tirgus līmenim, bet salīdzinājumā ar 2019.gadu būtu kritums par 30%.
Asociācijā norādīja, ka galvenais priekšnosacījums, lai tirgus spētu veiksmīgi atgūties, ir banku finansējuma pieejamība. Šobrīd automašīnu īpatsvars, kas tiek iegādātas ar banku aizdevumu, sarucis līdz 56%.
Vienlaikus Auto asociācijā atzīmēja, ka pirmo reizi Latvijas auto tirgus vēsturē privātpersonu iegādāto automašīnu īpatsvars šogad pirmajā pusgadā sasniedzis 34%, kas ir par trim procentpunktiem vairāk nekā 2019.gadā. Tostarp jūnijā privātpersonu iegādāto automašīnu īpatsvars sasniedza 39%.
«Šobrīd ir nepieciešams strauji ieviest Auto Asociācijas izstrādāto piecu punktu nozares atbalsta programmu, lai stimulētu auto tirgu un nepazaudētu 107 miljonus eiro budžeta nodokļu ieņēmumus 2020.gadā. Nekavējoties jāievieš Zememisiju zaļo auto atbalsta programmu, jo neviens nav atcēlis Latvijas CO2 mērķu izpildi Eiropas Zaļā Kursa ietvarā. Jāstimulē līzinga finansējuma pirmās iemaksa atbalsts ar »Attīstības finanšu institūcijas «Altum»" palīdzību un jāatceļ bezjēdzīgais reprezentatīvo auto slieksnis, kas kropļo konkurenci un samazina nodokļu ieņēmumus", pauda Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.
Viņš arī norādīja, ka Latvijai ir jāturpina veiksmīga Covid-19 apkarošana, jo valsts nevar atļauties piedzīvot otro vilni, kas trauslo biznesu un ekonomiku var būtiski iedragāt jau ar daudz lielākām, ilgstošām sekām.