Asociācijā norāda, ka klimata jautājumi īpaši saistībā ar autobūvi pēdējos gados iegūst ar vien lielāku nozīmību un 2019.gads nav bijis izņēmums, jo ir tikuši apstiprināts un grozīts Alternatīvo degvielu attīstības plāns, Transporta enerģijas likums, palielinātas degvielu akcīzes nodokļa likmes, kā arī iesniegšanai Briselē sagatavots «Nacionālā enerģētikas un klimata plāna 2021.-2030.gadam».
To, vai tam visam būs arī kāda ietekme uz Latvijas autoparku, rādīšot laiks. Pašlaik gan nekas neliecina par īpašam izmaiņām pircēju izvēlē, norāda asociācijā, skaidrojot, ka 2019.gadā Latvijā ir reģistrēti 90 jauni elektromobiļi, kas ir vien 0,43% no visa tirgus un par 17 vienībām vairāk nekā 2018.gadā.
Sliktāka situācija ir ar lādējamiem hibrīdiem un tādi Latvijā ir vien 14, kas ir pat mazāk nekā pirms gada un apmēram tikpat ir dabas gāzes automobiļu.
Vieglo pasažieru automobiļu radītās oglekļa dioksīda (CO2) emisijas ir bijušas 131,7 grami uz kilometru, kas ir tikai neliels samazinājums salīdzinājumā ar 2018.gada 132,4 gramiem kilometrā. Salīdzinoši Eiropas Savienības (ES) vidējais rādītājs 2018.gadā bija 120,6 grami kilometrā.