• Kas pelnījis nākamo Gada auto titulu: britu favorīti

    Auto
    Santa.lv
    Santa.lv
    28. septembris
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Lai gan 2024. gads vēl nav galā, nozīmīgi auto industrijas mediji jau tagad nosauc gada labākos modeļus. Kas šogad dominē, un kādas ir tirgus iezīmes?

    Ietekmīgais britu izdevums Auto Express jau ir izziņojis 2024. gada labākos auto. Žurnālisti un eksperti bija izvēlējušies modeļus dažādās kategorijās, un par galveno titulu sacentās ducis pretendentu.

    Par gada ģimenes auto atzīta atjauninātā Škoda Octavia, par labāko kompakto SUV – Dacia Duster, par labāko vidējo SUV – Hyundai Tucson, bet par labāko lielo SUV – Škoda Kodiaq. Par labāko luksusa klasē nosaukts 7. sērijas BMW, bet par labāko sporta modeli – Hyundai Ioniq 5 N. Par labāko mazauto izvēlēts jaunais Citroën C3, bet par līderi pieejamāko elektroauto kategorijā iecelts Citroën ë-C3. Starp citu, šis franču modelis ieguva arī prestižo Auto Express Gada auto 2024 titulu.

    Pamatojot savu izvēli, žurnāla eksperti sacīja, ka galveno titulu bija cienīgi iegūt vairāki modeļi. Piemēram, spēcīgs pretendents bija jaunais Dacia Duster, tāpat arī Ķīnā ražotais elektroauto MG3. Tomēr galu galā uzvarēja pieejamais un vienkāršais Citroën elektromodelis. Tas brauc patīkami vienmērīgi, iekšā ir pārsteidzoši komfortabli, un, neraugoties uz kompaktumu, tā salona telpa daudz neatpaliek no lielākiem konkurentiem. Turklāt visas tehnoloģijas darbojas nevainojami, un cena ir pieņemama. Šobrīd tas ir viens no lētākajiem elektroauto visā tirgū.

    «Tas ir tieši tas, kas vajadzīgs pasaulei. Lieli, smagi elektriskie apvidnieki ir labi, taču kompakts, vienkāršs un efektīvs elektrotransports lielākajai daļai pircēju ir vispiemērotākais. Šo un citu iemeslu dēļ Gada auto titulu visvairāk bija pelnījis tieši ë-C3,» savā portālā raksta konkursa organizatori.

    Ko vajag, lai elektrifikācija būtu straujāka?

    Saskaņā ar Eiropas Savienības politiku transporta nozare virzās uz elektrifikāciju, un šī pāreja norit diezgan veiksmīgi – elektrificētu modeļu pārdošanas apjoms ievērojami pieaug. Eiropā 2010. gadā tika reģistrēti tikai 600 elektroauto, bet līdz 2021. gadam šis skaits bija pieaudzis līdz 1,74 miljoniem, kas veidoja 18% pārdoto jauno auto.

    Elektromobiļu skaits turpina pieaugt, neraugoties uz zināmu tirgus sabremzēšanos, ko izraisīja mainīgā elektroauto iegādes veicināšanas politika atsevišķās valstīs.

    Tiesa, vēlamais izaugsmes sprādziens vēl nav noticis, jo zaļie transportlīdzekļi joprojām ir dārgi.

    «Es domāju, ka visi ražotāji koncentrējas uz to, kas šobrīd ir vispopulārākais un kas var dot vislielāko peļņu. Pirmie elektroauto galvenokārt bija krosoveri, taču pakāpeniski parādījās arī citi virsbūves tipi, piemēram, sedani un universāļi, tomēr tie joprojām ir nišas produkti. Protams, ikviena ražotāja sapnis ir pārdot savus auto daudz un visur. Lai tas notiktu, cenai jābūt zemākai, bet, lai varētu uzlikt pieejamāku cenu, kompānijām būtu jāpievēršas arī kompakto hečbeku segmentam,» skaidro Kursors.lv auto žurnālists un tehnoloģiju entuziasts Māris Gaugers.

    Augsto tehnoloģiju izmaksu dēļ ražotāji sākotnēji koncentrējās uz lielākiem elektroauto, tomēr Eiropā jau gandrīz pusgadsimtu ir iecienīti mazi, kompakti braucamie. Pirms pieciem gadiem neviens nevarēja iedomāties, cik pieejami jau tuvākajā nākotnē varētu kļūt elektromobiļi, taču, pateicoties ātrajām montāžas līnijām un litija dzelzs fosfāta akumulatoru attīstībai, tagad modeļi par pieņemamu cenu ir pieejami daudz plašākai auditorijai.

    Taču – klientu prasības aug

    «Eiropā, šķiet, visi gaida mašīnas, kuras varēs atļauties ļoti daudzi. Un beidzot ir parādījušās pirmās lakstīgalas: Citroën ir prezentējis ļoti lētu elektrisko C3, bet Volkswagen – savu ID.2. Tas ir Polo izmēra modelis, kuram vajadzētu maksāt aptuveni 25 000 eiro,» saka Māris.

    Tiesa, elektroauto par pieejamu cenu tirgū ir jau ilgāku laiku:

    Volkswagen piedāvāja e-Up!, un Dacia saimē visai veiksmīgs izrādījies Spring. Tikmēr Ķīnas ražotāji kompaktus elektromobiļus mēģina pārdot vēl lētāk. Taču tie ir nišas produkti – pavisam primitīvi transportlīdzekļi, kas tikai retos gadījumos piedāvā privātajam auto raksturīgo komfortu, tehnoloģijas un braukšanas īpašības.

    Tomēr izrādās, ka jaunais kompakto elektroauto vilnis gan cenas, gan braukšanas ziņā spēj konkurēt ar parastajiem kompaktajiem hečbekiem. Patiesībā, pateicoties elektriskajai piedziņai, tie piedāvā pat plūdenāku, klusāku un ērtāku braukšanu. To pierāda arī Citroën ë-C3 uzvara Auto Express aptaujā.

    Pirmais mēģinājums var nebūt perfekts

    Latvijā elektriskā ë-C3 cena sākas no nepilniem 25 000 eiro. Tam ir bagātīgs standarta aprīkojums, tostarp visas būtiskākās komforta un drošības funkcijas, un tas var lepoties ar 44 kWh akumulatoru, kas ar vienu uzlādi ļauj veikt 324 kilometrus. Šis elektroauto gan cenas, gan funkcionalitātes ziņā konkurē ar tādiem mazajiem iekšdedzes analogiem kā Toyota Yaris un Volkswagen T-Cross.

    «Mani Citroën ë-C3 nudien pārsteidza. Tas ir kompakts, taču diezgan ietilpīgs, ar minimālistisku dizainu, taču ar visu nepieciešamo, pat fiziskām pogām klimata kontrolei. Man patīk ģeniālais askētisms un mazie uzjautrinošie piesitieni. Kā jau ierasts ar Citroën, arī šeit viss orientēts uz komfortu, nevis izdabāšanu tiem, kas svarīgāka ir vadāmība. Šis ir auto, kuram Latvijā nav daudz konkurentu,» saka Eleport Latvija vadītājs Kārlis Mendziņš.

    Citroën modeļu portfelī ir arī mazais C3 ar benzīna dzinēju. Tomēr eksperti, kas izmēģinājuši abas versijas, uzsver, ka elektriskā ir daudz patīkamāka, pateicoties vienmērīgai dinamikai un klusai darbībai.

    Cenu starpība starp abām nav būtiska, tāpēc benzīna variants ir piemērotāks tiem, kas ar automašīnu pārvietojas bieži.

    Tieši pateicoties kombinācijai no pieejamas cenas, līganas gaitas, labām tehnoloģijām un citiem bonusiem elektriskais Citroën ë-C3 arī ieguva galveno titulu Auto Express Gada auto konkursā. Un viss liecina, ka nepieciešamība pēc šādām automašīnām tuvākajos gados kļūst tikai stiprāka. Lai sasniegtu tādu elektroauto popularitāti, uz kādu cer Eiropas Savienība, ir nepieciešami kompakti un pietiekami lēti modeļi, kuros nav kompromisu attiecībā uz kvalitāti.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē