Vai 1000 eiro auto remontam ir daudz vai maz?
Kā rāda Swedbank apkopotie dati, vidējā summa, ko iedzīvotāji atvēl lietota auto iegādei, ir 6 000 eiro, un visbiežāk dod priekšroku tādiem auto, kas sevi pa Latvijas ceļiem jau pierādījuši – Audi, Volvo, Volkswagen un BMW.
Taču arī šie auto iekļūst ceļu satiksmes negadījumos un prasa remontdarbus. Pēc bankas apdrošināšanas datiem, katrs trešais KASKO apdrošināšanas klients pagājušajā gadā bija iesaistīts negadījumā un vidējā zaudējumu summa ir 920 eiro. Raugoties salīdzinājumā, 920 eiro remonts 6000 eiro vērtai automašīnai ir daudz.
Turklāt arī lietotu auto rezerves detaļas ir salīdzinoši dārgas un cerība samazināt remonta izmaksas, iegādājoties tās lietotas, var arī palikt tikai cerība.
Piemēram, Volkswagen Golf 6 2010.gada izlaiduma mašīnai jauns priekšējais lukturis maksā 169 eiro, kamēr lietots – 100 eiro. Priekšējais spārns šai pašai automašīnai jauns maksā 58 eiro, savukārt lietots 60 eiro.
Apskatot, piemēram, Volvo XC90 2010.gada izlaiduma auto detaļu izmaksas, redzam, ka jauns priekšējais lukturis maksā vidēji 571 eiro, kamēr lietots – 400 eiro.
Savukārt tā paša gada BMW 530 markas auto priekšējais spārns jauns maksā 165 eiro, turpretī lietots 240 eiro. Jāpiemin, ka tās ir tikai detaļu izmaksas, papildus vēl jārēķinās ar citām izmaksām, piemēram darba izmaksām, virsbūves detaļu nomaiņas gadījumā arī ar krāsošanas izmaksām u.t.t.
Kā norāda Swedbank auto apdrošināšanas produktu līnijas vadītāja Ilga Babre, šobrīd teju puse no bankas apdrošinātajiem auto ir vecāki par 7 gadiem. Tas nozīmē, ka arī lietotu auto īpašnieki apzinās riskus un izvēlas tos mazināt, iegādājoties KASKO apdrošināšanu.
“Piemēram, KASKO apdrošināšanas atlīdzību 2000 eiro apmērā saņēma kāds Opel īpašnieks, kurš, vadot auto, nepamanīja tuvojamies tramvaju un izraisīja sadursmi. Tā rezultātā auto labot bija ekonomiski nepamatoti un mēs kā apdrošinātājs izvēlējāmies izmaksāt atlīdzību automašīnas tirgus vērtības apmērā. Savukārt vēl kāds Škoda markas auto īpašnieks, kura auto vērtība bija 3500 eiro, cieta sadursmē ar citu auto, un saņēma apdrošināšanas atlīdzību auto remontam 1600 eiro apmērā jeb teju pusi no auto iegādes cenas,” stāsta Ilga Babre.
Tāpēc atbilde uz jautājumu, vai ir vērts apdrošināt 10 gadus un vecāku auto, meklējama pretjautājumā – vai esat gatavs pēkšņi zaudēt teju pusi vai visu summu no automašīnas vērtības?
Ja atbilde ir nē, tad KAKSO apdrošināšana ir risinājums, ko apsvērt.