Tostarp 2020.gada pirmajā pusgadā lietotu vieglo pasažieru automobiļu reģistrācija samazinājusies par 27,4%, veidojot 17 348 vienības, savukārt lietotu vieglā komerctransporta reģistrācija sarukusi par 27,7% – līdz 1218 spēkratiem.
Straujākais reģistrēto lietoto vieglo automašīnu skaita samazinājums šogad bijis maijā un aprīlī – attiecīgi par 59,9% un 46,2% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo mēnesi.
Savukārt 2020.gada jūnijā salīdzinājumā ar 2019.gada jūniju reģistrēto lietoto vieglo automašīnu skaits Latvijā samazinājies par 12,5% un veidoja 3711 spēkratus, tostarp lietotu vieglo pasažieru automobiļu reģistrācija sarukusi par 12,5%, veidojot 3483 vienības, kamēr lietotu vieglā komerctransporta reģistrācija sarukusi par 11,9% – līdz 222 spēkratiem.
Populārākās šogad pirmajā pusgadā bija Volvo markas lietotas vieglās automašīnas – reģistrētas 2839 šādas lietotas vieglās automašīnas, kas ir 15,3% no visām reģistrētajām lietotajām vieglajām automašīnām, seko Volkswagen, kuru tirgus daļa veido 15,2% (2825), BMW – 13,5% (2507), Audi – 12,3% (2282), kā arī Opel – 6,6% (1228).
Vienlaikus populārākie lietoto vieglo pasažieru automobiļu modeļi šogad pirmajā pusgadā bija Audi A4 (854 automašīnas), BMW 3. sērija (842), Audi A6 (737), Volvo V70 (687) un BMW 5. sērija (628).
Savukārt populārākie lietoto vieglā komerctransporta modeļi bija Volkswagen Transporter (148 automašīnas), Opel Vivaro (112), Renault Trafic (107), Mercedes Benz Sprinter (95) un Renault Master (92).
Auto asociācijā norādīja, ka Eiropas Savienības(ES) iekšējo robežu atvēršanās stimulēja automašīnu piegādes plūsmu, tādējādi tirgū pieauga piedāvājums.
«Diemžēl jāatzīst, ka vairāk nekā 61% no importētajiem auto, ir ES nolietoti, nobraukti, nedroši un dabu piesārņojoši spēkrati, vecāki par 11 gadiem, kas turpina pasliktināt Latvijas auto parku un strauji attālina Latviju no ES klimata plāna nosprausto CO2 mērķu izpildes,» pauda asociācijā.
Tāpat Auto asociācijā minēja, ka lietoto automašīnu, kas darbināmas ar dīzeļdegvielu, īpatsvars sasniedzis vēsturiski augstāko līmeni – 85,5%, kamēr jaunu auto iegādē 63% klientu priekšroku dod ar benzīnu darbināmiem dzinējiem.