Lietoto auto tirgus ir aktīvāks pavasarī
Autobraucējiem nevajadzētu steigties gada tumšākajos mēnešos izlikt transportlīdzekli pārdošanā kādā no interneta sludinājumu portāliem. Izrādās, ka ir izdevīgāk nogaidīt un pārdot auto martā, kad «carVertical» portālā klienti ģenerē 8,2 % no visām gada laikā veidotajām vēstures atskaitēm, aprīlī (8,4 %) vai maijā (8,5 %). Šie dati norāda uz to, ka, iespējams, pavasarī pieprasījums ir augstāks nekā ziemas mēnešos. Vairums pircēju, kas vēlas iegādāties jaunu spēkratu, parasti atliek pirkšanu līdz siltāka gadalaika iestāšanās, lai izvairītos no piedalīšanās ceļu satiksmē, kad ceļu stāvoklis ir apgrūtinošs.
«Pavasarī braukt ir vieglāk, jo dienas ir garākas, uz ceļa nav tik daudz šķēršļu vai traucējumu, kā, piemēram, slideni vai sniegoti ceļi. Mazāk pieredzējuši autovadītāji labprātāk uzsāk šoferu gaitas, braucot ar auto drošākos ceļu apstākļos, kas ietekmē pieprasījumu tirgū,» paskaidro Mats Buzelis (Matas Buzelis) auto nozares eksperts un «carVertical» komunikācijas vadītājs.
Arī vasaras beigas un rudens sākums ir labs brīdis, kad pārdot spēkratu. Balstoties uz uzņēmuma rīcībā esošajiem datiem, visvairāk transportlīdzekļu vēstures atskaites «carVertical» klienti iegūst augustā (9,1 %) un septembrī (8,9 %). Šie dati gan nav pārsteidzoši, ņemot vērā, ka daļa autobraucēju vēlas iegūt automašīnu pirms ziemas sezonas iestāšanās.
Svarīgs ir īstais brīdis
Īstā brīža noteikšana var palīdzēt pārdot transportlīdzekli ātrāk, kā arī par to saņemt vairāk naudas. Kad pieprasījums ir zemāks, pārdevējiem bieži nākas kaulēties un samazināt sākotnējo cenu.
Pārdot automašīnu ar paceļamu jumtu ziemā var būt sarežģīti. Šāda tipa auto parasti piesaista pircēju uzmanību pavasarī un vasarā. Apvidus un pilnpiedziņas auto ziemā ir stabils pieprasījums, pircējiem meklējot drošāku spēkratu ar labu saķeri uz ceļa.
«Var gadīties, ka ir īstais brīdis, lai pirktu transportlīdzekli, taču ne lai to pārdotu. Sezonālas pieprasījuma izmaiņas bieži pašu pirkuma procesu padara pircējiem izdevīgāku, jo daļai transportlīdzekļu ziemā var rasties papildu izdevumi par apkopi un uzglabāšanu,» skaidro M. Buzelis.
Svētku sezonā daudzi atliek lielākus pirkumus
Neizdevīgākie mēneši, kad pārdot auto, ir decembris un janvāris. Vairums cilvēku taupa naudu, lai iegādātos dāvanas, tādēļ lielāki pirkumi tiek atliktu. Savukārt pēc svētku sezonas vairumam ir nepieciešams laiks atkopties, lai atsāktu krāt vairāk naudas, tādēļ lietoto auto tirgū darījumu skaits samazinās.
Ekonomiskā situācija valstī arī nopietni ietekmē pircēju noskaņojumu. Ekonomikas recesijas, augstas inflācijas apstākļos pircēji biežāk atliek dārgu pirkumu – nekustamā īpašuma, transportlīdzekļu – iegādi.
Pēc «carVertical» datiem, decembrī tiek ģenerēti tikai 7,6 % no gada laikā izveidotajām automašīnu atskaitēm. Taču, kā norāda M. Buzelis, lietota automašīna labā tehniskā stāvoklī ar neapšaubāmu un neaptraipītu vēsturi var tikt ātri pārdota, jo pieprasījums pēc labi koptiem spēkratiem ir augstāks kā jebkad. Sniedzot potenciālajiem pircējiem vēstures atskaiti un paaugstinot uzticamības un atklātības līmeni, iespējams pārdot auto ātrāk.