Uzlabojumi ietver pilnveidotu pasaulē vadošo trīscilindru turbodzinēju ar palielinātu jaudu un griezes momentu un pilnīgi jaunu astoņu pakāpju GAZOO Racing Direct automātisko pārnesumkārbu, kas izstrādāta pārnesumu pārslēgšanai ar sacīkstēm raksturīgu ātrumu.
GR Yaris unikālā šasija ir padarīta vēl stingrāka, un salonā kokpita dizains un ergonomika ir pārveidoti tā, lai radītu autentiskāku sporta automobiļa izjūtu gan ikdienas braukšanā, gan sacīkstēs. Izmantojot citādas atsperes un priekšējo amortizatoru stiprinājumus, balstiekārta ir pielāgota, lai nodrošinātu vēl labāku vadāmību un stabilu darbību pie lielām slodzēm.
Vairāk jaudas, griezes momenta un kontroles
Debitējot GR Yaris, tā motors bija pasaulē jaudīgākais sērijveida trīscilindru turbodzinējs. Tagad tas piedāvā pat vēl vairāk: jauda ir palielināta par 19 ZS, un vadītājs var izmantot papildu 30 Nm griezes momentu. Maksimālie rādītāji ir pieauguši no 261 ZS un 360 Nm līdz 280 ZS un 390 Nm.
Vienlaikus ar dzinēja jaudas palielināšanu ir veikti pasākumi, lai nodrošinātu spēka agregāta ilgmūžību. Dzinēja izturība tika nesaudzīgi pārbaudīta sacensībās sacīkšu trasēs un ātrumposmos, GR Yaris pilotiem piedaloties Japānas rallija čempionātā un Japānas izturības sacīkšu seriālā.
Jaunais modelis tiks piedāvāts vienā “Circuit” specifikācijā ar uzlabotu dzesēšanas sistēmu. Tā ietver jaunu papildu radiatoru, kas paaugstina uzticamību, braucot ar maksimālu slodzi, pārveidotu gaisa ieplūdes sistēmu un starpdzesētāju ar ūdens izsmidzināšanu.
Jauna GAZOO Racing automātiskā pārnesumkārba
Viena no lielākajām novitātēm jaunā GR Yaris programmā ir pilnīgi jaunā astoņu pakāpju GAZOO Racing Direct Automatic pārnesumkārba, kas tiks piedāvāta kā alternatīva pazīstamajai sešu pakāpju manuālajai pārnesumkārbai. Izstrādājot jauno agregātu, Toyota galveno uzmanību pievērsa tam, lai panāktu pēc iespējas ātru zemāka pārnesuma ieslēgšanu. Papildus tam automātiskā pārnesumkārba ļauj vadītājam vairāk koncentrēties uz stūrēšanu un bremžu un gāzes pedāļa izmantošanu.
Ja parastas automātiskās pārnesumkārbas pārslēgšanās ir atkarīga no automobiļa uzvedības, piemēram, ātruma samazināšanas un ātruma, tad jaunās kārbas optimizētā programmatūra ir precīzi pielāgota tam, lai sekotu, kā vadītājs izmanto bremžu un akseleratora pedāli. Tādējādi tā spēj paredzēt, kad nepieciešams pārslēgt pārnesumus, nodrošinot, ka pārnesumu izvēle atspoguļo vadītāja nodomus, darbojoties līdzīgi sacīkšu tehnikai profesionāla braucēja rokās.
Testos trasē jaunā sistēma jau ir pierādījusi savu efektivitāti, palīdzot sasniegt labāku apļa laiku nekā ar manuālo pārnesumkārbu. Papildus tam izcilu vadāmību nodrošina standarta aprīkojumā iekļautais ierobežotas slīdes Torsena diferenciālis priekšā un aizmugurē.
Jauns sacīkšu iedvesmots kokpits
GR Yaris ir veiktas būtiskas izmaiņas arī salonā, kur kokpits rada autentiski sportisku izjūtu, bet dizains iemieso principu “vadītājs pirmajā vietā”.
Vadītāja redzes lauks ir palielināts, par 50 mm samazinot priekšējā paneļa augstumu, izmainot atpakaļskata spoguļa novietojumu un pagriežot centrālo paneli pret vadītāju par papildu 15 grādiem. Vadītāja rīcībā ir jauns 12,3 collu digitālais kombimetrs ar diviem izkārtojumiem – standarta un sporta, otrajam izceļot datus, kas saistīti ar automobiļa veiktspēju.
Dizainā nav lieku rotājumu, tāpēc grafikas ir skaidras un informācija ir ātri un viegli uztverama. Modelim ar automātisko pārnesumkārbu rādījumi ietver transmisijas eļļas temperatūru un vizuālu brīdinājumu (papildus skaņas signālam), kas iedegas, ja motora apgriezieni ir pārāk augsti, lai ieslēgtu zemāku pārnesumu.
Ir veiktas pārmaiņas, lai vadītājam nodrošinātu labāko iespējamo sēdpozīciju. Tas panākts, par 25 mm pazeminot sēdekli un attiecīgi pielāgojot stūres ratu.
Izmaiņas eksterjerā
GR Yaris eksterjera izmaiņas sniedzas tālāk par kosmētiskiem uzlabojumiem. Priekšējā bampera apakšdaļā ir iestrādāts jauns metāla siets ar optimālu biezuma, izturības un svara attiecību. Sānu atveres ir palielinātas, un bamperam ir jauna dalītā konstrukcija, kas atvieglo remontu un samazina tā izmaksas.
Aizmugurē miglas un atpakaļgaitas lukturi ir pārcelti no bampera uz kombinētajiem lukturiem, tādējādi samazinot bojājumu risku. Tāpat augstu uzstādītais bremžu signāllukturis ir pārvietots no spoilera uz durvīm, lai visi aizmugurējie lukturi būtu vienā līnijā un skaidri redzami aizmugurē braucošajiem vadītājiem. Jaunais bremžu papildluktura novietojums arī atvieglo spoilera nomaiņu vai pielāgošanu.
Jaunajam GR Yaris ir pieejama jauna eksterjera krāsa Deep Metal Grey, kas papildina jau pazīstamos Emotional Red 2, Precious Black, Pure White un Platinum Pearl White toņus, kas reprezentē TOYOTA GAZOO Racing livrejas krāsas.