Spēcīga snigšana vai ceļa seguma apledojums, kas veidojas sasalstošu nokrišņu dēļ, autovadītājiem vienmēr sagādā grūtības, bet papildu problēmas šādos apstākļos rodas īpaši tad, ja ir nepieciešams uzbraukt stāvākā uzkalniņā. Bieži vien ceļš ir tik slidens, ka nav iespējams uzsākt braukšanu no vietas.
“Ja nepieciešams, zem piedziņas riteņiem var novietot gumijas paklājus, kas izņemti no auto salona, vai arī pakaisīt smiltis, ja tās ir pieejamas. Tas palielinās riepu saķeri un atvieglos braukšanas uzsākšanu no vietas,” skaidro Ādams Bernards, Renault Drošas braukšanas skolas mācību direktors.
Kalnā ir daudz vieglāk uzbraukt tad, ja auto jau ir kustībā. Lai atvieglotu braukšanu augšup, autovadītājs laicīgi var uzņemt ātrumu un novērst riteņu slīdēšanu. Tāpat autovadītājam vajadzētu izvēlēties piemērotu ātrumu un prasmīgi lietot gāzes pedāli.
“Ja, braucot kalnā, automašīnas riteņi sāk buksēt, nedaudz atlaidiet gāzes pedāli un, ja iespējams, mēģiniet noturēt transportlīdzekli kustībā. Braucot stāvā kalnā pa slidenu ceļu, braukšanas uzsākšana no vietas var sagādāt lielas problēmas.
Tāpat svarīgi atcerēties, ka, braucot kalnā, priekšējiem riteņiem jābūt vērstiem braukšanas virzienā.
Tas nodrošinās labāku saķeri ar virsmu,” norāda Ādams Bernards.
Nedrīkst aizmirst, ka kvalitatīvas ziemas riepas ir pamats drošai braukšanai ziemā. Lai arī Latvijā noteiktais minimālais protektora dziļums ir 4 mm, kas ir vairāk nekā, piemēram, Polijā, šādam protektoru dziļumam jābūt ne tikai pašā sezonas sākumā, bet visā ziemas sezonas laikā un arī sezonas izskaņā.