«ASV prezidents Tramps, tāpat kā Baidens algā saņems 400 000 USD gadā, ar piemaksām – 569 000 USD. Bet, protams, viņi abi var paturēt aliņu airBaltic Gausam, kurš, piem., 2023. gadā saņēma 828 942 EUR. Ko tu mūsu bagātajai valstij padarīsi?» sacīja kāda sieviete.
Patiesi, Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā amatpersonas ienākumu deklarācija par 2023.gadu liecina, ka
Martins Gauss pērn saņēmis vairāk nekā 820 000 eiro – divas reizes vairāk nekā pagājušajā gadā nopelnīja ASV prezidents Džo Baidens.
Savukārt 2022.gadā Gauss par darbu airBaltic saņēma 853 460 eiro, taču viņš no aviokompānijas saņēma arī citus ienākumus kopumā 417 519 eiro apmērā. Deklarācija liecina, ka pērn Gauss veica desmit darījumus, kuru summa pārsniedz 20 Ministru kabineta noteiktās minimālās mēnešalgas, kopējai summai veidojot 291 449 eiro.
Sociālā tīkla X lietotāji ironizē, ka «viens vada valsti, bet otrs – starptautisku uzņēmumu», tāpēc Gausam esot atbildīgāks darbs nekā Baidenam vai Trampam. «Kas ir Tramps uz Gausa fona… Bet ja nopietni, tad, piemēram, Lufthansa šefs saņem ap 100k pie 35 miljardu apgrozījuma kamēr Gauss apgroza vien 665M,» piebilst kāds diskusijas dalībnieks. Savukārt citi atzīmē, ka Tramps iepriekšējā prezidentūrā no algas atteicās un to ziedoja – domājams, ka tā viņš rīkosies arī šoreiz.
Par Martina Gausa algu vēl pirms pāri nedēļām skaļi diskutēja rakstnieks Rimanta Ziedonis. «Kāpēc šis kungs ar visu savu algu – 828 942 eiro (2023. gadā) nav uzskatījis par nepieciešamu kaut vai pieklājības līmenī iemācīties latviešu valodu? Ja nemaldos, viņš atrodas Latvijā jau vairākus gadus. Ja nemaldos, šis uzņēmums daļēji pieder arī Latvijas valstij.
Kāpēc nodokļu maksātājiem būtu jāmaksā Gausam tik liela alga?
Alga esot atbilstoša citiem Eiropas aviokompāniju vadītājiem. Kad Latvijas cilvēkiem būs tādi paši ienākumi kā turīgo Eiropas valstu iedzīvotājiem, tad sāksim salīdzināt dažādu valžu vadītāju algas,» sacīja rakstnieks.
airBaltic pagājušajā gadā pārvadāja kopumā 4,536 miljonus pasažieru, kas ir par 35,7% vairāk nekā 2022.gadā, un veica 44 100 lidojumu, kas ir par 18,3% vairāk nekā gadu iepriekš.
airBaltic auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 664,289 miljonu eiro apmērā, kas ir par 33,2% vairāk nekā 2022.gadā, kā arī kompānija guva peļņu 33,852 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš. Latvijas valstij pieder 97,97% airBaltic akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam Aircraft Leasing 1 – 2,03%.