Man ir pienācis pasta sūtījums, taču šobrīd nevēlos apmeklēt pasta nodaļu. Ko darīt?
Līdzšinējo 30 dienu vietā sūtījumi tiks uzglabāti 60 dienas, un šo pakalpojumu klienti var saņemt bez maksas. Līdz šim par sūtījumu uzglabāšanu pasta nodaļās ilgāk par 10 dienām no klientiem tika iekasēta pakalpojuma maksa. Līdz ar jauno kārtību nav steidzami jāapmeklē pasta nodaļa sūtījuma saņemšanai, jo 60 dienu periodā tie netiks nosūtīti atpakaļ izsūtītājam un bez maksas glabāsies nodaļā.
Lai nebūtu jāuzkavējas pasta nodaļā, ieteicams izmantot Latvijas Pasta mobilās lietotnes iespējas, kas ļauj pakalpojumiem pieteikties attālināti un nodaļā ierasties tieši uz sava pakalpojuma saņemšanu.
Lai reģistrētais sūtījums nav jāsaņem pasta nodaļā, jebkuru izsekojamu, ierakstītu vai apdrošinātu pasta sūtījumu ar lietotni var attālināti pārvirzīt uz kādu no Latvijas Pasta pakomātiem visā Latvijā.
! Lai sūtījumus varētu saņemt maksimāli daudz klientu, Latvijas Pasts no 23. marta sūtījumus savā pakomātu tīklā uzglabās trīs dienas – šāds lēmums pieņemts saistībā ar ārkārtas situāciju un būs spēkā līdz tās atcelšanai.
Vai obligāti ir jāapmeklē pasta nodaļa, lai saņemtu pensiju no Pasta norēķinu sistēmas (PNS)?
Klientiem, kas pensijas un pabalstus saņem PNS, nav obligāti jādodas uz pasta nodaļu to saņemšanai. Latvijas Pasts šo pakalpojumu nodrošina arī klienta dzīvesvietā, un izmaksu no PNS konta iespējams pieteikt Latvijas Pasta Klientu centrā. Piesakot piegādi dzīvesvietā, līdz 27. martam noteikta pazemināta pakalpojuma Skaidras naudas izmaksa no PNS konta cena – 4,88 eiro. Šajā laikā Latvijas Pasts monitorēs šī pakalpojuma pieprasījumu un apzinās savus resursus pakalpojuma turpmākai nodrošināšanai atkarībā no pieprasījuma. Pensiju, pabalstu vai atlīdzības piegāde saņēmēju dzīvesvietās Latvijas Pasts nodrošinās līdzšinējā kārtībā – izmaiņas šī pakalpojuma sniegšanā patlaban nav plānotas.
Kā zināt, vai mana pasta nodaļa strādā līdzšinējā darba režīmā?
Latvijas Pasts no 2020. gada 21. marta pārtrauc visu pasta nodaļu darbību sestdienās un svētdienās, kā arī virknei nodaļu tirdzniecības centros no 17. marta visā valstī saīsina darbalaiku. Rīgas 27. pasta nodaļa Akadēmijas laukumā 1, kas strādā Latvijas Zinātņu akadēmijas ēkā, līdz 14. aprīlim tiek slēgta. Visa aktuālā informācija par pasta nodaļu darbību ir Latvijas Pasta mājaslapā un Klientu centrā.
Manas teritorijas pasta pakalpojumu sniegšanas vieta laukos nedarbojas. Kā es varu saņemt pasta pakalpojumus?
Klātienes pasta pakalpojumu sniegšana pašlaik ir apturēta tikai mazajās pasta pakalpojumu sniegšanas vietās lauku teritorijās, kas atrodas vietējo pašvaldību telpās un kas zemā pasta pakalpojumu pieprasījuma dēļ līdz šim strādāja tikai stundu dienā. Lielākā daļa šo pašvaldību iestāžu patlaban ir pārtraukušas savu darbību drošības apsvērumu dēļ.
Lai saņemtu pasta pakalpojumus, Latvijas Pasts aicina iedzīvotājus tos saņemt savā dzīvesvietā pie pastnieka. Pastnieks klienta dzīvesvietā nodrošina pastkaršu un vēstuļu nosūtīšanu, pastmarku un aplokšņu iegādi, sūtījumu piegādi, preses izdevumu abonēšanu, naudas pārvedumu un pensijas saņemšanu, komunālo un citu rēķinu apmaksu, iemaksas Pasta norēķinu sistēmas kontā u. c. Ar pastnieka starpniecību iespējams saņemt arī skaidras naudas izmaksu no PNS konta. Šos pakalpojumus iespējams pieteikt, zvanot Latvijas Pasta Klientu centram.
Vai ar Latvijas Pasta starpniecību iespējams nosūtīt pasta sūtījumus Latvijā un uz ārvalstīm?
Lai gan drošības apsvērumu dēļ atcelti starptautiskie pasažieru aviopārvadājumi, ar kuriem lielākajā daļā pasaules valstu piegādā pasta sūtījumus, Latvijas Pasts patlaban ir atradis alternatīvus risinājumus pārrobežu sūtījumu piegādei, un sūtījumu piegāde adresātiem ārvalstīs tiek nodrošināta. Vienlaikus jāņem vērā, ka šīs piegādes notiek ar kavējumiem. Iekšzemes piegāde saņēmējiem Latvijā tiek nodrošināta pilnībā, taču drošības pasākumu dēļ piegādes laiks var būt ilgāks.
Vai joprojām iespējams nosūtīt arī eksprespasta sūtījumus uz ārvalstīm?
Šobrīd saņemtie ārvalstu sūtījumi tiek piegādāti uz visiem pieprasītajiem galamērķiem, par spīti tam, ka ārkārtas situācijas dēļ iespējama piegāžu aizkavēšanās. Šie jautājumi šobrīd tiek aktīvi risināti un nepieciešamības gadījumā tiek meklētas alternatīvas.
Vai ar pasta sūtījumiem iespējams izplatīt koronavīrusu Covid-19?
Lai gan nav pierādījumu Covid-19 izplatībai saistībā ar pasta sūtījumiem un nekādi drošības ierobežojumi tiem nav noteikti, Latvijas Pasts tomēr visus ienākošos starptautiskos sūtījumus pirms apstrādes un tālākas nosūtīšanas klientiem līdz 72 stundām uzglabā īpašās teltīs, kas ir atdalītas no saskarsmes ar darbiniekiem.
Latvijas Pasta Klientu centra kontakti: 27008001, 67008001, [email protected].
Vairāk noderīgu padomu ārkārtas situācijā uzzini Ievas Padomu Avīzē. Nopērkama arī elektroniski!