Biznesa pētījumu un analītikas kompānijas Deloitte Insights aprēķini liecina, ka šobrīd vairāk nekā puse pasaules iedzīvotāju dzīvo pilsētvidē, turklāt līdz 2050. gadam pilsētās dzīvojošo skaits palielināsies līdz divām trešdaļām no zemeslodes populācijas. Augot cilvēku skaitam pilsētās, palielinās arī nepieciešamība pēc ātras un ērtas mobilitātes – prognozēts, ka līdz 2050. gadam tā pat dubultosies.
Lai gan uz ielām vēl aizvien var manīt entuziastus, kuri izmanto elektroskūterus ikdienas mobilitātei, ņemot vērā laikapstākļus, šobrīd tos ieteicams ieziemot jeb sagatavot uzglabāšanai gada aukstajā sezonā. Uzzini, kā to vikt pareizi
Elektroskūteris ir jāglabā piemērotā telpā
Elektroskūteri ir paredzēti lietošanai tikai gada siltajā sezonā, aptuveni no maija līdz septembrim, un mitrums, aukstums kā arī netīrumi, piemēram, smiltis, sāls, dubļi u.c., var kaitēt tā akumulatora, bremžu un motora darbībai.
Gada aukstajā laikā tas ir jāglabā tīrā, siltā un sausā vietā, kur gaisa temperatūra ir 15 – 25 grādu robežās.
Tādēļ, ja pagrabs, ko cilvēki bieži vien uzskata par piemērotu telpu velosipēda, elektroskūtera vai cita pārvietošanās līdzekļa uzglabāšanai, nav apsildāms, tajā elektroskūteri nav ieteicams glabāt.
Ņemot vērā to, ka šo ierīci darbina akumulators, to nedrīkst glabāt blakus viegli uzliesmojošiem objektiem, piemēram, pie apkures krāsns pagrabā.
Ierīce ir jāieziemo tīra
Tāpat kā jebkuru citu lietu, arī elektroskūteri ir jāglabā tīru. Pirms to novieto glabāšanai, no elektroskūtera ir jānotīra smiltis, dubļi, putekļi u.c. netīrumi, kā arī jārauga, lai tas ir sauss. Papildus tam, ierīce ir jāievieto tai piemērotā somā vai kastē, tā pasargājot to no ārējiem faktoriem, piemēram, nejaušas mitruma ietekmes.
Akumulators ir jāuzlādē katru mēnesi
Elektroskūteris nav velosipēds, to nevar vienkārši apsegt un nolikt neaiztiktu līdz nākamajai sezonai. Šīs ierīces darbības pamatā ir akumulators, kas ir jāuzlādē katru mēnesi. Eksperti iesaka pirms elektroskūtera ieziemošanas uzlādēt tā akumulatoru līdz 100%.
Savukārt katru mēnesi akumulatoru būtu nepieciešams uzlādēt vismaz 12h bez pārtraukuma.
“Arī gada aukstajos mēnešos ir būtiski neaizmirst par elektroskūteri, katru mēnesi uzlādējot tā akumulatoru. Tas ir tāpat kā ar automobili – ja ar to ilgstoši nebrauc, vienā dienā akumulators vairs nedarbojas. Ja elektroskūteris ilgstoši atrodas dīkstāvē ar tukšu akumulatoru, pavasarī to varētu būt jānogādā servisā. Ņemot vērā, ka Latvijā šie ir salīdzinoši jauni pārvietošanās līdzekļi un to saimniekiem vēl trūkst pieredzes šo ierīču uzglabāšanā, prognozēju, ka atsākoties siltajam laikam, servisos nonāks daudzi elektroskūteri,” stāsta Roberts Birnbaums, BITES Mobilo ierīču un loģistikas struktūrvienības vadītājs.
Pavasarī ir jāveic elektroskūtera tehniskā apkope
Lai gan pavasaris vēl ir tālu, jāpatur prātā, ka, atsākot izmantot elektroskūteri ikdienas mobilitātei, pirms tam noteikti ir jāveic ierīces tehniskā apkope. Īpaša uzmanība ir jāvelta gan akumulatora un bremžu darbībai, gan riepu stāvoklim, to ģeometrijai jeb “savirzei” un stūres stabilitātei. Rūpīgi jāpārbauda arī skrūvju stāvoklis un ierīce arī jāieeļļo.
Jāuzver, ka braucamrīka tehniskā stāvokļa pārbaudi labāk uzticēt speciālistam, savukārt pirms regulāras braukšanas ieteicams veikt dažus testa braucienus īsākās distancēs.