Jautājums
Labdien, autožurnāl! Jaunie auto pēdējos gados kļuvuši tik bezpersoniski un līdzīgi cits citam, ka man kā auto entuziastam nav, kur veldzēt dvēseli. Arī trīscilindru motorus man ir grūti pieņemt. Šogad gribēju ievest kādu klasisku vācu mohikāni ar V8, V10, V12 benzīna motoru, kas lēnām audzētu savu vērtību un saulainā vasarā varētu izbraukt līkumu.
Aptuveni desmitgadīgu vai vecāku BMW 7. sēriju, Audi A8, Mercedes-Benz S klasi utt. Man stāstīja, ka labāk pirkt mašīnu esot gada beigās, jo no nākamā gada mainīšoties likumi un nodokļi kļūs lielāki, tāpēc auto maksās lētāk. Kas tās ir par pārmaiņām?
Atbilde
Jā, izmaiņas ir gaidāmas, taču ārzemēs esošo auto cenas tas gan neietekmēs. Jāņem vērā, ka no 2019. gada automašīnām ar motora tilpumu, kas lielāks par 3500 cm3, pie ekspluatācijas nodokļa tiks pieskaitīta papildus 300 eiro likme.
Citi lasa
Turklāt, ja mašīna ir 2009. gada vai jaunāka, tiks ņemti vērā CO2 izmeši, maksimālajam ekspluatācijas nodoklim sasniedzot pat 756 eiro. Tas būs gadījumā, ja CO2 izmeši pārsniegs 351 g/100 km. Ja ražotājs automašīnai nav norādījis CO2 izmešu daudzumu, nodoklis jāmaksā pēc līdzšinējās kārtības, proti, summējot automašīnas jaudu, motora tilpumu un pilnu masu.