Jautājums
Labdien, žurnāl! Gribētu pārkāpt kādā jaunākā auto, jo mans Audi A4 jau būs nokalpojis savu laiku. Esmu braucis astoņus gadus un tagad esmu noskatījis ērtāku un praktiskāku auto. Uzskatu, ka Peugeot 3008 manam vecumam būs atbilstošāks auto, jo būs vieglāk iekāpt un izkāpt. Arī klīrenss būs piemērotāks mūsu grants un sliktajiem asfalta ceļiem. Mani interesē, kā aprēķināt izdevumus auto. Tai mašīnītei ir tikai pieci gadi. Man liekas, ka viss būs ļoti dārgs, jo šrotos detaļas neatradīšu.
Atbilde
Vispirms centieties atrast kādu vietni vai forumu, kurā šāda auto īpašnieki pulcējas un stāsta par ikdienas remontiem un ekspluatāciju. Latvijā šāda foruma, visticamāk, nebūs, bet ārzemēs ir neskaitāmas interneta vietnes, kurās atradīsiet atsaucīgus cilvēkus. Tiesa, sarunu valoda būs krievu vai angļu. Pirmās paaudzes Peugeot 3008 tika ražots jau no 2008. gada, un šo desmit gadu laikā būs izkristalizējušās tipiskākās problēmas.
Apkopojot informāciju, pārbaudiet, cik maksā problemātiskākās detaļas vietējā servisā vai pie dīlera. Vislabāk sākt ar dīleri, jo franču auto var sagādāt dažādus negaidītus pārsteigumus saistībā ar dzinēja vai balstiekārtas remonta īpatnībām, it īpaši, ja nepieciešami specinstrumenti. Šādi instrumenti būs reti kurā privātajā servisā. Vienlaikus varēs noskaidrot apkopju intervālus zobsiksnai vai dzinēja ķēdei, kas allaž ir dārgs, bet svarīgs process. Kad esat ticis galā ar potenciālajām remonta izmaksām, noskaidrojiet auto patēriņu.
Ražotāja uzrādītajam degvielas patēriņam pieskaitiet aptuveni 1–2 l un iegūsiet reālo degvielas apetīti.
Arī OCTA un KASKO aptuvenās izmaksas var noskaidrot pie apdrošinātājiem vēl pirms auto iegādes. Šādā veidā ieskicēsies gan tūlītējās izmaksas, gan tēriņi, kas sagaida ilgākā laika posmā. Tad uzziniet auto šasijas numuru no auto pārdevēja un pārbaudiet auto vēsturi, lai izvairītos no smagi avarējušām mašīnām, bijušajiem taksometriem ar koriģētu odometra nobraukumu utt. Svarīgi, lai noskatītais auto tiktu pārbaudīts uzticamā servisā. Iegādājoties koptu un iepriekš rūpīgi uzpasētu automobili, tas, visdrīzāk, kalpos labi arī jūsu rokās. Nopērkot lētu, bet jau stipri pabrauktu eksemplāru, remontdarbiem neredzēsiet ne galu, ne malu.