CNG (Compressed Natural Gas) ir saspiesta dabasgāze, kas galvenokārt sastāv no metāna. CNG ir augstāks enerģijas saturs nekā benzīnam vai dīzeļdegvielai. Tas ir ekonomiskāks un ekoloģiskāks alternatīvās degvielas veids.
“Mums ir liels prieks, ka Jēkabpils ir kļuvusi par pirmo pilsētu Latvijā, kas pasažieru transporta pārvadājamos izmantos saspiesto dabasgāzi kā alternatīvo degvielas veidu. Salīdzinot ar klasisko degvielu, CNG izmantošana transportā samazina gaisa piesārņojumu un nodrošina ekonomiski izdevīgāku enerģijas veidu klientiem, turklāt transporta līdzeklis, kas darbojas ar CNG ir tikpat ātri un viegli uzpildāms, kā benzīna vai dīzeļmotora transports,” stāsta AS „Virši-A” izpilddirektors Jānis Vība.
“SIA “Jēkabpils autobusu parks” jau saņēmis plānotos septiņus ar saspiesto dabasgāzi darbināmus “SOR” markas autobusus. Jaunie autobusi ne vien izmanto videi draudzīgāku un ekonomiskāki izdevīgu alternatīvās enerģijas veidu, bet tie ir arī veidoti ērtāki, domājot par pasažieru labsajūtu, kā arī tie ir vizuāli modernāki kā to priekšgājēji,” stāsta SIA “Jēkabpils autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Jānis Sčerbiskis.
J. Šcerbiskis stāsta, ka jaunajos autobusos pasažieru ērtībai ir paredzētas 33 sēdvietas, savukārt pēc tehniskajiem parametriem autobusā ir atļauts pārvadāt 74 pasažierus, kas nodrošina vēl 41 stāvvietu pasažieru izmantošanai.
Jaunajos autobusos būs ērtāka iekāpšana, jo salona priekšas un vidus zonā tiem ir zemā grīda. Autobusa vidusdaļā paredzēta vieta invalīdiem ar siksnu ratiņu nostiprināšanai. Pasažieru labākam informatīvajam nodrošinājumam kalpos salonā izvietotais informācijas displejs pieturvietu attēlošanai. Satiksmes un pasažieru drošības labad autobusi būs aprīkoti ar četrām videokamerām.
Jaunos “SOR” zīmola autobusus SIA “Jēkabpils autobusu parkam” piegādāja uzņēmums AS “Balti Bussi Grupp”, ar kuru JAP noslēdza līgumu pērnā gada vasarā. Autobusi iegādāti programmas “Izaugsme un nodarbinātība” prioritārā virziena “Pāreja uz ekonomiku ar zemu oglekļa emisijas līmeni visās nozarēs” specifiskā atbalsta mērķa “Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (autobusi)" ietvaros”, projekta līguma nr.4.5.1.2/17/I/003, ietvaros.