Patlaban apspriešanas stadijā esošā likumprojekta mērķis ir veicināt cilvēku veselībai un apkārtējai videi drošu transporta enerģijas apriti. Ar likumprojektu arī iecerēts nodrošināt alternatīvās degvielas infrastruktūras attīstību un sabiedrības informētību par pieejamiem un izmantojamajiem transporta enerģijas veidiem, lai sekmētu ilgtspējīgu tautsaimniecības attīstību un veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju un gaisa piesārņojošo vielu emisiju samazināšanu.
Likumprojekts paredz, ka jaunu degvielas uzpildes staciju būvniecības ietvaros un degvielas uzpildes staciju pārbūves vai renovācijas procesā turpmāk būs jāparedz elektrotransportlīdzekļu uzlādes iekārtu ierīkošana vai vismaz viens alternatīvās degvielas uzlādes un/vai uzpildes punkts.
Tāpat ar jauno regulējumu paredzēts noteikt, ka jaunu publisko būvju un daudzdzīvokļu dzīvojamo ēku stāvlaukumu būvniecības vai renovācijas ietvaros būs jāparedz elektrotransportlīdzekļu uzlādes iespēja.
Likumprojektā paredzēti arī pašvaldību pienākumi. Rosināts vairākām pilsētu pašvaldībām izveidot zemu emisiju zonas un noteikt konkrētus transportlīdzekļu izmantošanas nosacījumus šajās zonās. Šādas zonas būs jāizveido to pilsētu pašvaldībām, kurās trīs kalendāros gadus pēc kārtas ir novēroti gaisa kvalitātes robežlielumu pārsniegumi.
Jaunais regulējums arī paredz pienākumu pilsētām ar iedzīvotāju skaitu virs 20 000 no 2030.gada nodrošināt, ka vismaz 50% transportlīdzekļu tiek izmantota atjaunojamā enerģija.
Likumprojekts arī paredz biodegvielas piejaukuma apmēru degvielā. Plānots, ka 95.markas benzīnam būs jāpievieno biodegviela vai modernā biodegviela ne mazāk kā 9,5 tilpumprocentu apmērā no kopējā maisījuma tilpuma. 98.markas degvielai piejaukuma būs jābūt ne vairāk kā piecu tilpumprocentu apmērā. Savukārt dīzeļdegvielai būs jāpievieno bidegviela ne mazāk kā 6,5 tilpumprocentu apmērā no kopējā maisījuma tilpuma.