• Jaunajā «Range Rover Sport» ieviesta bezceļu kruīza kontrole un īpaša pneimatiskā piekare

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    26. jūlijs, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Maijā debitējušais trešās paaudzes «Range Rover Sport» ne tikai atklāj ražotāja mūsdienu skatījumu par sportiskiem, luksusa pilniem un progresīviem automobiļiem, bet arī demonstrē progresīvas tehnoloģijas.

    Maijā debitējušais trešās paaudzes «Range Rover Sport» ne tikai atklāj ražotāja mūsdienu skatījumu par sportiskiem, luksusa pilniem un progresīviem automobiļiem, bet arī demonstrē progresīvas tehnoloģijas.

    “Kulta modeļu ražotājs jaunajā apvidus auto ir iestrādājis dažas nozīmīgas tehnoloģijas, kas «Range Rover Sport» mašīnās tiek izmantotas pirmo reizi. No izsmalcinātas šasijas un savienotām kontroles sistēmām līdz mūsdienīgam izskatam un pat salona gaisa attīrītājiem – tas viss kopā padara šo auto unikālu,” saka Juste Jaruše, «Jaguar Land Rover» Baltijas reģiona vadītāja.

    Vairākas pārsteidzošas debijas ir jomās, kas īpaši svarīgas SUV izstrādātājiem, un tās saistītas ar piekares konstrukciju un braukšanas kontroles sistēmu. Pirmo reizi «Range Rover Sport» modeļos tiek izmantotas pārslēdzama tilpuma pneimatiskās atsperes ar aktīvajiem divvārstu amortizatoriem, kas nodrošina teicamu manervētspēju, kontroli un gaitas līganumu. Godalgotā un patentētā sistēma «Terrain Response» tagad ir aprīkota ar novatorisku adaptīvo bezceļa kruīzkontroli.

    Tāpat šajā auto ir pastāvīga LED grafika, un tā ir pirmā reize, kad sērijveida modelī redzama virsmas LED gaisma.

    Novatoriska piekare

    Jaunais «Range Rover Sport» ir aprīkots ar visu laiku progresīvāko šasijas tehnoloģiju. Tā ir kā visaptverošs dinamikas rīku komplekts, kas nodrošina gan patīkamu, gan dinamisku braukšanu. Šīs tehnoloģijas pamatā ir elastīgajai jaukto metālu arhitektūrai (MLA-Flex) raksturīgā stingrība un izturība, kas virsbūvi padara līdz pat 35% stingrāku nekā iepriekšējam «Range Rover Sport». Tā harmoniski darbojas ar vairākām īpaši jaunajam Range Rover Sport pielāgotajām sistēmām, kuras pārvalda integrētā šasijas kontrole.

    “Novatoriskā MLA arhitektūra un jaunā šasijas sistēma darbojas kopā un tādējādi ļauj sasniegt visaugstāko dinamikas līmeni, kāds vispār redzēts «Range Rover Sport» modeļos. Integrētā šasijas kontrole pārvalda visaptverošo inovāciju komplektu, koordinējot visu – no pārslēdzamā tilpuma pneimatiskās piekares līdz mūsu «Dynamic Response Pro» elektroniskajai aktīvajai virsbūves sānsveres kontrolei. Rezultāts ir visu laiku pārsteidzošākais «Range Rover Sport», kas liek aizrauties elpai,” saka Niks Kolinss, «Jaguar Land Rover» auto programmu izpilddirektors.

    Jaunais «Dynamic Response Pro» darbojas roku rokā ar jaunākās paaudzes «Dynamic Air Suspension», kas pirmo reizi ļauj izmantot pārslēdzama tilpuma pneimatiskās atsperes. «Dynamic Response Pro» gādā par izcilu stabilitāti, izmantojot speciālu 48 voltu elektroniskās aktīvās sānsveres kontroles sistēmu. Lai ikviens brauciens būtu pārliecinošs un pacilājošs un lai pagriezienos perfekti tiktu kontrolēta virsbūve un līdzsvars, uz katru asi šī sistēma spēj pielikt līdz pat 1400 Nm griezes momentu.

    Katrs jaunais «Range Rover Sport» ir aprīkots ar dinamisko pneimatisko balstiekārtu, un šī inteliģentā sistēma palielina piekares darbības diapazonu. Tā maina spiedienu kamerās (augstāks spiediens nodrošina stingrāku amortizāciju), un tas ļauj apvienot tradicionālo Range Rover komfortu ar dinamisku vadāmību, kas no «Range Rover Sport» arī tiek gaidīts. Lai uzlabotu reakciju, auto ar eHorizon navigāciju uzrauga ceļu sev priekšā, tāpēc ir iespējams iepriekš sagatavoties pagriezieniem.

    «Adaptive Dynamics 2» tehnoloģija apvelta auto ar teicamām dinamikas spējām. Lai samazinātu nevēlamas virsbūves kustības, tā nepārtraukti kontrolē aktīvos divvārstu amortizatorus. Tāpat tā līdz pat 500 reizēm sekundē fiksē ārējos faktorus, un, pateicoties tam, sistēma garantē perfektu reakciju. Savukārt, sadarbojoties ar citām šasijas tehnoloģijām, «Adaptive Dynamics 2» nodrošina precīzāko un līganāko pārvietošanos.

    Kruīzkontrole sarežģītiem apstākļiem

    Jaunā «Range Rover Sport» meistarība pagriezienos ir pacelta jaunā līmenī ar visu riteņu stūrēšanas sistēmu, griezes momenta vektorēšanu bremzējot un aktīvo e-diferenciāli. Visu riteņu stūrēšana ļauj aizmugurējos riteņus pagriezt pat par 7,3 grādiem pretēji priekšējiem riteņiem, un tādējādi tiek panākta labāka vadāmība un manevrētspēja mazā ātrumā. Bet, kad nepieciešama izcila stabilitāte lielā ātrumā, aizmugurējie riteņi pagriežas vienā virzienā ar priekšējiem. Tas viss nosaka, ka «Range Rover Sport» apgriešanās rādiuss ir kā hečbekam, bet izveicība – kā daudz mazākai mašīnai.

    Labākās jaunā «Range Rover Sport» šasijas sistēmas ir apvienotas «Stormer Handling» pakotnē. Tā ietver «Dynamic Response Pro», visu riteņu stūrēšanu, aktīvo e-diferenciāli ar griezes momenta vektorēšanu bremzējot, kā arī konfigurējamas programmas. Pēdējās paver iespēju personalizēt braukšanas režīmus un pielāgot tos attiecīgi apstākļiem gan uz ceļa, gan bezceļa.

    Visi jaunie modeļi ir aprīkoti ar astoņu pakāpju ZF automātisko pārnesumkārbu un inteliģento visu riteņu piedziņu, kas intuitīvi paredz, kur nepieciešama saķere.

    Bezceļa caurgājību uzlabo «Land Rover» sistēma «Terrain Response »2, kas pati pielāgo reljefam vispiemērotākos iestatījumus. «Range Rover Sport» debitē arī jauna tehnoloģija – adaptīvā bezceļa kruīzkontrole. Tā palīdz pārvietoties pa sarežģītu reljefu, saglabājot vienmērīgu ātrumu atbilstoši ceļa apstākļiem. Var izvēlēties vienu no četriem komforta iestatījumiem, un sistēma attiecīgi pielāgo ātrumu, ļaujot vadītājam koncentrēties uz stūrēšanu.

    Mūsdienīgs izskats naktī

    Vēl viena tehnoloģija iestrādāta «Range Rover Sport» eksterjerā. Pastāvīgā LED grafika ir pirmā virsmas LED tehnoloģija, kas izmantota sērijveida transportlīdzeklī. Gaismas zīmējums ir spilgts un vienāds, lai no kura leņķa skatītos, un tas jauno modeli ļauj saukt par izteiksmīgu un mūsdienīgu.

    Raksturīgā plecu līnija stiepjas visā transportlīdzekļa garumā, un to vēl vairāk akcentē jaunas detaļas spārna apakšā un garākais spoileris, kāds jebkad ir uzstādīts Range Rover modeļos.

    Nākamās paaudzes aktīvā trokšņu slāpēšana samazina ceļa un riepu trokšņu nonākšanu salonā, tāpēc iekšā ir patiesi izsmalcināta noskaņa un ļauj pasažieriem baudīt maigu dūkoņu no spēka agregāta. Šī skaņa kļūst izteiksmīgāka, ja ieslēdz dinamisko braukšanas režīmu, – tad uzlabotā sistēma priekšplānā izceļ tieši motora skaņas.

    Visās riteņu arkās atrodas mikrofoni un akselerometri, un parastas braukšanas režīmā tie pastāvīgi uzrauga skaņas, kas nonāk salonā.

    Savukārt digitālie procesori aprēķina, cik lielā mērā šie trokšņi būtu jāslāpē, lai tie netraucētu braucējiem – līdzīgi kā augstākās klases austiņās.

    «Range Rover Sport» ir uzstādīta jaunas paaudzes gaisa attīrīšanas sistēma «Cabin Air Purification Pro». Tā apvieno PM2.5 filtrēšanu un nanoe X tehnoloģiju, lai ievērojami samazinātu smakas, baktērijas un alergēnus, tostarp SARS-CoV-2 vīrusu. Otrajā rindā ir uzstādīta otra nanoe X ierīce, kas nodrošina vienmērīgu gaisa kvalitāti visā salonā. Bet uzlabotā CO2 pārvaldība ļauj attīrīt salonu gan pirms brauciena, gan jau esot ceļā.

    Jauno «Range Rover Sport» jau var pasūtīt «Land Rover» dīlera salonā, cena sākas no 98 450 eiro. Pirmie auto pie īpašniekiem Baltijas valstīs nonāks šā gada oktobrī, savukārt modeļa pirmizrāde Rīgā notiks 6. septembrī.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē