Par zīmola tehnisko attīstību atbildīgais valdes loceklis Kajs Grēnics (Kai Grünitz) norāda: «Trešās paaudzes Tiguan inovatīvās tehniskās bāzes pamatā ir jaunākais Modular Transverse Matrix (MQB evo) platformas attīstības posms. Pateicoties MQB evo apjomradītajiem ietaupījumiem, Volkswagen simtiem tūkstošu autovadītāju ir padarījis pieejamākas vairākas modernākās tehnoloģijas, piemēram DCC Pro vai jaunās hibrīda piedziņas, kas nodrošina iespēju ar elektroenerģiju nobraukt līdz 100 kilometriem.»
Jaunākās tehnoloģijas, kas ieviestas pateicoties MQB evo, uzlabo Tiguan visās jomās. Jaunā plug-in hibrīda piedziņa, kas sniedz iespēju ar elektroenerģiju nobraukt aptuveni 100 kilometrus, padara šo SUV efektīvāku nekā jebkad agrāk. Turklāt visās eHybrid versijās uzlāde ar maiņstrāvu būs ātrāka, un pirmo reizi standarta aprīkojumā būs iespējama arī ātrā uzlāde ar līdzstrāvu. Uz ceturtās paaudzes modulārās informācijas un izklaides sistēmas matricas MIB4 balstītais elegantā dizaina digitālais displeja panelis Digital Cockpit uzrāda nepieciešamo informāciju un nodrošina digitālo pakalpojumu un lietotņu pieejamību automašīnā.
Vadības koncepts izstrādāts tā, lai tas būtu vienkāršs. Turklāt tādas jaunās sistēmas kā pneimatiskās masāžas funkcija priekšējiem sēdekļiem vai IQ.LIGHT HD matrix priekšējie lukturi, kas pirmo reizi izmantoti Tiguan, ir pārņemtas no premium klases Touareg modeļa. Jaunā adaptīvā balstiekārtas kontroles sistēma DCC Pro optimizē komfortu un dinamiku. Jaunākās paaudzes asistentu sistēma Park Assist automatizē iebraukšanu stāvvietā un izbraukšanu no tās.
Volkswagen zīmola vadītājs Baltijas valstīs Justas Nekrošus (Justas Nekrošius) norāda: «Jaunais Tiguan ir stratēģiski svarīgs Latvijā, jo parasti tas veido piekto daļu (25%) no kopējā Volkswagen pārdošanas apjoma un ir nepārprotami pieprasītākais modelis mūsu tirgū. Jaunais Tiguan nostiprinās mūsu vēlmi sniegt klientiem Baltijā to, kas viņiem nepieciešams, un panākt, lai vairāk nekā pusi no Volkswagen pārdošanas apjoma Latvijā veido SUV.»
Izteiksmīgs dizains un uzlabota aerodinamika
Kompaktajam SUV ir pilnīgi jauns dizains. Īpaši izteiksmīga ir automobiļa priekšējā daļa ar izteikti plakaniem LED priekšējiem lukturiem un ar stiklu pārklātu horizontālu joslu. Jaunais priekšējās daļas dizains ir palīdzējis samazināt automobiļa pretestības koeficientu no 0,33 līdz 0,28. Automašīnas siluetu raksturo atlētiski “pleci” virs riteņu arkām (ar līdz pat 20 collu diskiem). Jaunā horizontālā LED josla piešķir akcentu Tiguan raksturīgajai aizmugures daļai.
Jauns salons un informācijas un izklaides sistēmas paaudze
Tiguan salonā ir pilnīgi jauns koncepts un dizains – tas izceļas ar augstākās kvalitātes materiāliem un to apstrādes standartiem. Turklāt jaunā salona iekārtojums ir intuitīvi lietojams, cieši integrēts, un tam ir izsmalcināts un pārdomāts dizains. Tajos ir iekļauts jaunais Digital Cockpit (digitālais instrumentu panelis ar neatstarojošu pārklājumu horizontāla planšetdatora formātā), informācijas un izklaides sistēmas ekrāns, kura izmērs sasniedz 38 cm (15 collas) un kuram ir pilnīgi jauna izvēlņu struktūra un grafika, jauns head-up displejs un jauns daudzfunkcionāls braukšanas režīmu slēdzis ar integrētu OLED displeju.
Jauno rotējošo slēdzi ar mazizmēra ekrānu iespējams izmantot, lai regulētu braukšanas profilu, radio skaļumu vai arī salona apgaismojuma krāsas. Savukārt daudzas automobiļa un informācijas un izklaides funkcijas iespējams viegli pielāgot, izmantojot jauno IDA balss asistentu.
Efektīvs piedziņu klāsts
Pateicoties MQB evo, Tiguan iespējams uzstādīt dažādus piedziņas veidus. Piemēram, būs pieejami turbo dīzeļdzinēji (TDI), turbo benzīna dzinēji (TSI), turbo benzīna dzinēji ar mērenā hibrīda sistēmu (eTSI) un plug-in hibrīda sistēmām (eHybrid), kas nākotnē tiks piedāvātas tikai kopā ar automātisko pārnesumkārbu (DSG). Tāpat kā Volkswagen ID. modeļos un jaunajā Passat, arī turpmāk pārnesumus būs iespējams pārslēgt ar slēdzi, kas atrodas pie stūres.
Elektroniski vadāma balstiekārta papildu komfortam un dinamikai
MQB evo nodrošina pamatu jaunai balstiekārtas paaudzei. Volkswagen ir pārveidojis adaptīvo balstiekārtas kontroles sistēmu DCC – pēc izvēles ir pieejama DCC Pro ar divu vārstu amortizatoriem. Tāpat jaunais modelis standarta komplektācijā ir aprīkots arī ar Vehicle Dynamics Manager – MQB sistēmu, kas debitēja pašreizējā Golf GTI.
Šī sistēma kontrolē elektronisko diferenciāļa bloķētāju (XDS) funkcijas un regulējamo amortizatoru sānu dinamikas komponentus DCC Pro sistēmā. Tādējādi tiek nodrošināts lielāks komforts un uzlabota veiktspēja asākos līkumos. Līdz ar to automobiļa vadāmība kļūst stabilāka, veiklāka un precīzāka.
Gariem braucieniem pielāgoti sēdekļi
Jaunie ergoActive Plus sēdekļi ar pneimatisko četru virzienu jostasvietas balsta regulēšanu un pneimatisko 10 kameru spiediena punktu masāžas funkciju atbilst Tiguan augstākās kvalitātes standartiem. Turklāt ir pieejama programmēšanas funkcija automātiskai sēdekļu apsildes vai ventilācijas aktivizēšanai pie noteiktas ārējās temperatūras.
HD priekšējie lukturi pirmo reizi Tiguan modelī
Tiguan ir tirgū pirmais MQB modelis ar nesen izstrādātajiem IQ.LIGHT HD matrix priekšējiem lukturiem. Interaktīvā apgaismojuma sistēma paralēli tika izstrādāta arī premium klases Touareg, tādēļ abiem SUV ir vienāds priekšējo lukturu pamata dizains. HD nozīmē High Definition jeb augstu gaismas avotu izšķirtspēju. Tiguan gadījumā kopumā ir 38 400 daudzpikseļu gaismas diodes (19 200 daudzpikseļu gaismas diodes katrā lukturī), kas izgaismo ceļu un apkārtējo vidi pilnīgi jaunā līmenī, tādējādi uzlabojot komfortu un drošību.
Augstas veiktspējas asistentu sistēmas
Tiguan standarta komplektācijā aprīkots ar vairākām asistentu sistēmām. Papildus Side Assist (braukšanas joslu maiņas asistents), Front Assist (autonomā avārijas bremzēšanas sistēma), Lane Assist (joslu saglabāšanas asistents) un Rear View (atpakaļskata kameras sistēma) tās iekļauj arī dinamisko ceļa zīmju atpazīšanu. Pieejams arī plašs papildaprīkojuma sistēmu klāsts. To vidū ir Park Assist Pro ar attālinātas novietošanas stāvvietā iespēju (automātiskai iebraukšanai stāvvietā un izbraukšanai no tās, ko autovadītājs kontrolē no ārpuses, izmantojot viedtālruņa lietotni) vai arī Trailer Assist (asistētai manevrēšanai ar piekabi).
Lielāks Tiguan bagāžas nodalījums
Jaunā Tiguan garums pieaudzis par aptuveni trīs centimetriem. Augstums, platums un garenbāze palikusi gandrīz nemainīga salīdzinājumā ar iepriekšējiem modeļiem. Lai gan SUV ir tikai nedaudz garāks, tā bagāžas nodalījuma ietilpība ir palielinājusies par 37 litriem līdz 652 litriem gadījumā, ja bagāžas nodalījums aizpildīts līdz aizmugurējo sēdekļu atzveltņu augstumam.