• Jaunais «Porsche Taycan» ieguvis jaudīgo GTS versiju

    Elektroauto
    Santa.lv
    Santa.lv
    Šodien
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Vācu luksusa sporta automobiļu ražotājs pilnībā elektriskā «Taycan» otro paaudzi ir papildinājis ar trīs jaunām modeļu versijām – «Taycan 4» sporta sedanu, «Taycan GTS» un «Taycan GTS Sport Turismo», līdz ar to tagad kopumā ir pieejamas 16 «Taycan» versijas, informēja uzņēmumā.

    “Jaunā “Taycan GTS”, kas pieejams gan kā sporta sedans un kā “Sport Turismo” versija, maksimālā jauda ar “Launch control” sasniedz līdz 515 kW, un par to sportiskāka ir tikai “Turbo” versija. Tikmēr budžeta klases sporta sedans “Taycan 4” pirmo reizi pieejams arī ar pilnpiedziņu,” saka “Porsche” oficiālā pārstāvja Latvijā SIA “Baltijas sporta auto” vadītājs Ivars Norvelis.

    Viņš arī piebilst, ka jaunajiem modeļiem ir trīs virsbūves varianti, visu riteņu vai aizmugurējo riteņu piedziņa un dažādi “Porsche E-Performance” dzinēju jaudas līmeņi no 300 līdz 760 kW, kā arī visi dizaina, tehnoloģiju un aprīkojuma uzlabojumi, ar kuriem “Porsche” šā gada sākumā atjaunināja “Taycan”.

    Visiem “Taycan” modeļiem ir arī jaunas eksterjera krāsas. Krāsu kategorijas “Leģendas” klāstu papildina šīfera pelēkā neo (“Slate Grey Neo”) un gaiši metāliski zilā (“Pale Blue Metallic”) krāsa, bet kategorijā “Sapņi” iekļauta debesu metāliski violetā (“Purple Sky Metallic”) krāsa.

    “Ar ārkārtīgi plašo “Taycan” modeļu klāstu mēs apmierinām visdažādākās klientu vēlmes un mobilitātes vajadzības. Mūsu trīs jaunākās inovācijas ir piemērs šim izcilajam piedāvājumam. Jau pirmās paaudzes “Taycan GTS” bija sportisks modeļu līnijas etalons, kas tika pozicionēts starp “Taycan 4S” un “Taycan Turbo”. Arī jaunā modeļa versija nav izņēmums. Savukārt otrā modeļu klāsta galā esošais “Taycan 4” sporta sedans apvieno budžeta klases modeļa augsto efektivitāti ar izcilu vadāmību, ko sniedz pilnpiedziņa,” saka modeļu līnijas viceprezidents Kevins Gīks.

    “Porsche” 2024. gada sākumā laida klajā būtiski modernizēto “Taycan” – uzlabots dizains, lielāka jauda un nobraukums, kā arī vēl labāka uzlādes veiktspēja.

    Elektriskais sporta automobilis pārspēj savus priekšgājējus gandrīz visās jomās. Jaunajiem modeļiem ir lielāka jauda un paātrinājums, augstāka elektriskā veiktspēja un īsāks uzlādes laiks ar lielāku stabilitāti. Visām “Taycan” versijām ir vēl plašāks standarta aprīkojuma klāsts, un tās ir aprīkotas ar jaunākās paaudzes “Porsche Driver Experience”.

    Gan veiktspējas, gan efektivitātes uzlabojumu vienlaikus nodrošina vairāki faktori. Proti, uzlabota piedziņa ar jaunu aizmugurējās ass motoru, kura jauda visos modeļos ir pat par 80 kW lielāka nekā tā priekšgājējam, modificēts impulsu invertors ar optimizētu programmatūru, jaudīgāki akumulatori, pārskatīta termiskās vadības sistēma, nākamās paaudzes siltumsūknis un modificēta rekuperācijas un pilnpiedziņas stratēģija. Piemēram, 800 voltu līdzstrāvas uzlādes stacijās to var uzlādēt ar jaudu līdz 320 kW. Maksimālā rekuperācijas jauda ātruma samazināšanas laikā ir palielināta līdz pat 400 kW.

    Jaunā “Taycan GTS” versija: sportiska un daudzpusīga

    “GTS” nozīmē “Gran Turismo Sport”. Kopš 1963. gada “Porsche 904 Carrera GTS” modeļa šiem trīs burtiem ir īpaša reputācija “Porsche” fanu lokā. Tagad arī “Taycan” modeļu klāstā ir pieejams variants ar leģendāro burtu kombināciju. Precīzāk, divi varianti: jaunais “Taycan GTS” ir pieejams kā sporta sedans un kā “Sport Turismo”.

    Kā sportisks un daudzpusīgs automobilis “Taycan GTS” pārsteidz ar līdz pat 515 kW jaudu “Overboost” režīmā ar “Launch Control” starta funkciju, kas ir par 75 kW vairāk nekā tā priekšgājējam.

    Izmantojot jauno “Push-to-Pass” funkciju2, kas iekļauta standarta “Sport Chrono” pakotnē, ar vienu pogas spiedienu uz desmit sekundēm var iegūt jaudas palielinājumu pat par 70 kW. “Taycan GTS” modelī funkcijai “Push-to-Pass” ir arī īpaši sportisks raksturs, jo nelielā ātrumā griezes moments tiek palielināts līdz “Launch Control” līmenim. Tāpat kā “Taycan Turbo GT” modelī, uz jaudas palielinājumu norāda laika atskaites taimeris instrumentu panelī, un tas tiek dinamiski attēlots ar animētiem gredzeniem uz spidometra.

    “Taycan GTS” sporta sedans un “Taycan GTS Sport Turismo” no 0 līdz 100 km/h paātrinās tikai 3,3 sekundēs jeb par 0,4 sekundēm ātrāk nekā to attiecīgie priekšgājēji. Sporta sedanam ir nepieciešamas tikai 10,4 sekundes, lai paātrinātos no 0 līdz 200 km/h, kas ir par 1,6 sekundēm ātrāk nekā iepriekš. Arī nobraukums ir uzlabots par vairāk nekā 120 kilometriem, un šobrīd WLTP ciklā tas ir līdz pat 628 kilometriem.

    Lai attaisnotu GTS uzmundrinošo raksturu, tam tika piešķirts izteiktāks skaņas profils, kas ir analogs “Taycan Turbo S” un atšķir to no citiem “Taycan” modeļiem.

    Arī eksterjers un salons vienlīdz izceļas. Daudzās melnās vai antracīta pelēkās krāsas detaļas eksterjerā ir tipiskas GTS. Jaunajam “Taycan GTS” salīdzinājumā ar priekšgājēju ir “Sport” dizaina ielaidumi priekšējā un aizmugurējā buferī un glancēti (high-gloss) melnas krāsas elementi. Tāda pati krāsa izmantota arī ārējo spoguļu pamatnēm. Savukārt gan standarta “Taycan Turbo S Aero Design” 20 collu diski, gan pēc izvēles pieejamie “RS Spyder Design” 21 collas diski ekskluzīvi GTS modelim ir krāsoti antracīta pelēkā krāsā.

    Liela daļa salona materiālu ir pārņemti no “Taycan Turbo GT” modeļiem. Piemēram, “Taycan GTS” modeļiem standarta aprīkojumā vairāki elementi ir ar sportisku “Race- Tex” un gludas, melnas ādas apdari. Komplektācijā ietilpst arī adaptīvie sporta sēdekļi “Plus” (ar elektrisku regulēšanu 18 pozīcijās), GT daudzfunkcionālā sporta stūre ar režīmu slēdzi un stūres apsildi, kā arī “Sport Chrono” pakotne, kas ietver “Push-to-Pass” funkciju un trases režīmu.

    GT daudzfunkcionālā sporta stūre, kas pazīstama no “Taycan Turbo GT” modeļiem, pēc pieprasījuma ir pieejama ar melnu “Race-Tex” apdari. Stūrei ir divi režīmu slēdži un lāpstiņas funkcijai “Push-to-Pass” un enerģijas rekuperācijai. Papildus karmīna sarkanai (“Carmine Red”) krāsai izvēles komplektācijas GTS salona pakotne tagad ir pieejama arī šīfera pelēkā neo (“Slate Grey Neo”) krāsā. “Taycan GTS” logo ir izvietots instrumentu panelī, jaudas mērītājā un starta grafikā. Pilnapjoma skaņas sistēma “BOSE”® ietilpst standarta aprīkojumā.

    GTS raksturīgā šasija un pēc izvēles pieejamā aizmugurējās ass stūrēšana piešķir īpaši sportisku raksturu. Adaptīvā pneimatiskā balstiekārta, tostarp “Porsche” aktīvā piekares vadības sistēma (PASM), standarta komplektācijā ir apvienota ar “Porsche” griezes momenta vektorizācijas sistēmu “Plus” (PTV Plus).

    Balstiekārtas sistēma “Porsche Active Ride” ar GT specifisku regulējumu ir pieejama papildaprīkojumā. Dinamiskās braukšanas situācijās tā nodrošina gandrīz perfektu savienojumu ar ceļu, pateicoties optimālam un līdzsvarotam riteņu slodžu sadalījumam. Turklāt “Porsche Active Ride” nodrošina lielāku braukšanas komfortu, ar automobili pārvietojoties ikdienā.

    Jaunais “Taycan 4”: efektīvs veiktspējas čempions starp pilnpiedziņas modeļiem

    Klienti, kuri vēlējās apvienot budžeta klases “Taycan” augsto efektivitāti ar pilnpiedziņu, jau ir atraduši meklēto modelī “Cross Turismo”. Tagad “Porsche” šādu variantu piedāvā arī kā sporta sedanu.

    Veiktspējas ziņā jaunais “Taycan 4” atbilst “Taycan”. Proti, atkarībā no tā, vai automobilī ir uzstādīts standarta akumulators “Performance” vai pēc izvēles pieejamais akumulators “Performance Plus”, tiek iegūta līdz pat 300 kW vai 320 kW jauda “Overboost” režīmā ar “Launch Control”.

    Arī nobraucamais attālums ir atkarīgs no akumulatora tipa. Ar akumulatoru “Performance” tas ir līdz 559 kilometriem. Ar akumulatoru “Performance Plus” “Taycan 4” spēj nobraukt līdz 643 kilometriem (WLTP). Tā abas versijas kļūst par neapstrīdamiem veiktspējas čempioniem pilnpiedziņas modeļu vidū, un nobraucamais attālums ir tikai par aptuveni 35 kilometriem mazāks salīdzinājumā ar attiecīgo “Taycan” modeļu rādītājiem.

    Ar vienu elektromotoru uz katras no abām asīm “Taycan 4” nodrošina lielāku braukšanas stabilitāti un lielāku saķeri nekā “Taycan” ar aizmugurējo riteņu piedziņu. Tas atspoguļojas paātrinājumā – “Taycan 4” no 0 līdz 100 km/h paātrinās 4,6 sekundēs. Neraugoties uz papildu 80 kilogramiem, tas ir par divām sekundes desmitdaļām ātrāk salīdzinājumā ar aizmugures piedziņas modeļa radinieku.

    Cikliski attīstot modeļus, “Porsche” jau ir uzlabojis pilnpiedziņas stratēģiju. Protams, arī jaunais “Taycan 4” tikai iegūst no optimizācijas, kas uzlabo efektivitāti. Tas nozīmē, ka priekšējais elektromotors tiek elektriski atslēgts, kad vien to atļauj saķere, braukšanas dinamika un stabilitāte. Pēc tam tas atkal pieslēdzas dažās milisekundēs, kad tas ir nepieciešams, piemēram, paātrinoties vai veicot rekuperāciju.

    Bagātīgajā standarta aprīkojumā ietilpst 19 collu “Taycan” diski ar “aero” tipa lāpstiņām un melnas bremžu skavas, kā arī matricas LED priekšējie lukturi. Turklāt standarta aprīkojumā ir arī “Porsche” vilkmes vadības funkcija (PTM) un adaptīvā pneimatiskā balstiekārta ar “Porsche” aktīvo piekares vadības sistēmu (PASM).

    Salona standartaprīkojumā iekļauti ērti priekšējie sēdekļi ar elektrisku regulēšanu astoņās pozīcijās, melna daļēja ādas apdare, tumšas sudraba krāsas akcentu pakotne, ādas daudzfunkcionālā sporta stūre, matētas sudraba krāsas alumīnija sliekšņu aizsargplāksnes un audio sistēma “Sound Package Plus”. Salons ar daļēju ādas apdari ir pieejams arī šīfera pelēkā neo (“Slate Grey Neo”) krāsā, kā arī divu toņu versijā melnā/krīta bēšā krāsā.

    “Taycan” modeļu klāsts vēl nekad nav bijis tik plašs. Jaunos modeļus jau var pasūtīt, pie dīleriem tie būs pieejami 2025. gada sākumā. Jaunais “Taycan 4” sporta sedans pieejams no 110 400 eiro, “Taycan GTS” sporta sedans no 153 100 eiro, bet “Taycan GTS Sport Turismo” – 154 000 eiro.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē