Mazda3 izskats pārāk neatšķiras no 2017. gada pavasarī Ņujorkas automašīnu izstādē prezentētās konceptuālās “Mazda Kai”, kas vienbalsīgi tika atzīta par vienu no skaistākajām izstādes automašīnām.
Tas ir pirmais koncerna modelis, kas iemieso turpmāko “Kodo” dizaina valodas evolūciju, un ir vērts paskaidrot atsevišķas nianses. “Kodo” evolūcija balstās uz trīs principiem, kas japāņu mākslā lolojami jau gadsimtiem – “yohaku” jeb tukšās telpas, “sori” jeb līniju līdzsvara un “utsuroi” jeb gaismēnu rotaļas princips. Tādējādi pabeigtā mākslas darbā tukšie, neaizpildītie laukumi ir tikpat nozīmīgi kā apzīmētie un ar krāsām pārklātie.
Pietiek ieraudzīt Mazda3 no malas, un kļūst skaidrs, ka “yokahu”, “sori” un “utsuroi” principi ir iemiesojušies šajā automašīnā. Mazda dizaina vadītājs Ikuo Maeda saka, ka Mazda3 ir jaunā “Kodo” posma, kas nosaukts “Single Motion” (viena kustība) vārdā, pārstāve – Mazda atsakās no striktām līnijām un asiem stūriem, priekšroku dodot plaknēm un gaismēnu rotaļai.
“Izskatās, ka vairums ražotāju šodien vienkārši baidās no līdzenām plaknēm un gludām līnijām. Tostarp Mazda radītāji automašīnas virsbūvē apzināti rada mierīgu ezera virsmu, ļaujot Mazda3 atdzīvoties un mainīties atkarībā no apgaismojuma un skatu leņķa. Tīra, eleganta vide dominē arī salonā, kurā tiek izmantoti premium segmentam raksturīgie materiāli un tehnoloģijas. Ja Mazda3 izskatu ir vēlme baudīt, nedaudz atkāpjoties, it kā atrodoties muzejā, tad, nokļūstot tās iekšpusē, izskatās, ka atrodaties speciāli Jums radītā vidē, bet automašīna ir kā apģērbs, kuru vienkārši ir ērti valkāt”, saka Mazda Baltijas valstu mārketinga vadītāja Juste Šataite (Justė Šataitė).
Interesanti, ka hečbeka un sedana virsbūvēm ar nelieliem triepieniem ir izdevies radīt ļoti atšķirīgus noskaņojumus, tāpēc izskatās, ka tie ir dažādi modeļi. Tiesa, sedana Mazda salonā pagaidām nav – tas Latviju sasniegs jūnijā.
Mazda3 tiek ražota, izmantojot jauno “SKYACTIV-Vehicle Architecture” platformu, kuru radot, ņemts vērā galvenais SKYACTIV filozofijas princips – automašīnai jābūt ērtai, it kā vadītāja ķermeņa turpinājumam. Mazda inženieri atzīst, ka, konstruējot šasiju un vadītāja darba vietu, īpaši daudz uzmanības tika veltīts cilvēka mugurkaula un iegurņa studijām – ar mērķi sasniegt ideālu ķermeņa stāvokļa līdzsvaru, braucot dažādos apstākļos.
Līdzsvaru palīdz sasniegt arī unikālā Mazda vilkmes sadales sistēma “G-Vectoring”, kas pirms pagriezieniem imitē bremzēšanu un svara pārcelšanu uz piedziņas riteņiem. Mazda3 tāpat varēs būt komplektējama ar “i-Active AWD” visu riteņu piedziņas sistēmu.
Kompaktajā virsbūvē tiks ierīkoti visi trīs SKYACTIV ģimenes dzinēji – 1,5 un 2 litru darba tilpuma benzīna dzinēji ar G indeksu un 1,8 litru darba tilpuma dīzeļdzinējs D. Plus, jau minētais SKYACTIV X, kas pēc sava darbības principa apvieno labākās dīzeļa un benzīna dzinēju īpašības. Tas ir pasaulē vienīgais dzinējs, kura spiediena attiecība ir 15:1. Tā tiek nodrošināts, ka degmaisījums degšanas kamerā uzliesmo gan, palīdzot aizdedzes svecei, gan vienkārši no spiediena, kā dīzeļdzinējos. Inženieri saka, ka šis veids ļauj ievērojami palielināt dzinēja darbības efektivitāti.
Turklāt Mazda3 būs aprīkota arī ar “mild hybrid” hibrīdsistēmu “M Hybrid”, kurā iekšdedzes dzinējam talkā nāks neliels elektriskais dzinējs, kas veic taupīšanas un palīgfunkcijas.
Kā apgalvo radītāji, Mazda3 atšķirsies ar vadīšanas kvalitāti, līdzsvaru, drošības un dabiskuma izjūtu. Tieši vadīšanas dabiskumu akcentē arī daudzi ārvalstu žurnālisti, kuriem ir bijusi iespēja izmēģināt Mazda3 un uz kuriem lielu iespaidu ir atstājusi Mazda3 vadīšanas kvalitāte un spēja reaģēt uz vadītāja darbībām tieši tā, kā tiek gaidīts.
Papildus komforta sajūtas pievieno arī apdomātā virsbūves izolācija – biezi stikli un speciāls vibrācijas absorbējošs pildījumus salona paneļos, kas nodrošina lielisku ārējo skaņu izolāciju. Klusumā ar tīru noti ieskanas augstākās kvalitātes “Bose” audio sistēma, kuras atveidošanas kvalitāti jau ir novērtējuši mūzikas mīļotāji.
Mazda kopš 2003. gada pasaulē ir laidusi jau trīs Mazda3 paaudzes, bet kopējais pārdotais šī modeļa automašīnu skaits sasniedz 6 miljonus vienību. Tas koncernam ir viens no galvenajiem modeļiem, tāpēc nepārsteidz, ka jaunās paaudzes Mazda3 ir saņēmusi tik daudz jaunumu.
“Jaunā Mazda3 ir jaunas ēras sākums. Jaunās paaudzes Mazda automašīnas vēl vairāk vairos prieku par tieši šīs automašīnas iegūšanu. Tādā veidā pastiprinās preču zīmes un lietotāju savstarpējā uzticība un tiek audzēta Mazda vērtība”, saka Mazda prezidents Akira Marumoto.
Latvijā jaunā Mazda3 maksās no 21 590 eiro.