Pilnīgi jaunais hibrīda elektriskais LBX ir līdz šim mazākais Lexus, taču tas pilnībā attaisno īpaši svarīga modeļa statusu un reprezentē gaidāmo zīmola izaugsmi Eiropā.
LBX nozīmē Lexus Breakthrough Crossover. Tas ir kompakts SUV, kas paplašinās Lexus zīmola pievilcību jaunā tirgus segmentā. Tas ietver mūsdienīgas dizaina un tehnoloģiju idejas, vienlaikus saglabājot Lexus raksturīgās īpašības – augstākās klases kvalitāti un Omotenashi viesmīlības filozofiju.
LBX simbolizē arī Lexus kā uzņēmuma izrāvienu Eiropā, kas pirmo reizi ir kāda Lexus modeļa galvenais izstrādes reģions. Paredzams, ka tā ietekmē LBX kļūs par vienu no Eiropā pārdotākajiem zīmola automobiļiem.
Īpaša nozīme ir trīs burtu izmantošanai modeļa apzīmējumā, jo iepriekš šādi bija veidots tikai superautomobiļa LFA nosaukums. Lēmums jauno modeli nodēvēt par LBX apliecina nelaužamu Lexus ticību tam. Gluži tāpat kā LFA, kura veiktspēja un attieksme parādīja zīmolu no citas puses, arī LBX tieksies paplašināt auto pircēju profilu.
LBX ir jaunais ieejas punkts Lexus spēcīgajā SUV modeļu klāstā, tāpēc tam ir plašas iespējas uzrunāt jaunāku auditoriju un tos, kuri līdz šim vēl nav domājuši par Lexus. Tas būs pievilcīgs piedāvājums tiem, kuri vēlas mazāku auto vai iegādāties otru mašīnu, kas atbilstu viņu daudzveidīgajam dzīvesveidam.
Galvenais inženieris Kunihiko Endo komentē: «Mūsu mērķis bija izaicināt tradicionālo luksusa automobiļa koncepciju. Mēs paveicām ļoti daudz darba, lai attīstītu braukšanas īpašības, kas nodrošina dabisku dialogu starp vadītāju un viņa auto, un radītu izsmalcinātu dizainu.»
Ievērojot Lexus Next Chapter Design principus, automobiļa identitāte un proporcijas sakņojas tā sniegtajā braukšanas pieredzē. Priekšējie balsti ir atvilkti atpakaļ, padarot salonu šķietami kompaktu, bet motora pārsegs ir garāks, tādējādi veidojot sportisku profilu. Paplatinātie spārni simbolizē jaudu un akcentē lielos riteņu diskus (18 collas) un riepas, savukārt īsās pārkares un drosmīgi sašaurinātā zona ap aizmugurējām durvīm atgādina par veiklību un dinamiku. Modeļa spēcīgā stāja ir izteikti redzama arī no aizmugures.
Veiktspēja: jauna Lexus platforma
LBX ir pirmais Lexus modelis, kas būvēts uz mazo automobiļu globālās platformas GA-B. Tā ir fundamentāli pielāgota Lexus prasībām, sniedzot tam tādas priekšrocības kā zems smaguma centrs, plata šķērsbāze, īsas pārkares un ļoti stingra virsbūve. Tā ir arī automobiļa vadīšanas prieka pamatā, un palīdz nodrošināt Lexus Driving Signature līdz šim mazākajā modelī.
Jaunas paaudzes Lexus hibrīda piedziņa
LBX ir jaunās paaudzes Lexus hibrīda elektriskā sistēma ar kompaktu un vieglu 1,5 litru trīscilindru dzinēju. Lai uzlabotu efektivitāti, kā arī samazinātu zudumus, svaru un izmērus, ir būtiski pārstrādātas galvenās hibrīdsistēmas sastāvdaļas, tostarp transmisija un jaudas vadības bloks. LBX ir jauns zemas pretestības niķeļa-metālhidrīda (NiMH) akumulators, kura palielinātā jauda nodrošina papildu atbalstu elektromotoram paātrinājuma laikā un paplašina automobiļa iespējas braukt pilnībā elektriski.
Tehnoloģiju attīstība ir ļāvusi Lexus koncentrēties uz lielāku veiktspēju. Hibrīdsistēmas maksimālā jauda ir 136 DIN ZS (100 kW), bet maksimālais griezes moments sasniedz 185 Nm.
Dzinējam piemīt pasaules klases termiskā efektivitāte, ko nodrošina ļoti ātras degmaisījuma sadedzināšanas tehnoloģija un tādi konstrukcijas risinājumi kā taisni ieplūdes kanāli un ar lāzeru veidots ieplūdes vārstu ligzdu pārklājums. Citu svarīgāko iezīmju vidū ir īpaši viegli virzuļi, kas konstruēti darbam pie augstiem apgriezieniem, un elektroniska inteliģentā vārstu vadības sistēma.
LBX SUV autentiskumu nodrošina Lexus E-Four pilnpiedziņas opcija, kas tiek īstenota ar papildu elektromotoru uz aizmugurējās ass. Uzsākot kustību, braucot pagriezienos un pa virsmām ar zemu saķeri, sistēma automātiski novirza piedziņas spēku uz aizmugurējiem riteņiem, palīdzot saglabāt automobiļa stabilitāti un vadītāja pārliecību.
Vadītāja kabīnē interpretēta Lexus Tazuna koncepcija, kas pirmo reizi tika prezentēta vidēja izmēra SUV modelī NX. Galvenās vadības ierīces un informācijas avoti ir izvietoti tieši ap vadītāju, lai to izmantošanai būtu nepieciešamas tikai minimālas roku vai acu kustības. Tas nenovērš uzmanību un palīdz vadītājam koncentrēties uz braukšanu. Stūres rata novietojums un leņķis ir precīzi aprēķināts, lai autovadītājam sniegtu patīkamu kontroles sajūtu.
Tazuna koncepcija ir papildināta ar jaunu, pilnībā digitālu 12,3 collu instrumentu displeju, kāda Lexus vēl nekad nav bijis. Mērierīču un datu izkārtojums mainās atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma, un tos var pielāgot atbilstoši individuālajām vēlmēm. Pēc izvēles ir pieejams arī head-up displejs.
Modeļu klāsts: LBX «atmosfēras»
Lexus tagad izmanto jaunu pieeju modeļu klāsta veidošanā, lai to labāk pielāgotu klientu vēlmēm un dzīvesveidam.
Papildus bāzes izpildījumam tiek piedāvātas četras modeļu «atmosfēras»: Elegant un Relax, kurās uzsvars likts uz izsmalcinātību, un Emotion un Cool, kurām ir sportiskāks un dinamiskāks raksturs. Katra no tām ir izstrādāta, domājot par dažāda tipa klientiem.
Emotion un Cool modeļi izceļas ar divu toņu krāsojumu un 18 collu vieglmetāla diskiem ar metālisku spīdumu. Elegant un Relax versijām ir viena toņa virsbūves krāsojums un glancēti 18 collu vieglmetāla diski.
Drošība un atbalsts vadītājam
LBX izmantots jaunākās paaudzes visaptverošais drošības un autovadītāja palīgsistēmu komplekss Lexus Safety System +. Tas ietver vairākas sistēmas, kas nosaka negadījumu riskus, brīdina vadītāju un vajadzības gadījumā automātiski nodrošina stūrēšanu, bremzēšanu un piedziņas spēka kontroli, lai palīdzētu izvairīties no sadursmes vai mīkstināt tās sekas.
Galveno funkcionālo elementu vidū ir Pre-Collision sistēma ar krustojuma izbraukšanas asistentu, dinamiskā radara kruīza kontrole, joslas sekošanas asistents/joslas saglabāšanas palīgs un ceļa zīmju asistents. Papildu risinājumi, kas veicina drošāku braukšanu un manevrēšanu, un mazina slogu vadītājam, ietver Lexus e-latch durvju elektriskās atvēršanas sistēmu ar drošas izkāpšanas palīgsistēmu, vadītāja monitoru, inteliģentos parkošanās sensorus ar automātisko bremzēšanu, aizmugures šķērseniskās satiksmes brīdinājuma sistēmu un aklo zonu informācijas sistēmu.
Lexus LBX ražošana tiks sākta 2023. gada beigās, bet modeļa tirdzniecība Eiropas un atsevišķos pasaules tirgos sāksies 2024. gada pirmajā ceturksnī. Lexus LBX cena ir no 36 500€, taču galīgais novērtējums tiks precizēts nākamā gada sākumā.