Bankas aplēses liecina, ka esošo Swedbank mobilo lietotni, kura līdz vasaras beigām automātiski atjaunosies uz jauno, šobrīd Latvijā izmanto jau 415 000 klientu. No tiem vairākums – ap 70% – ir Android tālruņu īpašnieki, kuriem turpmāk būs iespēja nenēsāt līdzi maksājumu karti.
“Daudziem klientiem mūsu mobilā lietotne ir kļuvusi par primāro veidu, kā izmantot bankas pakalpojumus – pāris pēdējo gadu laikā esam novērojuši stabilu 50% lietotāju skaita pieaugumu. Lietotnes pieaugošā popularitāte mudina spert soli un piedāvāt nākamo inovāciju, kas bankas pakalpojumus mobilajās ierīcēs padarīs vēl pieejamākus un ērtāk lietojamus,” pauž Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.
Jaunā lietotne gandrīz pus miljonam Swedbank aplikācijas lietotāju Latvijā ļaus izdarīt vairāk nekā iespējams jebkuras citas vietējās bankas lietotnē. Tajā būs iestrādāta iespēja autorizēties un apstiprināt darījumus par summu līdz 100 eiro ar biometrisko autentifikāciju – pirksta nospiedumu vai sejas atpazīšanas tehnoloģiju. Tas ir ne tikai drošs, bet arī ērtāks un ātrāks veids, kā digitālajā vidē apstiprināt identitāti un veikt darījumus. Savukārt ar atsevišķa logrīka palīdzību lietotāji varēs ērti apskatīt savu konta atlikumu, nemaz neatverot lietotni.
Lietotnē būs arī tādas jaunas funkcijas kā zibmaksājumi un mobilie bezkontakta maksājumi. Zibmaksājumi ļaus lietotājiem veikt zibenīgus naudas pārskaitījumus ne tikai Swedbank lietotāju starpā, bet arī uz jebkuru citu banku, kas atbalsta zibmaksājumus. Savukārt mobilie bezkontakta maksājumi Android tālruņu īpašniekiem ļaus norēķināties par pirkumiem ar telefonu, fizisko norēķinu karti atstājot makā. Tā kā arvien vairāk klientu pauž vēlmi un gatavību norēķināties ne tikai ar telefonu, bet arī citām viedierīcēm (piemēram, sporta aprocēm un viedpulksteņiem), Swedbank klientus gaida arī citi jaunumi – jau drīzumā bezkontakta norēķini būs pieejami ierīcēs, kas atbalsta FitBit Pay un Garmin Pay funkcionalitāti. Vienlaikus tiek attīstītas arī citas tehnoloģijas, lai pasaulē populāras ikdienas norēķinu iespējas padarītu pieejamas arī Latvijas iedzīvotājiem.
Vadims Frolovs piebilst, ka jaunās lietotnes izstrādāšanas laikā klientiem bija iespēja izmantot tās izmēģinājuma versiju – Swedbank 2019. No šiem klientiem saņemtās atsauksmes palīdzēja bankai labāk saprast klientu vajadzības un attiecīgi pielāgot lietotnes izstrādes plānu.
“Protams, pēc jaunās lietotnes ieviešanas tehniskie darbi nebeigsies – tā kā tehnoloģijas attīstās visu laiku, mēs turpināsim strādāt pie tā, lai pilnveidotu lietotnes funkcijas un padarītu to mūsu klientiem arvien ērtāku. Ja lietotājs savā ierīcē ir aktivizējis automātisko atjaunināšanu, līdz vasaras beigām esošā Swedbank lietotne automātiski atjaunināsies uz jauno. Tuvojoties brīdim, kad jaunā lietotne būs pieejama, mēs klientus informēsim personīgi,” norāda Vadims Frolovs.
Klienti, kuri vēlas iepazīt jaunās lietotnes funkcijas un interfeisu pirms jūlija, Google Play vai App Store var lejupielādēt tās izmēģinājuma versiju – Swedbank 2019.