Rīgas Satiksmes valdes loceklis Andris Lubāns skaidro nosacījumus, kādi bija jāņem vērā tehniskajai komandai par autobusu iegādi.
«Viena no šīm prasībām ko mēs izvirzījām kā tehniskajā specifikācijā, ka šim autobusam pat tad, kad baterija būs pēc vairākiem gadiem degradējusies, šis autobuss joprojām pie visnelabvēlīgākajiem apstākļiem – ziema, pilns pasažieru, durvis vaļā, ciet. Ir jāspēj nobraukt 170km ar vienu uzlādi.»
Valmierā, Rēzeknē un Ventspilī arī ir elektriskie autobusi, piemēram, Valmierā ar pilnu uzlādi var nobraukt 400km un pie labiem laikapstākļiem tā tas arī ir, bet pie sliktiem – 200km. Viņiem tas ir pietiekami, bet Rīgas satiksmes iegādātie autobusi var veikt 280 kilometrus. Vai šāda kilometrāža ir pietiekoša galvaspilsētas satiksmei?
«Tas atbilst tam nobraukumam ko mums šeit Rīgā vajag. Ja mēs Rīgā pa dienu braucam 200 – 250km. Brauc no rīta pīķa stundā, vakara pīķa stundās. Pa dienu spēj atgriezties parkā, veikt vēl uzlādi. Tas ir pilnīgi pietiekami. Mums nav nepieciešams vadāt līdzi tonnu bateriju, zaudējot pasažieru ietilpību.» Skaidro Andris Lubāns.
No deviņiem autobusu ražotājiem tikai divi iesniedza savu pieteikumu, lai ražotu Rīgas autobusus. Rodas jautājums – kas Rīgā ir tik specifisks, ka vien divi var izpildīt viņu vēlmes?
«Viens no diezgan stingriem kritērijiem bija autobusu saražošanas laiks. No līguma noslēgšanas brīža, mums autobuss bija jāsaražo 12 mēnešu laikā, lai iekļautos finansējumu saņemšanas periodā. Kas iespējams arī bija viens no argumentiem, kāpēc mums nebija vairāk piedāvājumu, jo katram ražotājam ir savs grafiks, kad zina, kad un kā ko ražos un varbūt ne visi spēj saražot 12 mēnešu laikā 35 autobusus.»
Lai šie autobusi varētu pilnvērtīgi doties satiksmē, vispirms ir jāiziet sertifikācijas process, ko palīdz izdarīt autobusu rūpnīcas personāls. Tiem, kuri atzīti par gataviem pārvadāt pasažierus, veic testa braucienus Pierīgas satiksmē. Pirmais maršruts varētu būt uz Saulīšiem jeb 34 autobusa maršruts