Salīdzinot ar pētījuma rezultātiem pērn, diemžēl, jāsecina, ka rūpes par auto tehnisko stāvokli aizvien retāk uzticam profesionāļiem. Jau pērn par 6% bija samazinājies to autovadītāju skaits, kuri spēkratu regulāri ved pie speciālista (salīdzinājumā ar 2021. gadu), un šogad rādītājs turpina samazināties.
«Mūsu uzņēmuma šoferiem regulāri atgādinām, cik svarīgi it piedomāt pie braukšanas stila un paradumiem. Vienlaikus jāapzinās, ka tas nevar būt vienīgais veids, kā rūpēties par automašīnām un to tehnisko stāvokli, tāpēc regulāri sekojam līdzi riepu nodilumam, kā arī tam, lai izmantotās automašīnas būtu ar atbilstošu bremžu stāvokli, lai netiktu ignorētas problēmas balstiekārtā u.c. Lietas, kas sākotnēji šķiet sīkumi, dažādās situācijās var radīt papildus riskus uz ceļiem,» stāsta «Carlsberg Baltic» izpilddirektors Rolandas Viršilas.
«Ja braucam pie speciālista uz auto servisu tikai tad, kad ir patiesi liela problēma, kas liedz braukt vispār vai acīmredzami rada bīstamību, patiesībā darām to par vēlu. Uzmanība jāpievērš arī detaļām un tas jārada maksimāli savlaicīgi, jo pat aizdomīgas skaņas var liecināt, ka radusies kāda problēma. Auto var pielīdzināt mūsu pašu organismam – ignorējot nelielus simptomus, varam iedzīvoties nopietnākās saslimšanās,» stāsta Drošas braukšanas skolas vadītājs Jānis Vanks.
Interesanti, ka šogad aptaujas rezultāti liecina par pavisam citādāku sadalījumu pēc dzimuma, nekā pērn. Ja 2022. gadā sievietes biežāk veda savu auto uz apkopi un apskati pie zinoša, uzticama speciālista (55%), nekā vīrieši (48%), tad šogad situācija ir mainījusies – 49% atzīst, ka regulāri ved auto uz apkopi un apskati, kamēr šādu atbildi sniedz tikai 36% sievietes.
Par savām spējām rūpēties par auto tehnisko stāvokli bez speciālistu iesaistes vispārliecinātākie ir Kurzemes un Latgales autovadītāji (31%), bet speciālistam biežāk uzticas rīdzinieki – 51%. Pārliecību, ka, lai uzturētu auto darba kārtībā, pietiek ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas tehnisko apskati, visbiežāk pauž gados jaunāki autovadītāji (vecumā no 18 līdz 29 gadiem) – 11%, bet auto uz apkopi pie speciālista biežāk ved gados vecāki autovadītāji – 47% vecuma grupā no 50 līdz 59 gadiem un 51% vecuma grupā no 60 līdz 74 gadiem.