Salīdzinot ar pētījuma rezultātiem pērn, iespējams secināt, ka to autovadītāju skaits, kuri neatjauno zināšanas, ir pieaudzis – pērn šādu atbildi sniedza 34% autovadītāju. Par 4% samazinājies to autovadītāju skaits, kuri seko līdzi CSDD jaunumiem par izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos, bet par 2% pieaudzis šoferu skaits, kuri izmanto dažādus tiešsaistes testus un citus bezmaksas risinājumus. Nedaudz samazinājies to autovadītāju skaits, kuri apmeklē braukšanas nodarbības, piemēram, Drošas braukšanas skolā – pērn šādu atbildi sniedza 3% respondentu, šogad – 2%.
«Ja autovadītājam ir liela pieredze un braukts tiek katru dienu, dažādos gadalaikos un laika apstākļos, ar lielu varbūtību var teikt, ka šādam autovadītājam atkārtot praktisko braukšanu nav lielas nepieciešamības. Taču tas nenozīmē, ka nav jāatsvaidzina zināšanas par noteikumiem, jo tajos mēdz būt izmaiņas,» stāsta Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.
Viņš piebilst: «Pavisam atšķirīga situācija ir gadījumā, ja tiek iegūtas tiesības, bet aktīva braukšana ikdienā neseko. Ja pauze starp autovadītāja apliecības iegūšanu un aktīvu braukšanu ikdienā ir pārāk liela, ieteiktu izmantot pakalpojumu – iemaņu atsvaidzināšana. Vēl viens aspekts ir arī autovadītāju vecums – cienījama gadu gājuma šoferiem ir kritiski jāizvērtē savas koncentrēšanās spējas, redze, spēja reaģēt nekavējoties u.tml.».
Autovadītāji vecuma grupā no 18 līdz 29 gadiem (20%) un no 30 līdz 39 gadiem (21%) visbiežāk norāda, ka viņiem nav nepieciešams atjaunot zināšanas, bet autovadītāji vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem (39%) visbiežāk atzīst, ka neatjauno savas zināšanas, lai gan apzinās, ka tas būtu nepieciešams. Dažādus tiešsaistes testus un citus bezmaksas risinājumus biežāk izmanto autovadītāji vecumā no 50 līdz 59 gadiem (30%), bet CSDD jaunumiem par izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos biežāk seko līdzi šoferi vecumā no 60 līdz 74 gadiem (54%).
Raugoties uz to, ka Latvijā aizvien ir augsts ceļu satiksmes negadījumu skaits, tostarp ar cietušajiem un bojā gājušajiem, bet vienlaikus liels skaits autovadītāju uzskata, ka nav nepieciešams atsvaidzināt braukšanas prasmes un noteikumu zināšanas, var secināt, ka daļai šoferu ir vieglprātīga attieksme.