• «Jaguar» uz Latviju atgādājis 550 ZS jaudīgo «F-Pace SVR»

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    1. aprīlis, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Kā liecina prognozes, tuvākajās desmitgadēs dominēs elektroauto, līdz ar to arvien mazāk un mazāk konservatīvo autobraucēju iegrims emocionālajā saviļņojumā no iespaidīgās benzīndzinēja jaudas. Tomēr šobrīd vēl ir iespēja baudīt labākos sasniegumus tradicionālajā autobūvē, kas tapuši īpašās meistardarbnīcās. Piemēram, jauno «F-Pace SVR», kas ieradies Latvijā un ko jau tagad var izmēģināt pie «Jaguar» oficiālā izplatītāja Rīgā.

    Viens no pēdējiem mohikāņiem

    Šī gada sākumā «Jaguar Land Rover» atklāja jauno stratēģisko attīstības plānu Reimagine, kurā izklāstītas leģendārās britu kompānijas galvenās nākotnes vadlīnijas.

    Visiekārojamāko luksusa modeļu izstrādē plānots ieguldīt gandrīz 3 miljardus eiro gadā, un galveno uzmanību iecerēts vērst uz ilgtspēju un aprites ekonomiku, nosakot jaunus vides standartus un mainot sabiedrības attieksmi pret luksusa auto. Stratēģija paredz intensīvu «Jaguar» elektrifikāciju – leģendārais zīmols līdz šīs desmitgades vidum būšot pazīstams kā luksusa elektroauto ražotājs.

    Plānots, ka līdz 2030. gadam 100% pārdoto Jaguar būs videi saudzīgāki, savukārt līdz 2039. gadam kompānija sasniegs nulles emisiju arī piegādes ķēdēs un visos ražošanas un vadības procesos.

    “Pieļauju – tikai doma vien, ka «F-Pace SVR» var būt pēdējais šī ražotāja auto ar tik jaudīgu iekšdedzes motoru, liks zināmam skaitam autobraucēju un kolekcionāru iegādāties šādu ekskluzīvu modeli, kas iezīmē pāreju no vienas ēras nākamajā,” komentē Juste Jaruše, «Jaguar Land Rover» zīmola vadītāja Baltijas valstīs.

    Trīs burti apzīmē īpašu raksturu

    Par «F-Pace SVR» īpašajām iezīmēm liecina trīs burtu abreviatūra modeļa nosaukumā – SVR jeb «Special Vehicle Racing». Tā norāda, ka auto ir pilnveidots asākām izjūtām «Jaguar» Tehniskajā centrā Vorvikšīrā Anglijā, kur strādā «Special Vehicle Operations» (SVO) nodaļas inženieri.

    Šajās meistardarbnīcās top unikāli britu markas braucamie, tostarp visjaudīgākā «F-Pace» versija (starp citu, šis ir kompānijas pirmais SUV, ko pilnveidojuši SVO speciālisti). SVR abreviatūras vizītkarte ir augstāki ātruma, jaudas un griezes momenta parametri, kā arī precīzāka kontrole un balstiekārtas algoritmi elegantākai vadāmībai. Tajos izmantoti stingrāki amortizatori, jauni stabilizatori un efektīvākas tehnoloģijas.

    «F-Pace SVR» ir aprīkots ar 5 litru V8 motoru un kompresoru, kas ļauj attīstīt līdz pat 550 ZS jaudu un 700 Nm griezes momentu. Vilkme tiek novadīta uz visiem riteņiem ar uzlaboto 8 pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Dinamiskās startēšanas programma sportiskajam SUV no 0 līdz 100 km/h ļauj paātrināties nieka 4 sekundēs, bet maksimāli tas var sasniegt 286 km/h. Normālos apstākļos viedā dinamikas sistēma jaudu novada uz aizmugurējiem riteņiem, bet, attiecīgi mainoties apstākļiem uz ceļa, tā spēj acumirklī vilkmi sadalīt starp riteņu asīm.

    Šim auto ir lielākas gaisa lūkas nekā standarta modelim, kā arī ventilācijas atveres motora pārsegā un priekšējos spārnos. Ir izveidots arī aizmugurējais spoileris, kas palielina aerodinamisko piespiedējspēku un samazina gaisa pretestību, tādējādi uzlabojot vadāmību.

    SUV interjerā ir «Performance» tipa apsildāmie priekšējie un aizmugurējie sēdekļi, kuri veidoti no mīkstas ādas Vindzoras stilā un kuriem ir arī mākslīgā zamša vai pusanilīna ādas apdare. Tiem ir arī īpašs perforējums un SVR logotips modeļa identifikācijai. Savukārt iespēja izvēlēties eksterjera krāsas un specifiskas interjera detaļas ļauj automobili individualizēt atbilstoši klienta vēlmēm.

    Jauna elektronika

    No 2016. gada ražotā SUV jaunā versija uz autoceļiem nonākusi šogad, līdz ar to «F-Pace SVR» ir ieguvis vismodernākās tehnoloģijas. Tajā ir iekļauta kompānijas jaunākā elektronikas arhitektūra EVA-2, kas atbalsta virkni progresīvu tehnoloģiju un sagatavo modeli nākotnes modernizācijai.

    Te ir, piemēram, Pivi Pro informācijas un izklaides sistēma. Tā tiek kontrolēta ar izliektu 11,4 collu HD izšķirtspējas skārienekrānu, kas integrēts magnija sakausējuma rāmī centrālajā konsolē. Pivi Pro ir atsevišķa elektriskā barošana, un sistēma aktivizējas, tiklīdz vadītājs iesēžas automobilī. Jau standarta komplektācijā ir «Apple CarPlay» un «Android Auto», kam ar «Bluetooth» var pievienot divus tālruņus, savukārt antena ārpusē uzlabo sakaru kvalitāti. Pivi Pro savienojamību nodrošina divu integrēto SIM karšu tehnoloģija, kas izmanto divus 4G (LTE) interneta maršrutētājus, līdz ar to sistēma bez palēnināšanās spēj vienlaicīgi izpildīt vairākas darbības.

    Ar 4G vai Wi-Fi savienojumu EVA-2 arhitektūra ir pastāvīgā tiešsaistē ar mākoni. Tādējādi atjauninājumus programmatūra saņem pa tiešo no interneta un nav nepieciešams doties uz servisu.

    Būtiska detaļa šodienas pasaulē – «F-Pace SVR» salona gaiss ir jonizēts, un alergēni, kā arī nevēlamas smakas paliek filtrā. Ventilācijas sistēmas filtrē un aiztur arī īpaši smalkas daļiņas.

    Tāpat pastāvīgi darbojas viedā trokšņu slāpēšanas tehnoloģija, kas uztver ceļa nelīdzenumu radītās vibrācijas un izkalkulē nepieciešamo pretējas fāzes skaņas vilni, kas novērš dzirdamo troksni.

    «Jaguar F-Pace SVR» cena Latvijā ir no 103 850 eiro.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē