Tas ir pirmais «Formulas E» sacīkšu auto, kas aprīkots gan ar priekšējo, gan aizmugurējo spēka agregātu. Priekšējās ass rekuperācijas jauda ir 250 kW, savukārt aizmugurējās – 350 kW. Tas, salīdzinot ar otrās paaudzes bolīdu, dubulto rekuperācijas potenciālu. Augstā rekuperācijas efektivitāte ļāvusi arī atteikties no aizmugurējām darba bremzēm.
«Formulas E» trešās paaudzes ēra, kas sāksies 2023. gada janvārī, demonstrēs ātrākās un aizraujošākās sacīkstes ielu trasēs visā pasaulē. «Jaguar Formulas E» trešās paaudzes bolīds, kas ir pionieris progresīvo tehnoloģiju jomā, pieteiks jaunus veiktspējas standartus: tas būs par 74 kg vieglāks un par 100 kW jaudīgāks nekā iepriekšējās paaudzes pārstāvji un spēs sasniegt 360 km stundā.
«Jaguar TCS Racing» 2023. gada sezonā startēs arī ar jaunu vizuālo identitāti. Pārsteidzošajā krāsu paletē ir oglekļa melnais, satīna baltais un izsmalcināti zelta akcenti. Turklāt Mičs Evanss un Sems Bērds brauks ar unikāliem asimetriska dizaina auto. Starp citu, «Formulā E Jaguar» braucēju sastāvs ir unikāls, jo būs nemainīgs jau trešo sezonu, kas nodrošina vērtīgu pastāvību.
Citi lasa
Džeimss Bārklijs, «Jaguar TCS Racing» komandas direktors: «Devītā sezona būs sīvākā konkurences ziņā un interesantākā arī no citiem aspektiem, jo, pirmkārt, mēs tajā piedalīsimies ar absolūti jaunu pilnībā elektrisku sacīkšu auto «Jaguar I-TYPE 6», otrkārt, sacensību kalendārā ir 12 ikoniskas pilsētas, un, treškārt, komandas jaunais dizains mūsu auto ir pārvērtis par mākslas darbu, kas saskan ar kompānijas vīziju par Jaguar kā luksusauto. Mūsu komandas uzdevums ir gūt panākumus trasē, un mums ir liels gods būt par daļu procesa, kas sekmē Jaguar pārtapšanu par pilnībā elektrisku zīmolu 2025. gadā.»
Tests reālā pasaulē
«Formula E» ar trešās paaudzes bolīdiem arī turpmāk būt izmēģinājumu poligons «Jaguar TCS Racing» un «Jaguar Land Rover», tā kā komanda aizvien izstrādās un ieviesīs progresīvas tehnoloģijas un cīnīsies par panākumiem pasaules čempionātā. Šāda sadarbība veicina zināšanu pārnesi uz ielas mašīnām elektriskās piedziņas, ilgtspējības un programmatūras jomā. 2023. gads būs pirmā sezona, kad komanda startēs ar trešās paaudzes mašīnām – pasaulē pirmajiem sacīkšu auto ar neto nulles izmešiem.
Inovāciju un tehnoloģiju pārnešana no «I-TYPE 6» ļaus no 2025. gada pārveidot Jaguar par pilnībā elektrisku luksusa zīmolu. Starts bezizmešu kategorijā ar pasaulē ilgtspējīgāko sacīkšu mašīnu vēl reizi apliecina Jaguar Land Rover apņemšanos līdz 2039. gadam sasniegt nulles izplūdes gāzu emisiju un atbilstoši savai «Reimagine» stratēģijai panākt oglekļa nulles emisiju visās piegādes ķēdēs, produktos un procesos.
2023. gada sezona ir zīmīga arī ar to, ka «Jaguar TCS Racing» nesen no Starptautiskās automobiļu federācijas jeb FIA vides aizsardzības akreditācijā saņēma trīs zvaigznes, kas ir augstākais iespējamais novērtējums. Tas apliecina, ka komanda īsteno labāko iespējamo, demonstrē savu labo apņemšanos vides pārvaldībā un nepārtraukti uzlabo esošos procesus.
Vēl pirms 2023. gada čempionāta Jaguar par savu oficiālo partneri pusvadītāju jomā ir apstiprinājis kompāniju Wolfspeed. Tas nav pārsteigums, jo komanda ar šo uzņēmumu sadarbojas jau kopš 2017. gada, kad ar tā moderno silīcija karbīda tehnoloģiju tika uzlabota auto efektivitāte un veiktspēja trasē.
Tāpat par stratēģisko partnerību ar šo kompāniju nesen paziņoja arī «Jaguar Land Rover» – «Wolfspeed »piegādās silīcija karbīda pusvadītājus nākamās paaudzes elektroauto invertoriem. Gaidāms, ka abas partnerības sekmēs tehnoloģiju un zināšanu pārnesi no sacīkšu uz ielas auto, īpašu uzmanību pievēršot efektivitātei.
Cīņa par titulu
2023. gada 14. janvārī Mehiko notiks pirmās no 17 sacīkstēm, un tajās piedalīsies arī «Jaguar TCS Racing». Kā zināms, iepriekšējā Formulas E sezonā šī komanda ieguva līdz šim lielāko punktu skaitu, un Mičs Evanss braucēju ieskaitē bija otrajā vietā. Tāpēc tagad britu komanda apņēmīgi strādā, lai 2023. gadā atkal cīnītos par pasaules čempiona titulu.
Turklāt šī ir pirmā sezona, kad Jaguar savu veiksmīgo spēka agregāta tehnoloģiju piegādās citai Lielbritānijā bāzētai komandai – «Envision Racing». Tas nozīmē, ka uz starta līnijas stāsies četri ar «Jaguar» piedziņu aprīkoti «Formulas E» auto.
Mičs Evanss, «Jaguar TCS Racing» braucējs (nr. 9): «Pagājušā bija mana visu laiku labākā sezona, es izcīnīju otro vietu pasaules čempionāta braucēju ieskaitē, bet šosezon mēs esam apņēmības pilni sasniegt vēl labāku rezultātu. Jaunā «Jaguar I-TYPE 6» lielā jauda un ātrums dod mums daudz plašākas rīcības iespējas iestatījumu ziņā, un mēs ar komandu esam nepagurstoši strādājuši, lai to maksimāli efektīvi izmantotu savā labā. «Formula E» ir sīvas konkurences klase, un es nevaru vien sagaidīt, kad janvārī sāksies sezona un cīņa par uzvaru gan braucēju, gan komandu ieskaitē.»