Veiktspējas un greznības etalons
Britu sportisko un luksusa automobiļu ražotājs «Aston Martin» savu jaunākās paaudzes «DB» modeli, kas ražošanā nonāca pērnā gada nogalē, pozicionē kā veiktspējas, izsmalcinātas greznības un stila etalonu. Tāpat ražotājs uzsver, ka šis automobilis nav nedz superauto, nedz «grand tourer» (jaudīgs un gana komfortabls auto garākiem pārbraucieniem), bet gan iedibina pilnīgi jaunu spēkratu kategoriju “super tourer”, tādējādi apvienojot labāko no abiem iepriekšminētajiem automobiļu tipiem.
Jaunā modeļa «DB12» nosaukums vedina domāt, ka tas varētu būt aprīkots ar 12 cilindru motoru, kādi «Aston Martin» vēsturē bijuši gana izplatīti. Tomēr šajā gadījumā «12» ir tikai un vienīgi modeļa nosaukums, jo tas ir tiešais pēctecis līdz šim ražotajam «DB11» modelim. Patiesībā «Aston Martin DB12» ir aprīkots ar V8 dzinēju, kas aizgūts no īpaši sportiskajiem «Mercedes-AMG», divām turbīnām un attīsta iespaidīgu 680 zirgspēku jaudu.
«Aston Martin DB12» ir par 34 % jaudīgāks nekā tā priekštecis ar šādu pašu četru litru V8 motoru un pat par 41 zirgspēku jaudīgāks nekā līdz šim ražotais «DB11 AMR» ar «Aston Martin» pašu izstrādāto 5,2 litru V12 dzinēju. Rezultātā jaunais «DB12» no vietas līdz 100 km/h paātrinās 3,6 sekundēs, kas ir par 0,1 sekundi ātrāk nekā iepriekšējais modelis ar V12 turbomotoru. Turklāt «DB12» maksimālais braukšanas ātrums sasniedz 325 km/h.
Ņemot vērā, ka «Aston Martin DB12» radīts ne tikai galvu reibinošai dinamikai, bet arī garākiem ceļojumiem, tā interjers izstrādāts patiesi grezns un komfortabls. Automobiļa pircējs var izvēlēties pat no trim sēdekļu variantiem. Salons ir roku darbā izšūts ar ādu un «Alcantara». Savukārt par komfortablu gaitu rūpējas jaunās paaudzes adaptīvā balstiekārta, kurai var iestatīt kādu no trim braukšanas režīmiem – «GT», «Sport» vai «Sport+», tāpat ir arī atsevišķs saudzīgais režīms braukšanai pa slidenu ceļa virsmu. Šāds Džeimsa Bonda iecienītās «DB»modeļu sērijas jaunās paaudzes spēkrats maksā krietni virs 200 tūkstošiem eiro.
Latvijā tā ir eksotika, bet ASV – bestsellers
Ja Eiropā starp pārdotākajiem jaunajiem automobiļu modeļiem ir tādi mazauto kā «Renault Clio», «Dacia Sandero» un «Volkswagen T-Roc», tad lielajā Amerikā vispārdotākais automobilis arī ir liels – «Ford F-150» pikaps. Ja līdz šim ASV iecienītos pikapus Eiropā nemaz nevarēja oficiāli iegādāties, tad no šī gada pavasara mūsu tirgū būs pieejams «Ford F-150» pikaps, kas ražots Amerikas tirgum, bet ir pielāgots visām sertifikācijas prasībām Eiropas Savienībā.
«Ford» F-sērijas pikapi ražošanā ir jau vairāk nekā 80 gadus – no 1948. gada. Šobrīd ražošanā esošais «Ford F-150» ir šī modeļa jau 14. paaudzē! Turklāt autopircēju ceļveža «WhatCar.lv» stendā autoizstādē Ķīpsalā būs apskatāma šī modeļa sportiskā modifikācija «Raptor».
«Ford F-150 Raptor» ar savu 5,9 metru kopgarumu ir pat vēl garāks nekā luksusa limuzīnu pagarinātās versijas. Turklāt ar 3,2 tonnu pilno masu un vairāk nekā divu metru augstumu tas uz ceļa nepaliks nepamanīts. Sportiskais pikaps ir aprīkots ar 3,5 litru V6 benzīna motoru un divām turbīnām, kas ļauj attīstīt 460 zirgspēku jaudu un iespaidīgu dzinēja izplūdes sistēmas skanējumu.
Daudziem «Raptor» nosaukums «Ford» saistībā būs jau dzirdēts, un tā ir taisnība – šāda nosaukuma sportiskā versija ir arī Eiropā piedāvātajam «Ford Ranger» pikapam. Līdzīgi kā Eiropas modelim, arī «F-150 Raptor» izceļas ne tikai ar jaudīgāku motoru, bet arī būtiski pārbūvētu balstiekārtu, kurā izmantota rallijā pazīstamā "Fox" amortizācija. Tas ļauj meža paugurus samērā lielā ātrumā pārvarēt bez virsbūves kratīšanās, ļaujot ar «Raptor» versijas pikapu braukt bezmaz kā ar «Baja» sacensību bagiju.
Ja standarta «Ford F-150» pikaps Latvijā maksā no 80 tūkstošiem eiro, tad pilnībā aprīkots «F-150 Raptor Launch Edition» cena ir 148 tūkstoši eiro, kas neliks tam sarkt pat uz iepriekšminētā «Aston Martin» fona.
Vairākas Baltijas mēroga pirmizrādes
Drīzumā notiekošajā izstādē «Auto 2024» būs apskatāmi vairāki jaunie auto, kas piedzīvos Latvijas vai Baltijas mēroga pirmizrādes. Starp tiem ir jaunās paaudzes kompaktie apvidnieki «Škoda Kodiaq» un «Volkswagen Tiguan», šī gada «Eiropas Gada auto» laureāts «Renault Scenic», spāņu karstasinīgais «Cupra Tavascan», čehu praktiskais «Škoda Superb Combi», kā arī jau pazīstamo modeļu modernizētās versijas, “premium” segmenta spēkrati un pamazām Eiropu iekarojošie Ķīnas automobiļi.
Neskaitot jaunākos automobiļus, izstādē varēs iepazīt vēl arī mobilitātes risinājumus, komerctransportu, uzlādes stacijas, spilgtus hobija auto un sacīkšu spēkratus, kā arī autopiederumus un servisa aprīkojumu.
«Auto 2024» darba laiks:
- 19.–20. aprīlī 10.00–19.00
- 21. aprīlī 10.00–17.00