Konkursā Lietuvas Gada komercauto 2022 nule prezentētais modelis izceļas ar vēl lielāku daudzpusību nekā agrāk – jaunas paaudzes dzinēji, pārnesumkārbas un vienmērīgāk strādājoša pneimopiekare nodrošina labāku veiktspēju un komfortu, turklāt variantu klāsts papildināts ar unikālu pilnpiedziņas versiju. Ieviešot svarīgas braukšanas palīgsistēmas un plaši izmantojot viedās tehnoloģijas, «Iveco» panācis, ka patīkamo rezultātu baudīs ne vien šoferi, bet arī autoparku vadītāji.
Pārmaiņas skārušas arī «Daily» izskatu – šis komercauto aizvien izskatās pamatīgs, taču nu tam ir detaļas, kas rada izsmalcinātāku iespaidu. Nozīmīgākos dizaina akcentus veido eleganti hromēts radiatora režģis, jauni priekšējie buferi, citāda dizaina logo, aizmugurējie lukturi un pārveidots numurzīmes apgaismojums.
Gaita mainījusies līdz neatpazīšanai
Nozīmīgākais jaunums «Daily» salonā ir Hi-Adaptive sēdekļi, kas ļauj justies komfortabli, pat strādājot ļoti garas darba stundas. «Iveco Daily» ir pirmais vieglais komerctransporta modelis, kura sēdekļos izmantotas tā saucamās memory putas, kas saglabā formu. Iestrādātas sēdvirsmā, atzveltnē un galvas balstā, tās pielāgojas braucēja augumam, pareizāk sadala svaru, nodrošina izcilu komfortu un ievērojami samazina nogurumu.
Air-Pro pneimatiskā balstiekārta ir būtiski mainījusi «Daily» uzvedību uz ceļa. Jaunā efektīvā sistēma ik pēc 10 milisekundēm dinamisko līdzsvaru pielāgo braukšanas ātrumam, spiedienam bremžu sistēmā, kravas svaram, kā arī stūresrata pozīcijai.
Vibrācijas, kas caur balstiekārtu sasniedz virsbūvi, ir samazinātas par 25 procentiem, savukārt maksimāli noslogotas virsbūves sasvēršanās ir mazāka pat par 30 procentiem. Tie ir būtiski uzlabojumi, kas padara auto precīzāk vadāmu un sniedz augstāku komfortu.
Jaunie vadītāja elektroniskie palīgi būtiski atvieglo braukšanu kā īsos, tā garos maršrutos. «Daily» tagad ir adaptīvā kruīza kontrole, elektroniskā bremžu spēka sadale, avārijas bremzēšana, joslas asistents un saķeres kontrole slideniem un kalnainiem ceļiem.
Tehnoloģiju arsenālā ir arī lieliem un augstiem komercauto svarīgā sistēma, kas palīdz noturēt līdzsvaru spēcīgā sānvējā. «Daily» ir arī citi moderni un komercauto pagaidām reti sastopami vadītāja palīgi, tostarp ar balsi vadāms virtuālais asistents, attālināta transportlīdzekļa uzraudzība ar diagnostikas rīkiem, tehniskās apkopes plānošana, īpaša viedtālruņa lietotne un pat mūsdienīgi autoparka pārvaldības rīki.
Precīzāka pārnesumkārba un spējīgāki dzinēji
Jaunais «Daily» ir aprīkots ar vēl precīzāku manuālo pārnesumkārbu. Ieviešot to, «Iveco» inženieru mērķis bija nodrošināt tādu pašu komfortu kā vieglajos auto. Tas panākts, brīvgaitas apgriezienus samazinot par 50 procentiem un optimizējot sinhronizatoru darbību. Vēl viena nozīmīga jaunās pārnesumkārbas priekšrocība – eļļas maiņas intervāls palielināts līdz 350 000 km. Savukārt labāka pārnesumu pārslēgšana un modernāki gultņi var sekmēt nedaudz zemāku degvielas patēriņu.
Patīkamākai braukšanai un augstākam komfortam ir pieejama arī astoņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba ar Start&Stop funkciju, kā arī ekonomiskas braukšanas un maksimālas jaudas režīmu.
Ārkārtīgi plašajā modernizēto dzinēju klāstā ir sešas 2,3 un 3 litru dzinēju versijas. Piedāvājums ietver arī īpaši zemas emisijas motoru, ko darbina ar saspiestu dabasgāzi. Vieglākai slodzei paredzēto 2,3 litru dzinēju jauda ir no 116 līdz 156 ZS, bet smagākai slodzei domāto 3 litru dzinēju jauda ir no 156 līdz 207 ZS.
Populārāko 2,3 litru dzinēju griezes moments ir palielināts par 15 procentiem un tagad sasniedz 400 Nm. Savukārt degvielas patēriņš samazināts vidēji par 6 procentiem (atbilstoši WLTP). Divas turbīnas, kas uzstādītas jaudīgākajam 3 litru motoram, nodrošina vienmērīgu griezes momentu visā apgriezienu diapazonā. Ar zemiem apgriezieniem darbojas tikai mazākā turbīna, bet, palielinoties slodzei, tiek aktivizēts lielākais turbokompresors.
Izveidota arī unikāla versija
«Iveco Daily» galvenā priekšrocība joprojām ir tirgū plašākais versiju klāsts. Ir pieejami varianti ar dažādu šasijas bāzes un virsbūves garumu, kravas nodalījuma augstumu, tilpumu un celtspēju. Piedāvājumā ir gan mazie 3,5 tonnu furgoni, gan vidēja izmēra auto ar pilno masu 5,2 tonnas, gan 7 tonnu versija. «Iveco» rūpnīca spēj izgatavot pat 8000 dažādus «Daily» furgonus. Var izvēlēties arī īpašas versijas ar garāku kabīni un pasažieru mikroautobusus.
Līdzās daudzajiem variantiem «Iveco» tagad piedāvā arī «Daily» ar četru riteņu piedziņu. Lielo kravas auto segmentā tā ir unikāla opcija, ko rūpnieciski ražotu nepiedāvā neviens cits ražotājs. Svarīgi ir arī tas, ka klienti atbilstoši savām vajadzībām var izvēlēties ne vien augstākas caurgājības furgonu, bet arī dažādus šasijas un salona variantus.
«Daily» pilnpiedziņas komercauto ir konstruēts pēc klasiska apvidnieku parauga.
Visu sistēmu vietā, kuras tikai imitē pilnpiedziņu, «Daily» ir aprīkots ar sadales kārbu, kā arī mehāniski bloķējamu priekšējo, aizmugurējo un centrālo diferenciāli. Lai aizsargātu mezglus no pārmērīgas slodzes, visu diferenciāļu bloķēšana tiek atslēgta, sasniedzot noteiktu ātrumu.
ABS un ESP tiek automātiski deaktivizēti, lai novērstu elektronikas iejaukšanos, braucot pa bezceļu. Īpaši sliktiem ceļiem paredzētie «Daily» tiek aprīkoti ar augsta profila riepām.
Modelim ar īsāko kabīnes šasiju un 3080 mm riteņu bāzi uzbraukšanas leņķis ir 38 grādi, bet nobraukšanas – 36 grādi. Auto spēj pārvarēt 650 mm dziļus ūdens šķēršļus.
Jaunās paaudzes «Daily» jau var pasūtināt pie jebkura oficiālā ražotāja pārstāvja. Pirmie auto klientiem tiks piegādāti 2023. gada sākumā. Furgona bāzes versijas cena ir no 27 000 eiro.