• Interesanti! Akropoles atvēršana veicinājusi iepirkšanās bumu Latvijā

    Aktuāli
    31. maijs, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Shutterstock
    Tirdzniecības centra Akropole atvēršana un saulainais laiks izraisījuši lielāko mazumtirdzniecības apjoma pieaugumu pēdējā pusotra gada laikā. Strauji pieaug arī interneta pirkumu skaits.

    Swedbank ekonomiste Linda Vildava informē, ka mazumtirdzniecības uzņēmumu pārdošanas aprīlī, salīdzinot ar pērno gadu, pieauga par 7%. Tas ir straujākais izaugsmes temps pēdējā gandrīz pusotra gada laikā. Mazumtirdzniecības izaugsme pārtikas veikalos diezgan būtiski paātrinājusies un augusi par 6.7% un savu lomu, visticamāk, spēlējis saulainais aprīlis, kas ļāva laicīgi atklāt piknika sezonu. Savukārt, nepārtikas veikalos izaugsmes temps saglabājies līdzīgs kā iepriekš – proti, 8.1%.

    Spilgtākais notikums šī gada aprīlī mazumtirdzniecībā neapšaubāmi bijis “Senās Grieķijas pilsētiņas” – Akropoles – atvēršana. Pēc tirdzniecības centra pārstāvju sniegtās informācijas atklāšanas četrās dienās centru apmeklējuši 150 tūkstoši cilvēku.

    Pircēji pārvācas uz internetu

    Bez fiziskās iepirkšanās šogad diezgan strauji aug arī mazumtirdzniecība pa pastu un internetā. 2019. gada pirmajos četros mēnešos apjomi gada laikā auguši par piektdaļu, ievērojami straujāk nekā kopējā mazumtirdzniecības izaugsme. Straujā izaugsme daļēji skaidrojama ar maziem kopējiem apjomiem un vājākiem izaugsmes tempiem iepriekš, tomēr norāda arī uz pakāpenisku pircēju paradumu maiņu par labu tiešsaistes pirkumiem. Pēdējo piecu gadu laikā iepirkšanās īpatsvars Latvijā reģistrētos interneta veikalos mazumtirdzniecībā ir dubultojies līdz aptuveni 3–3.5%. Tas ir rezultāts digitālo ierīču, īpaši telefonu lietošanai.

    Cilvēku īpatsvars, kas internetu izmanto galvenokārt caur telefonu, pēdējo piecu gadu laikā astoņkāršojies, sasniedzot teju 50%. Tas arī ļāvis attīstīties mobilajām aplikācijām, kas piedāvā iepirkties internetā. Tomēr cilvēki Latvijā, šķietami, galvenokārt iepērkas ārzemju internetveikalos. Latvijā uzņēmumu īpatsvars, kas aktīvi pārdod internetā, ir neliels, tomēr pēdējo piecu gadu laikā arī tas audzis par divām trešdaļām. Šī brīža zemie apjomi var tradicionālajiem mazumtirgotājiem radīt nepatiesu drošības sajūtu, ka interneta iepirkšanās Latvijā nav izaicinājums. Jā, maz ticams, ka tā tik drīz izkonkurēs ierasto iepirkšanos. Tomēr, pieaugot popularitātei, tehnoloģiju attīstībai un pakalpojumu pieejamībai, pāreja uz iepirkšanos internetā var arī kļūt straujāka.

    Pirktspēja turpina augt

    Šobrīd pieejamie dati liecina, ka mazumtirdzniecībai varētu turpināties gana laba izaugsme šogad. Algu pieaugums, lai arī lēnāks, tomēr joprojām pārsniedz inflācijas kāpumu, kā rezultātā iedzīvotāju pirktspēja pieaug. Arī patērētāju noskaņojuma dati pēdējos mēnešos ir gana iepriecinoši, iedzīvotāju pārliecībai par savu finanšu situāciju tuvākā gada laikā uzlabojoties un tādējādi arī plāniem izdarīt lielākus pirkumus pieaugot. Šo iemeslu dēļ mājsaimniecību patēriņš būs galvenais kopējās ekonomikas izaugsmes virzītājspēks šogad.

    Lasi vēl:

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē