Busulis, kurš no marta sākuma vizināsies jaunajā “Volvo” XC60, atminas, ka viņam šā zīmola automašīnas ir sirdij tuvas kopš kāzu dienas, kad tieši “Volvo” esot bijis jaunlaulāto oficiālais dzelzs rumaks.
“Vēl šodien atceros, ka tā bija auksta decembra diena, sievastēvs nupat bija nomazgājis savu jauno “Volvo” S60, tāpēc, mums iesēžoties mašīnā, visi logi uzreiz aizsvīda. Taču to pavisam ātri atrisināja ar jaudīgiem ventilatoriem. Mums ar sievu toreiz tas likās mazliet “kosmoss”, jo paši braucām ar 20.gadsimta 80.gadu beigās ražoto “Fiat Uno”, kur priekšējā stikla logus “kausējām” uz paneļa uzliekot svecītes,” piedzīvotajā dalījās Busulis.
Uzsākot jauno draudzību ar “Volvo”, Intars Busulis dalās savos piecos zelta likumos esot pie spēkrata stūres! Iespējams, varētu šķist, ka viss ir pats par sevi saprotams, tomēr vēl nesenā Ceļu satiksmes drošības direkcijas autovadītāju aptaujā atklājās, ka vairāk nekā 80% Latvijas šoferīšu, vadot auto, lieto mobilo tālruni.
1. Skaties apkārt
Ja reiz esi sēdies pie auto stūres, tad pievērs uzmanību tieši braukšanai un apkārt esošajam. Protams, ir labi, ja spēkratā ir iestrādātas dažādas tehnoloģijas, kas var atvieglot apkārt notiekošā kontroli, piemēram, sensori, kas aptur auto brīdī, ja tai priekšā nostājas cilvēks, novērš sadursmi, mainot joslas, vai kameras auto aizmugurē, tomēr mēs nedrīkstam paši aizmirst būt te un tagad, kad vadām mašīnu.
2. “Nelūri” telefonā
Auto vadīšana nav pasākums, kur jādemonstrē savas spējas darīt vairākas lietas vienlaicīgi. “Es atzīstu, ka pats laiku pa laikam grēkoju ar telefonā skatīšanos, tomēr ļoti strādāju pie tā, lai atbrīvotos no šā ieraduma. Atbildīgās situācijās, esot pie stūres, telefonu nekad nelietoju,” uzsver Busulis.
3. Nerunā pa telefonu braucot ar auto
Mūziķis atzīst, ka nesen esot saņēmis sodu no likumsargiem par to, ka vienlaicīgi esot gan stūrējis, gan runājis pa telefonu. “Arī ar šo es sevī ļoti cīnos. Pašlaik ir tik daudz iespēju, kā likt mieru telefonam braucot, piemēram, izmantot auto iebūvēto brīvroku režīmu vai telefonam piemērotās brīvroku ierīces. Galu galā kritiskās situācijās vislabāk tomēr ir vienkārši piestāt malā un atrisināt jautājumu,” tā Busulis.
4. Ievēro rāvējslēdzēja principu kā normu, nevis kā īpašu laipnību
Pēc Busuļa domām “rāvējslēdzēja principam” satiksmē vajadzētu būt ikdienišķai normai, nevis īpašai laipnībai, par kuru vienmēr būtu jāsaka “lūdzu un paldies”.
“Man šķiet, ka tam vajadzētu būt kā labam ieradumam – palaist vienam otru. Tā ir vienkārša savstarpējā satiksmes dalībnieku pieklājība un cieņa. Par to nav jāsaka ne paldies, ne lūdzu. Ja parāda “paldies signālu” – tad lieliski, ja neparāda – tad arī labi. Ja redzat mani pie stūres, varat man “paldies” nerādīt, jo tāpat jūs palaidīšu,” skaidro Busulis.
5. Noteikti piesprādzējies un pārliecinies par drošību
Uzsākot braukšanu, noteikti visiem, kas ir automobilī, ir jāpiesprādzējas. Sevišķi par to jārūpējas, ja spēkratā ir bērni.
“Man vispār drošība ir pirmajā vietā. Tas ir arī viens no svarīgākajiem parametriem, kā es izvēlos savu auto. Es nedomāju par stilu, “piestāv vai nepiestāv” vai kādiem stereotipiem, bet gan par to, vai sadursmes gadījumā spēkrats pasargās mani un manu ģimeni,” teica Busulis.
Solists ir pārliecināts, ka viss ir pašu rokās! Jo vairāk mēs rūpēsimies paši par savu drošību, kā arī cienīsim citus satiksmes dalībniekus, jo pozitīvākas emocijas mums sagadās gan pati braukšana, gan pats auto, kuru vadām, kā arī mazāk līdzekļu vajadzēs tērēt dažādās sabiedrības izglītošanas kampaņās!