Jebkura «Porsche» jaunā automobiļa projektēšana sākas ar skici. Pēc tam tā pārtop par 3D modeli. Kad idejai ir dota «zaļa gaisma», tiek ražoti mazie modeļi mērogā 1:3, bet pēc tam jau seko jaunā prototipa pilnizmēra modeļi mērogā 1:1.
Veiksmīgākie prototipi tiek prezentēti plašākai publikai auto industrijas pasākumos, un pēc sabiedrības un ekspertu reakcijas uzņēmuma vadība pieņem galīgo lēmumu attīstīt konceptu, lai pēc uzlabojumiem un pielāgojumiem tas beigās nonāktu ražošanā, vai aizmirst par to.
Oficiālais «Porsche» pārstāvis Latvijā «Baltijas sporta auto» piedāvā iepazīties ar ikoniskākajiem Vācijas sporta auto ražotāja modeļiem, kas no prototipiem pārtapuši par īstiem spēkratiem!
«Porsche 959»: 1980. gadu pērle ar sportisko gēnu
Citi lasa
«Porsche 959» ir viens no slavenākajiem «Porsche» automobiļu prototipiem, kas tika izstrādāts 1980. gadu sākumā. Tas bija paredzēts sacīkstēm un izmēģinājumiem. Tomēr 1986. gadā tika sākta tā ražošana ierobežotā skaitā, neskatoties uz to, tas pārtapa par vienu no vērtīgākajiem un ikoniskākajiem «Porsche» modeļiem.
Jāpiebilst, ka «Porsche 959» bija priekšgājējs daudziem moderniem tehniskajiem risinājumiem, tostarp pilnpiedziņas sistēmai, kas ietvēra regulējamu spēka sadali starp priekšējo un aizmugurējo asi.
Tas bija vērienīgs projekts, kas bija domāts, lai vienā automobilī apvienotu sportisko veiktspēju un inovatīvas tehnoloģijas. Prototips bija aprīkots ar daudzām jaunām un uz nākotni vērstām tehnoloģijām, piemēram, pilnpiedziņu ar regulējamu spēka sadali, kas ļāva optimāli sadalīt spēku starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem, un arī 450 zirgspēku turbodzinēju.
Pēc prototipa veiksmīgas prezentācijas un pozitīvās sabiedrības reakcijas, tika nolemts sākt ražot «959» modeli.
Taču sākotnēji auto pieejamība bija ierobežota un ekskluzīva. No 1986. līdz 1993. gadam no konveijera noripoja vien 292 «Porsche 959» automobiļi, kas nostiprināja šī modeļa unikalitāti.
Ražošanā «Porsche 959» tika pielāgots, lai atbilstu arī tiesību aktiem un drošības standartiem, kas ir nepieciešami, lai automobili varētu pārdot tirgū. Tomēr «Porsche» centās, lai spēkrats iespējami tuvāk atbilstu prototipa sākotnējam dizainam un veiktspējai, kā arī saglabātu tā sportisko gēnu.
Tā, «Porsche 959» no sākotnējā prototipa pārtapa par ekskluzīvu automobili, kurš kļuva par vienu no prestižākajiem un vērtīgākajiem «Porsche» modeļiem. Tas bija vērienīgs projekts, kas atspoguļoja “Porsche” inženieru spēju radīt inovatīvu un sportisku auto, kas ir kļuvis par leģendu.
«Porsche Carrera GT»: viens no vērtīgākajiem modeļiem
Arī «Porsche Carrera GT» bija sākotnēji izveidots kā prototips un koncepts. Tas tika izstrādāts 2000. gadu sākumā. Tomēr pozitīvais sabiedrības atbalsts un interese par šo sportisko automobili rezultējās ar to, ka «Porsche» vadība izlēma sākt tā ražošanu.
Pēc prototipa prezentācijas bija veiktas tehniskas izmaiņas, pielāgojumi, lai pārvērstu to par īstu un ekskluzīvu sporta automobili, kas ātri vien ir ieguvis atzinību automobiļu entuziastu vidū.
Pēc prototipa prezentācijas «Porsche» saņēma ļoti labas atsauksmes un pozitīvu sabiedrības reakciju. Tas deva zīmolam pietiekamu pārliecību un interesi, lai turpinātu «Carrera GT» koncepta attīstību. Tika sperti vairāki būtiski soļi, lai pārvērstu prototipu par īstu automobili.
«Porsche» inženieri veica daudz tehnisku izmaiņu un pilnveidojumus, lai nodrošinātu, ka automobilis atbilst drošības, regulējuma un ražošanas standartiem. Tas ietvēra dzinēja optimizāciju, automašīnas dinamikas pielāgojumus, bremžu uzlabojumus un citas tehniskas optimizācijas.
Mērķis joprojām bija nodrošināt augstu veiktspēju. Lai to panāktu, bija svarīgi samazināt auto svaru. Tāpēc «Porsche Carrera GT» ražošanai izmantoja daudz kompozītmateriālus, piemēram, ogļšķiedru un alumīniju.
«Porsche» saglabāja koncepta spilgto un atpazīstamo eksterjera dizainu, nelielas izmaiņas tika veiktas, lai pielāgotos ražošanas procesam un likumu prasībām. Interjers tika uzlabots, lai nodrošinātu komfortu un drošību, saglabājot sportisku un ekskluzīvu sajūtu.
Pēc šīm izmaiņām tika uzsākta «Porsche Carrera GT» ražošana, tiesa, ierobežotā skaitā. Automobilis tika piedāvāts klientiem no 2004. līdz 2007. gadam un kļuva par vienu no ievērojamākajiem un vērtīgākajiem “Porsche” modeļiem, iegūstot atpazīstamību visā pasaulē ar savu V10 dzinēju, dinamiku un ekskluzīvo dizainu.
«Porsche 918 Spyder»: ekskluzīvs un novērtēts sporta automobiļu entuziastu vidū
«Porsche 918 Spyder» ir vēl viens leģendārs «Porsche» inženieru un dizaineru izlolots prototips, kas beigās pārtapa par īstu automobili. Tā izstrāde sākās 2010. gadā, un tas sākotnēji bija prezentēts publikai kā koncepts.
Koncepta mērķis bija uzskatāmi demonstrēt «Porsche» inženieru spēju izveidot sportisku automobili ar augstu veiktspēju un hibrīda dzinēju. Prototips bija aprīkots ar V8 dzinēju, kas strādāja kopā ar diviem elektromotoriem.
Pateicoties pozitīvajai reakcijai no potenciālo pircēju puses, «Porsche» vadība izlēma ražot šo auto ierobežotā skaitā.
Prototipēšana bija svarīgs posms, kas veicināja «Porsche 918 Spyder» uzlabojumus un galu galā pārtapa par dzīvē īstenojamu modeļu sēriju.
Līdz 2013. gadam «Porsche 918 Spyder» tika pārveidots no prototipa par ražošanai derīgu automobili. Tajā bija iekļautas vairākas tehnoloģiskas izmaiņas un pilnveidojumi, lai padarītu to drošāku un ievērojami veiktspējīgāku.
«Porsche 918 Spyder» ir aprīkots ar vairākiem elektriskajiem motoriem un benzīna dzinēju, kas kopā nodrošina lielāku jaudu. Tas piedāvā iespaidīgu paātrinājumu un sportisko veiktspēju, kas raksturīga «Porsche» modeļiem. Turklāt tā hibrīda sistēma ļauj automobilim izmantot elektroenerģiju, tādā veidā samazinot emisijas un piedāvājot iespēju noteiktu attālumu braukt tikai ar elektrodzinēju.
«Porsche 918 Spyder» tika ražots ierobežotā skaitā, visi saražotie eksemplāri bija rezervēti potenciālajiem pircējiem un tos ātri vien izpārdeva. Drīz vien tas kļuva par vienu no vērtīgākajiem un ikoniskākajiem «Porsche» modeļiem, kas ir ļoti novērtēts sporta automobiļu entuziastu vidū.
Elektriskais sapnis – «Taycan»
«Taycan» ir pirmais un pagaidām arī vienīgais pilnīgi elektriskais «Porsche» modelis. Tas ir guvis lielu popularitāti kā sportisks elektrisks automobilis ar augstu veiktspēju un «Porsche» raksturīgo dizainu. Tas ir pierādījums tam, ka «Porsche» ir spējis pielāgoties elektromobilitātes virzienam, vienlaikus saglabājot savu sportisko automobiļu mantojumu.
Prototips, kas kalpoja par pamatu «Porsche Taycan» izstrādei, pirmo reizi tika demonstrēts 2015. gadā kā «Porsche Mission E» koncepts. Šis koncepta automobilis bija spēcīgs un sportisks elektriskais automobilis ar diviem elektrodzinējiem, kas nodrošināja ātrumu un dinamiku.
No «Mission E» koncepta pakāpeniski attīstījās «Taycan» prototips, piedzīvojot dažādus uzlabojumus un papildinājumus, kas bija nepieciešami, lai auto varētu nonākt ražošanā un pēc tam arī tirgū. Jāatzīmē gan, ka lielā mērā tika saglabāti sākotnējā koncepta auto dizaina elemeti, piemēram, priekšējā bagāžnieka pārsegs un spārni. Prototips tika intensīvi testēts un pārbaudīts dažādos apstākļos, lai pārliecinātos par tā veiktspēju un uzticamību.
Pēc vairākiem gadu ilgiem attīstības posmiem, 2019. gadā tika oficiāli prezentēts «Porsche Taycan» un drīz uzsākta tā ražošana.
«Taycan» ir aprīkots ar vairākiem elektrodzinējiem, kas nodrošina iespaidīgu jaudu un dinamiku. Tas ir arī aprīkots ar paša “Porsche” izstrādātu enerģijas atjaunošanas sistēmu, kas ļauj atgūt enerģiju, kad automobilis palēninās vai bremzē. «Taycan» arī piedāvā iespēju ātri uzlādēt akumulatoru, ļaujot nodrošināt garu braucienu ar vienu uzlādi.
«Porsche Mission X» – veiktspējas un modernas greznības virsotne
Šogad plašākai auditorijai svinīgi prezentēts «Porsche Mission X». Iespaidīga izskata divvietīgs, augstas veiktspējas superauto ar efektīvu elektrisko piedziņu un Lemānas sacīkšu automobiļu stilā veidotām futūristiskajām durvīm, kas atveras uz augšu un uz priekšu.
«Mission X» konceptuālie priekšteči – «Porsche 959» (1985. gads), «Carrera GT» (2003. gads) un «918 Spyder» (2013. gads) – radīja būtiskus pavērsienus superauto pasaulē.
«Porsche Mission X» ir tehnoloģiju bāze nākotnes sporta automašīnai.
«Līdzīgi kā savulaik «959», «Carrera GT» un «918 Spyder», arī «Mission X» sniedz būtisku impulsu nākotnes koncepta automobiļu evolucionārai attīstībai. Mums uzdrīkstēšanās sapņot un sapņu automašīnas ir vienas monētas divas puses – «Porsche» spējis saglabāt savu identitāti, tikai nepārtraukti mainoties,» pauž «Porsche AG» valdes priekšsēdētājs Olivers Blūme.
Plašākai auditorijai jaunais koncepta automobilis tika prezentēts šā gada 8. jūnijā «Porsche» muzejā Štutgartē-Cufenhauzenē izstādes ««Porsche» sporta automobiļu 75 gadu» atklāšanas priekšvakarā. Šis datums zīmolam ir īpaši zīmīgs, jo 1948. gada 8. jūnijā rodsters «356/1» kļuva par pirmo automašīnu ar «Porsche» nosaukumu, kas saņēma vispārējo ekspluatācijas atļauju. Tā radās ikoniskais vācu sporta automobiļu zīmols.